שתלים דנטליים עבור ילדים

שתלים דנטליים עבור ילדים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופאה מציגה לאמא ובתה פרטים לפני טיפול שיניים
תוכן עניינים

עולם הרפואה הוא עולם שמציע מגוון פתרונות שונים, להמון בעיות רפואיות שונות. לצערנו, בעיות רפואיות אינן פוסחות לא על אנשים מבוגרים ולא על ילדים קטנים, ולכן יש צורך בהתאמת הטיפולים גם לאוכלוסיה המבוגרת יותר, אך גם לאוכלוסיה הצעירה יותר, שמתקשה להתמודד עם כאבים או עם טיפולים לא נעימים. שתלים דנטליים עבור ילדים גם הם חלק מהטיפולים שהותאמו באופן ספציפי לאוכלוסיה הצעירה, אז בואו נכיר את כל הנושא הזה קצת יותר מקרוב.

שתלים דנטליים הם מענה, אך לאיזו בעיה בדיוק?

כשמדברים על סתימות בשיניים, מדברים על פתרון שנותן מענה לבעיית החורים בשיניים. כשמדברים על הלבנת שיניים, מדברים על פתרון שנותן מענה לבעיית הכתמים על השיניים. אך על מה הפתרון של שתלים דנטליים נותן מענה?

ובכן, שתלים דנטליים הם מענה לבעייה של מחסור בשיניים. כן, לא מעט אנשים סובלים מחלל פה שחסר בשיניים, ועל מנת להשלים לעצמם את מראה חלל הפה האסתטי – הם נעזרים בטיפולים של שתלים דנטליים.

שיניים חסרות – מה הכוונה?

חלל הפה שלנו הוא איזור סופר רגיש, שחשוף להמון סוגים של פגיעות שונות. למשל, שמירה על היגיינת הפה באמצעות צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה באמצעות מי פה הן פעולות מאוד חשובות, אך מה קורה כאשר הן לא מתבצעות? ניחשתם נכון – השיניים הולכות ונחלשות, ובהתאם עלולות להתנתק לחלוטין ממקומן.

כמו כן, קיימות לא מעט נסיבות גנטיות ותורשתיות שעלולות להוביל לנפילתן של השיניים. כן, אדם מסוים יכול לעשות כל שביכולתו על מנת לשמור על שיניו במצב תקין, ולמרות זאת למצוא את עצמו במצב שבו הוא זקוק להשתלת שתלים דנטליים. העניין הזה יכול לבוא לידי ביטוי כבר מגילאים צעירים, גילאי הילדות.

שתלים דנטליים עבור ילדים – מה ההבדל משתלים דנטליים עבור מבוגרים?

אז תראו, יש כאן הבדלים די משמעותיים שבאים לידי ביטוי בראש ובראשונה בגיל של המטופלים. כאשר אנחנו מדברים על מטופלים שהם ילדים, אנחנו מדברים על אוכלוסיה שמראש הרבה יותר קשה להעניק לה טיפולים, במיוחד בכל הנוגע לחלל הפה. טיפולי שיניים הם בדרך כלל טיפולים לא ממש נעימים, והם לרוב מלווים בכאבים שעבור ילדים הם עלולים להיות בלתי נסבלים.

במקביל, אין מנוס אלא למצוא פתרון יעיל, אחרת הלסת של הילדים עלולה להיות בסיכון בריאותי ממשי. ברגע שהשן מתנתקת ממקומה, ובמקומה נותר חלל ריק – הוא עלול למשוך אליו חיידקים שיצטברו בו ויפגעו ביתר השיניים וגם בלסת עצמה. לכן, שתלים דנטליים עבור ילדים הם אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם ברגע הזה.

האם שתלים דנטליים עבור ילדים מתאימים לכל גיל?

בגלל שאנחנו מדברים כאן על אוכלוסיה צעירה, צריך להבחין בין ילדים שכבר בשלים להשתלת שתלים דנטליים לבין ילדים שעדיין לא. על מנת שהשתלה של שתלים דנטליים תהיה יעילה, צריך לוודא קודם שמדובר על ילדים שבקיעת השיניים שלהם הסתיימה לחלוטין, כמו גם שעצמות הלסת התייצבו במקומן והן איתנות מספיק על מנת לעבור תהליך של השתלת שתלים דנטליים.

אם ננסה להסתכל על העניין הזה במספרים ספציפיים יותר, נבין ששתלים דנטליים עבור ילדים מתאימים לנערות בנות 15 והלאה, ולנערים בני 17 ומעלה – אלו הגילאים שבהם בדרך כלל צמיחת הלסת והשיניים מסתיימת כליל ומוכנה לקבלת השתלים.

ומה באשר לילדים קטנים יותר?

אז לא, הצורך בשתלים דנטליים הוא ממש לא צורך שמופיע לפי הזמנה, ולפעמים גם ילדים קטנים יותר יצטרכו לקבל פתרון הולם לבעיה של מחסור בשיניים. לכן, על מנת לאפשר להם לקבל את הפתרון הזה, קיימות עוד כמה דרכים להשלים את השיניים החסרות, עם מינימום כאבים ועם אפשרות להחליף את הדרכים האלו בדרכים אחרות, יעילות יותר, בעתיד.

הילד שלי כבר גדול – מה בכל אופן צריך לדעת על שתלים דנטליים עבורו?

במידה והילדים שלכם כבר הגיעו לגיל שבו אפשר להתחיל עם השתלת שתלים דנטליים, גם כאן כדאי שתדעו לקראת מה אתם הולכים בדיוק. קיימת אפשרות להשתלת שתלים דנטליים שעשויים מחומר טיטניום, כמו גם אפשרות להשתלת שתלים דנטליים שעשויים מחומר זירקוניה.

כאשר מדברים על שתלים דנטליים שעשויים מחומר טיטניום, מדברים על חומר אמין ועמיד לאורך זמן, שמשתלב בצורה לא פחות מנפלאה עם העצם. כמו כן, המחיר שלו הוא מחיר סטנדרטי לחלוטין, אך כדאי לבחור בשתלים דנטליים מסגסוגת של טיטניום, ולא מטיטניום טהור. לעומת זאת, כאשר מדברים על השתלים דנטליים עבור ילדים העשויים מזירקוניה, מדברים גם כאן על חומר אמין, יציב ועמיד לאורך זמן, שמביא איתו גם יתרון בולט נוסף – את צבעו הלבן. מה שכן, המחיר של שתלים דנטליים מחומר זירקוניה הוא מחיר יקר יותר בהרבה מאשר שתלים דנטליים מטיטניום, אז צריך לקחת את העניין הזה בחשבון.

שתלים דנטליים עבור ילדים – אם אין ברירה אז אין ברירה

כל עוד הדבר נמצא בידיים שלכם, נסו לעשות הכל על מנת להימנע מהצורך בשתלים דנטליים עבור ילדים. מה שכן, לפעמים גורמים חיצוניים עלולים לגרום, על אף המאמצים שלכם, לנפילת השיניים בכל מקרה, ולכן כדאי להיערך מראש לרגע שבו תצטרכו שתלים דנטליים עבור הילדים שלכם.

הקפידו ביחד איתם על היגיינת חלל הפה, אך דעו שאם אין מנוס אלא לבצע השתלת שתלים דנטליים – לא כדאי לבזבז זמן יקר אלא לגשת מיד לטיפול.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)