מה זה יישור שיניים בשיטת אינווזליין

מה זה יישור שיניים בשיטת אינווזליין

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה לבנה מחייכת
תוכן עניינים

יישור שיניים הוא עולם ומלואו, ומרגע שרפואת השיניים החלה בהתפתחות מתמדת לכיוון הקידמה – הוא עולם שהלך וגדל גם הוא בפני עצמו. יישור שיניים באופן אוטומטי גורם לנו לחשוב על קוביות המתכת, הצבעוניות או הלא צבעוניות, ועל גשרי המתכת המגיעים מצידו האחד של הפה עד לצידו השני. לעומת זאת, היום קיימות כמה שיטות שונות של יישור שיניים שממש לא מצריכות את כל הבלאגן הזה.

יישור שיניים בשיטת אינווזליין היא אחת השיטות ששווה להכיר, היות שהיא מביאה איתה יתרונות רבים, כל כך רבים עד שהם יגרמו לכם לשכוח שהקוביות היו בכלל אפשרות ריאלית בעבר. אז מה זה יישור שיניים בשיטת אינווזליין? בואו ונבדוק יחד במאמר הקרוב.

יישור שיניים – למי הוא מיועד וכיצד הוא מסייע?

אז בתור התחלה, בואו נבין מהו בכלל יישור שיניים. יישור שיניים מיועד לאנשים שסובלים משיניים שעומדות בצורה עקומה – החל מדרגות עקמומיות נמוכות ובוודאי עד דרגות עקמומיות גבוהות. כמו כן, יישור שיניים רלוונטי עבור מי שסובל מרווחים בין השיניים, והוא יכול להיות רלוונטי, גם כאן, במרווחים שונים – גדולים או קטנים כאחד, בשיניים האחוריות ובשיניים הקדמיות.

יישור שיניים מסייע למטופל לקבל מראה של שיניים ישרות, צמודות ובעלות מראה אחיד ואסתטי. היות וחלקים גדולים מאוד מהאוכלוסיה סובלים מעקמומיות או מרווחים, יישור שיניים, כבר מתחילת דרכו, היווה שיטת טיפול נפוצה מאוד בתחום של רפואת השיניים.

דרכי הפעולה של השיטות השונות ליישור שיניים

אז מה בעצם קורה בזמן יישור שיניים? בין אם תבחרו בשיטה כזו ובין אם באחרת, יישור שיניים אמון על צמצום המרווחים בין השיניים, והחזרה של השיניים העקומות למקומן הטבעי – הן מבחינת זווית והן מבחינת מיקום על גבי הלסת. יישור שיניים, בין אם על ידי פלטת מתכת ובין אם בשיטות אחרות, ידאג להפעלת לחץ מתון על השיניים, לחץ שאכן יוכל להוביל אל עבר קבלת התוצאות הרצויות.

יישור שיניים בשיטת אינווזליין – מה כל כך מיוחד בה?

יישור שיניים בשיטת אינווזליין היא לא רק מיוחדת, היא עומדת היום בתור אחת מהשיטות הנפוצות ביותר ליישור שיניים, ולמה? מסיבה פשוטה מאוד – יישור שיניים בשיטת אינווזליין מתבצע באמצעות פלטות – קשתיות שעשויות מחומר הפלסטיק, והן נושאות עמן הן הצבע השקוף. להבדיל משיטות אחרות, בהן המתכת מגיעה בצבע כהה ולכן הן בולטות כל כך לעין, הצבע השקוף של הפלטות בשיטת אינווזליין מאפשר למטופל להסוות את עצם העובדה שהוא נמצא במהלך טיפול יישור שיניים.

עבור רבים מדובר על עניין משמעותי ביותר, היות ולעיתים יישור שיניים מתבצע בגילאים מבוגרים, שבהם הבושה לעבור טיפולי יישור שיניים היא גדולה יותר מאשר בגילאים צעירים. כמובן שגם ילדים ונערים מוזמנים להנות משיטת יישור שיניים זו, היות והיא מאפשרת התנהלות טבעית מבחינת אכילה ודיבור, ללא צורך או רצון להסתיר שום תהליך שמתבצע על גבי השיניים.

יישור שיניים בשיטת אינווזליין – שלב אחר שלב

אז איך יישור שיניים בשיטת אינווזליין עובד בפועל? ובכן, בשלב הראשון תתבצע בדיקה ראשונית שתכלול את צילומי הפה ואבחון של מצב השיניים והחניכיים. לאחר מכן, יבוצעו מדידות וסריקות של חלל הפה ושל השיניים באופן ספציפי, שיועברו לכדי הדמיית תלת מימד. על גבי ההדמייה ניתן יהיה לבצע שינויים ותיקונים, כך שבסופו של דבר תתקבל תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבור המטופל. כמו כן, בהתאם לתכנית, תוכל להתקבל הערכת זמן לגבי אורך הטיפול.

בהתאם לתכנית שתתגבש, חברת אינווזליין תוכל לייצר את הפלטות ליישור שיניים. הפלטות ינתנו למטופל, והוא יקבל הסברים מהרופא המטפל באשר להרכבה, החלפה וניקיון. מאותו הרגע, המטופל יצא לדרך עם טיפול יישור שיניים, תוך הקפדה על מפגשי ביקורת עם הרופא המטפל. במפגשים אלו יוכל הרופא לוודא את תקינות התהליך ואת היגיינת הפה, שצריכה להישמר בקנאות על ידי המטופל לאורך כל ההליך.

יישור שיניים בשיטת אינווזליין – למה היא מבוקשת כל כך?

יישור שיניים בשיטת אינווזליין לא בכדי רכשה לעצמה מעמד של כבוד. יש לה יתרונות אדירים שהופכים אותה לנשחקת כל כך, כשהבולט מביניהם הוא יתרון הצבע שלהן – הצבע השקוף. בנוסף, ההדמייה התלת מימדית, שהיא חלק בלתי נפרד מהתאמת הטיפול למטופל, מהווה גם היא יתרון גדול, שבאמצעותו יכול המטופל להנות מהתאמת פלטות באופן אישי לחלל הפה שלו.

נוסף על כל אלו, הפלטות הן פשוטות מאוד לתפעול עצמאי על ידי המטופל, והן נשלפות בקלות, מורכבות בקלות על השיניים, ומאפשרות ניקיון שיניים תדיר ופשוט לאורך התהליך כולו.

שיתוף פעולה של המטופל – תנאי הכרחי להצלחת יישור שיניים בשיטת אינווזליין

ככל שהמטופל ייקח חלק פעיל בצורה שנצמדת בצורה מקסימלית להוראות הרופא המטפל, כך יישור שיניים בשיטת אינווזליין יוכל להיות הרבה יותר יעיל ויעמוד בציפיות, הן לאורך התהליך כולו והן בסופו.

מחירי יישור שיניים בשיטת אינווזליין

שיטה זו של יישור שיניים ידועה בתור שיטה יקרה יותר מהשיטות האחרות, בין היתר בגלל יתרונותיה הגדולים. טווח המחירים עבור יישור שיניים מסוג זה יעמוד בדרך כלל על בין 15,000-30,000 ש"ח.

עלות מול תועלת ביישור שיניים בשיטת אינווזליין

אז נכון, אמנם המחיר שלה יקר, אך אין ספק ששיטת אינווזליין היא אחת השיטות הטובות ביותר ליישור שיניים של המאה ה-21.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)