תיקון שיניים תותבות

תיקון שיניים תותבות

זמן קריאה משוער: 3 דקות
שיניים רפואיות מדומות
תוכן עניינים

אין דבר מדכא יותר מאשר להתחדש במוצר או אלמנט חדש שמשמש אותנו בחיי היום יום שלנו, ולגלות ביום אחד שהוא נפגם מסיבה כזו או אחרת. החדשות הטובות הן שעל אף הפגיעה, לא פעם יש דרכי התמודדות שיכולות להשיב את המוצר או האלמנט למצבו המקורי, ולהחזיר לנו את היכולת להשתמש בו ממש כפי שבעבר. תיקון שיניים תותבות בהקשר הזה הוא אחת הבשורות החשובות בתחום רפואת השיניים, שכן שיניים תותבות ידועות בתור כאלו שיש להן תפקיד לא פחות מקריטי בתפקודו השוטף והתקין של האדם המשתמש בהן. אז מה צריך לדעת על תיקון שיניים תותבות? כל הפרטים כאן בפנים.

תיקון שיניים תותבות – מה כבר יכול לקרות?

אנשים רבים לא בהכרח מבינים את הצורך בתיקון שיניים תותבות, על אף שהוא צורך די ידוע בעולם של רפואת השיניים. שיניים תותבות הן אמנם חזקות ועמידות בפני דברים רבים, אך יש בכל אופן פגיעות פוטנציאליות שהן אינן חסינות בפניהן. קיימות כל מיני סיבות, בין אם הן נגרמות על ידי המטופל בהן ובין אם הן נגרמות על ידי גורמים חיצוניים, שיכולות להוביל לכדי תיקון שיניים תותבות, אז בואו נכיר אותן.

ראשית, המטופל צריך לשמור על השיניים התותבות שלו מכל משמר, הן מבחינת ניקיון והן מבחינת תחזוקה שוטפת. ברגע שהוא לא מקפיד על ביצוע פעולות השמירה והתחזוקה, הוא מעמיד אותן בפני אין ספור אפשרויות לפגיעה פוטנציאליות, שתוליך לכדי תיקון שיניים תותבות. שבירה של שיניים תותבות או התנתקות של שן, לדוגמה, יכולות להיות סיבות שיצריכו תיקון שיניים תותבות, ורגע לפני שאתם חושבים איך בדיוק לעשות אותו, כדאי לדעת שהוא ממש לא דבר שכדאי להתמהמה איתו.

תיקון שיניים תותבות – דבר מידי שיש לדאוג לו מבלי כל היסוס

תיקון שיניים תותבות הוא לא פחות קריטי מאשר טיפולים אחרים שקשורים ברפואת השיניים. שיניים תותבות הן תחליף מושלם לשיניים טבעיות, ולכן ברגע שהן לא מסוגלות לתפקד כהלכה, הן מצריכות תיקון דחוף. כל התמהמהות עם תיקון שיניים תותבות עלול להוביל לכדי הפיכת הבעיה למורכבת יותר, וחבל. תיקון שיניים תותבות יכול להסתיים בכמה רגעים פשוטים, או עד כמה ימים בודדים, ולכן חשוב לבצע אותו בהקדם האפשרי, על מנת להשיב למטופל את היכולת להשתמש בהן כהלכה.

כמו כן, קיים גם קשר ישיר למובן הכלכלי של העניין. תיקון שיניים תותבות שמתבצע כמה שיותר בסמוך לרגע הפגיעה, יוכל להוביל לטיפול פשוט וקל, ובהתאם גם זול יותר. לעומת זאת, כל החמרה שתיגרם בעקבות עיכובים בתיקון שיניים תותבות, יכולה להוביל לכדי טיפולים מורכבים וקשים יותר, ובהתאם גם יקרים יותר, לעיתים בכמה מאות או אלפי שקלים.

מי משתמש בשיניים תותבות?

שיניים תותבות משמשות בעיקר אנשים קשישים שבעקבות גילם המבוגר נשרו או אבדו להם שיניהם. כמו כן, שיניים תותבות יכולות לשמש אנשים חולים שהמחלה היא זו שגרמה להם לאובדן השיניים, וגם אנשים שנעקרו שיניהם מסיבות כאלו ואחרות. לפיכך, תיקון שיניים תותבות הוא עניין שפתוח לכל מי שמשתמש בשיניים תותבות.

לעומת אנשים צעירים שמסוגלים לבצע תיקון שיניים תותבות באופן עצמאי על ידי ביקור אצל טכנאי השיניים, אנשים מבוגרים יותר אינם יכולים לגשת בעצמם לטכנאי, ולכן חברות מסוימות מפעילות היום מגוון שירותי תיקון שיניים תותבות עד הבית, עם שירותי משלוחים שמאפשרים לאותם מבוגרים לקבל את השירות שלו הם זקוקים, מבלי לצאת מהבית או להיעזר במישהו נוסף.

מה קורה אם לא מבצעים תיקון שיניים תותבות?

הימנעות מתיקון שיניים תותבות יכולה להביא איתה כל מיני השלכות שמדמות השלכות רפואיות של הימנעות מטיפולי שיניים אחרים. שן תותבת זקוקה לתשומת לב מירבית ממש כמו שן טבעית, היות והיא מתחברת לעצם הלסת ולחניכיים באופן ישיר, ופגיעה בה עלולה להוביל לכדי פגיעה ברקמות הנוספות העדינות אשר נמצאות בחלל הפה.

תיקון שיניים תותבות אמנם עלול להוות אי נוחות מסויימת למשך זמן קצר, אבל הוא בהחלט עדיף, בוודאי על פני פגיעה חמורה יותר בחלל הפה.

איך עושים תיקון שיניים תותבות?

טכנאי שיניים הוא איש המקצוע האמון על תיקון שיניים תותבות. הטכנאי עובד במעבדה שבה נמצאים כל הכלים, האביזרים, המכשירים והעזרים על מנת להוביל לכדי תיקון שיניים תותבות יעיל ומקצועי, והוא זה שמאפשר קבלת שיניים תותבות מתוקנות שיכולות לשמש את המטופל באופן יעיל ומקצועי.

אין לבצע תיקון שיניים תותבות באופן עצמאי, אלא יש לפנות אך ורק לאנשי מקצוע אשר עוסקים במלאכה באופן יום יומי ושוטף, ויודעים בדיוק כיצד לטפל בכל בעיה.

כמה עולה תיקון שיניים תותבות?

המחיר של תיקון שיניים תותבות עשוי להשתנות בהתאם לסוג הבעיה שבגינה יש צורך בתיקון. קיים תיקון שיניים תותבות שיסתכם במחיר של כ-600 ש"ח, וקיים גם תיקון שיניים תותבות שיוכל להגיע למחיר יקר יותר של כ-800 ש"ח. מה שבטוח הוא שבכל הנוגע לתקינות פעולת חלל הפה שלכם אין מנוס אלא לבצע תיקונים שונים וטיפולים שונים, על אף המחיר שהם עשויים להביא איתם.

בסופו של דבר, השמירה על הבריאות שלכם, כמו גם השמירה על האפשרות שלכם להתנהל בצורה תקינה באמצעות שיניים תותבות, נמצאת מעל המחיר, ולכן תיקון שיניים תותבות הוא דבר שאין לפסוח עליו בשום פנים ואופן. שמרו על עצמכם!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)