שיטות ליישור שיניים

שיטות ליישור שיניים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא מחזיק גשר שקוף לשיניים
תוכן עניינים

אם נפרוט לרגע את עולמו הרחב של טיפול יישור שיניים, נגלה שיש לא מעט שיטות שמאפשרות להגיע לתוצאות נהדרות במינימום זמן. כן, אם בעבר היינו רגילים לשתי שיטות יישור שיניים עיקריות, הרי שהיום עומדת בפניכם זכות בחירה הרבה יותר רחבה ומגוונת. אז אילו שיטות ליישור שיניים קיימות? במי מהן כדאי לבחור? כמה הן עולות? אל דאגה – אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת יותר סדר בדברים.

יישור שיניים היום – שונה בתכלית מיישור שיניים בעבר

אם היינו מבקשים מכם לקחת דף ועט, לכתוב על גבי הדף את המילים "יישור שיניים", ולעשות רשימה של האסוציאציות שהמילים האלו מעלות בכם, כנראה שהרשימה הזו היתה מסתכמת בשתי מילים עיקריות – רסן או קוביות. כן, בעבר רסן או קוביות היו השיטות הנפוצות ביותר, ודי היחידות שאפשר לבחור מביניהן, לשם יישור שיניים. לעומת זאת, היום העניין הזה עובד בצורה לגמרי אחרת.

יישור שיניים היום הוא עולם מלא באפשרויות. היום תוכלו לבחור בין רסן לקוביות, שיטות נושנות אמנם אך עדיין רלוונטיות, לבין שיטות מתקדמות כמו פלטות שקופות, גשר מתכת פנימי ובלתי נראה, קוביות שקופות ועוד.

שיטות ליישור שיניים – בואו נכיר אותן קצת יותר

אם כך, בואו נתחיל לסקור את השיטות ליישור שיניים שקיימות היום בשוק. נתחיל עם אחת השיטות הנפוצות ביותר היום בתחום יישור שיניים – שיטת האינווזליין. יישור שיניים בשיטת אינווזליין מתבסס על הרכבת פלטות שקופות שמותאמות באופן פרטני לכל מטופל ומטופל, בהתאם למבנה הלסת והשיניים שלו. הרכבת הפלטות מאפשרת לחץ מתון שמופעל על השיניים, וכך לאט לאט הן מתחילות להתיישר במקומן.

מדובר כאן על שיטה סופר יעילה ואפקטיבית, והיא מקצרת את זמן הטיפול לכמה שבועות בודדים, ועד כמה חודשים בודדים במקרה הרע ביותר. מצד שני, מדובר כאן על שיטה שנושאת איתה תג מחיר לא זול בכלל, ולכן חלק מהאנשים נמנעים מלבחור בה, שכן מדובר כאן טווחי מחירים שבין 15,000 ש"ח ל-30,000 ש"ח.

יישור שיניים עם גשר לינגואלי – עוד לא שמעתם עליו? עכשיו זה בדיוק הזמן

למי שמעדיף להשקיע קצת פחות כספים, אך עדיין להנות מתוצאות מדהימת – גשר לינגואלי הוא בדיוק בשבילו. גשר לינגואלי הוא למעשה גשר ממתכת, אשר מדמה את שיטת הקוביות, אך שהגשר הזה מורכב על גבי הצד האחורי של השיניים. כן, אמנם הוא מביא איתו צבע שניתן להבחין בו, אבל המיקום האסטרטגי שלו מאחורי השיניים מונע כל מפגש בינו לבין מי שמסתכל על חלל הפה שלכם.

גם כאן מדובר בשיטה יעילה ביותר שמובילה לתוצאות מעולות בזמן קצר, אולם גם היא מביאה איתה תג מחיר לא זול בכלל, שנע בדרך כלל בין 12,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח.

השיטות הישנות והטובות – קוביות ליישור שיניים

אז נכון, אמנם נכנסו למגרש הזה כמה שחקניות ממש טובות, אבל זה לא אומר שהשחקניות הותיקות יותר צריכות לרדת אל הספסל. עד היום אנשים בוחרים בקוביות לשם יישור שיניים יעיל ואפקטיבי, והם לוקחים בחשבון את החסרונות כמו הנראות הגלויה לעין שלהן. הקוביות שומרות על מעמדן בתור שיטה יעילה ביותר, ועל אף זמני הטיפול הארוכים, עבור רבים מהאנשים תג המחיר שלה משתלם, גם על חשבון זמני טיפול ארוכים יותר.

יישור שיניים – באיזה גיל אפשר להתחיל?

יישור שיניים, כמו כל טיפול רפואי אחר, מתאים לכל מטופל באופן ספציפי. התלות כאן היא גם בשיטת יישור שיניים שתיבחר, וגם בבגרות של הילד להתמודד עם טיפול מהסוג הזה. ככלל, הגיל הממוצע להתחלת טיפולים ליישור שיניים הוא 12-13 בערך, כאשר הילד כבר מבין שהמצב מחייב טיפול, וככל שהזמן יחלוף – אותו טיפול עלול להיות מורכב אפילו יותר.

מה שכן, טיפול ישור שיניים באמצעות שיטת אינווזליין, לדוגמה, מצריך בגרות ואחריות גדולה מהילד, שכן מדובר על פלטות נשלפות. במקרה כזה, במידה והילד לא יזכור להרכיב את הפלטות מדי יום, או על פי הוראות הרופא, הטיפול עלול להיפגם באופן משמעותי.

יישור שיניים בשיטת דמון

שיטת דמון גם היא מהווה חלק מהאפשרויות ליישור שיניים היום. מדובר על טכניקה חדשנית שמשחררת את פיו של המטופל מלחצים ומתחים שמופעלים עליו בדרך כלל, שכן נעשה כאן שימוש בקשתות קלות שמפעילות הרבה פחות לחץ.

במי מהן כדאי לבחור? זה ממש תלוי במטופל

אלו הן רק דוגמאות מתוך כלל השיטות ליישור שיניים, וקיימות עוד כמה שעומדות בתור אפשרות עבורכם. אז במי מהן כדאי לכם לבחור? זאת שאלה שהתשובה עליה תשתנה מאדם לאדם. הקריטריונים לבחירת השיטה ליישור שיניים הם קריטריונים של תקציב, נוחות, זמן טיפול ועוד, ובהתאם לכך יוכל כל מטופל לבחור את מה שהוא מעדיף.

יישור שיניים: בלי שיתוף פעולה מלא – תשכחו מתוצאות בקרוב

כמו כן, השיטה שתיבחר צריכה להתאים לכם מבחינת האופי שלה. נדרש מכם שיתוף פעולה מלא בכל הנוגע לשמירה על היגיינת הפה, כמו גם הקפדה על הרכבת הפלטות במידה ותבחרו בפלטות נשלפות. במידה ולא תוכלו לשתף פעולה עם הטיפול באופן מלא, התוצאות לא יוכלו לשרת אתכם במלואן. בחרתם לבצע טיפול יישור שיניים? מעולה – זה הזמן שלכם לקחת את העניין הזה בשיא הרצינות, להקפיד על מילוי הוראות הרופא, לצחצח שיניים ולשטוף היטב את הפה עם מי פה ואתם נמצאים בדרך הנכונה. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)