תותבות על גבי שתלים

תותבות על גבי שתלים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופאה שיניים מציג שיניים רפואיות מדומות
תוכן עניינים

כאשר אנחנו הולכים ומתבגרים עד כדי הגעה לגיל השלישי, אנחנו מתמודדים לראשונה עם כל מיני בעיות שמעולם לא היינו צריכים להתמודד איתן בעבר. הגיל השלישי מביא איתו התרופפות של השרירים, היחלשות של איזורים רבים בגוף, ובין היתר גם אובדן של כל מיני איברים או חוסר תפקוד שלהן, מלא או חלקי ככל שיהיה. ניתן להבחין בשיניים שלנו בתור אחד מהדברים שנפגמים בצורה יותר עקבית ומשמעותית עם הגיל, ולכן הצורך למצוא תחליף הולם לשיניים הוא צורך של מרבית האוכלוסיה. אחת האפשרויות היא אפשרות של שיניים תותבות על גבי שתלים, ובה נעסוק במאמר הקרוב.

שיניים תותבות על גבי שתלים – למי זה מיועד?

אז נהוג לחשוב שרק בני האוכלוסיה של הגיל השלישי יכולים להנות משיניים תותבות על גבי שתלים או משיניים תותבות בכלל, אבל זוהי לא האמת. גם אנשים חולים שנאלצים להתמודד עם מגוון מצבים רפואיים שונים, שבעקבותיהם הם מאבדים את השיניים שלהם, יכולים להנות מפתרון של שיניים תותבות על גבי שתלים.

מה המטרה של שיניים תותבות על גבי שתלים?

שיניים תותבות על גבי שתלים באות במטרה להוות תחליף יעיל ואפקטיבי לשיניים הרגילות, שאבדו לנו מטעמים של גיל, עקירה ועוד. שיניים תותבות על גבי שתלים תופסות את מקומן של השיניים הטבעיות בביצוע פעולות יום יומיות ביותר כמו אכילה, שתייה, דיבור ועוד.

למה דווקא שיניים תותבות על גבי שתלים?

היום, אנחנו חיים בעולם שמביא איתו מגוון רחב של פתרונות ששייכים לעולם רפואת השיניים. בין היתר, ניתן להבחין בכך שהמון תתי טיפולים קיבלו התרחבות משמעותית ומציעים היום כמה וכמה דרכי פתרון אפשריות. בכל הנוגע לשיניים תותבות, אחת האפשרויות הבולטות היא בהחלט שיניים תותבות על גבי שתלים. אז למה הן עדיפות על פני האפשרויות האחרות?

ראשית, מדובר כאן על שיטת טיפול נפוצה למדי. שיניים תותבות על גבי שתלים הן שיניים שידועות בתור שיניים יציבות ביותר, שכן הן מתחברות באופן ישיר לשתלים הדנטאליים שנמצאים בפיו של המטופל. השתלים מחוברים באופן ישיר, חזק ואיתן לעצם הלסת, ולכן השימוש בשיניים תותבות על גבי שתלים מרגיש טבעי לחלוטין.

שיניים תותבות על גבי שתלים – אינן תלויות בדבר

השימוש בשיניים תותבות על גבי שתלים, להבדיל משימוש בשיניים תותבות מסוגים אחרים, הוא שימוש שאין לו כל תחושת אי נוחות כזו או אחר. אין כאן עניין של ניתוק השיניים מהחניכיים, אלא חיבור ישיר לשתל שמהווה חלק בלתי נפרד מחלל הפה. כמו כן, שנעזרים בשיניים תותבות על גבי שתלים נהנים מהליך איטי יותר של ספיגת העצם באיזור השתל, דבר שלא מאפיין את כל סוגי השיניים התותבות, ומהווה יתרון אדיר כאשר מדברים על שיניים תותבות על גבי שתלים.

שמירה על שיניים תותבות על גבי שתלים – איך עושים את זה?

הדרך הבסיסית ביותר לשמירה על שיניים תותבות על גבי שתלים היא באמצעות צחצוח שיניים בכמות של לפחות פעמיים ביום, ולעיתים אף יותר – לאחר כל ארוחה. כמו כן, העברת חוט דנטלי בין השיניים, כמו גם שטיפת הפה על ידי מי פה ייעודיים, הן פעולות שבהחלט יכולות להתבצע בקלות כאשר מדברים על שיניים תותבות על גבי שתלים, ולכן יש להקפיד על פעולות אלו באופן תדיר.

באשר לניקיון מעמיק יותר, בעוד שיניים תותבות רגילות ונשלפות, יכולות להנות מניקיון יום יומי על ידי הסרתן מדי ערב, והנחתן בתוך כוס עם מים פושרים, שיניים תותבות על גבי שתלים הן אינן נשלפות, ולכן הניקיון שלהן הוא אינו יום יומי. לכן, מומלץ להקפיד על ניקיון של אחת לשנה של שיניים תותבות על גבי שתלים, שמתבצע באופן מקצועי על ידי אנשי מקצוע יעודיים.

שיניים תותבות על גבי שתלים – האם בכל אופן אפשר להתקין אותן עם מנגנון הסרה?

בהחלט כן. אם בעבר שיניים תותבות על גבי שתלים היו מגיעות עם אפשרות אחת – האפשרות הקבועה, הרי שהיום ניתן לקבע שיניים תותבות על גבי שתלים באופן שיאפשר להן להישלף מהפה, גם לשם הנוחות של המטופל וגם לשם שמירה על הניקיון הגבוה שלהן. שיטות ההתקנה של שיניים תותבות על גבי שתלים מתחלקות לשתיים – שיטת הכדור ושיטת הקורה.

שיטת הכדור תהיה השיטה שמאפשרת למטופל לשלוף את השיניים, ואילו שיטת הקורה תקבע אותן באופן קבוע בחלל הפה של המטופל. כל מטופל, ביחס לרצונותיו וכן בהתאם להמלצת הרופא שלו, יוכל לבחור באיזו מהשיטות הוא מעוניין להתקנה.

קיימים גם טיפולים שתצטרכו לעשות לקראת התקנת שיניים תותבות על גבי שתלים

לקראת כל התקנת שיניים תותבות על גבי שתלים יש להגיע אל הרופא המטפל שיסביר לכם על ההליך באופן מפורט, וגם יבצע אותו בפועל. ייתכנו טיפולים מקדימים כמו טיפולי שורש, מילוי עצם בלסת, עקירות וטיפולים נוספים שיוכלו להכין באופן תקין את חלל הפה של המטופל להשתלה של שיניים תותבות על גבי שתלים.

איך בוחרים מרפאה להתקנת שיניים תותבות על גבי שתלים?

הבחירה במרפאה להתקנת שיניים תותבות על גבי שתלים צריכה להיות בחירה מוקפדת מאוד, שכן מדובר כאן על עניין רפואי מורכב שילווה אתכם למשך שנים ארוכות. לכן, הקפידו על בחירה במרפאה מקצועית, בעלת ניסיון, כזו ששומרת על טווח מחירים הוגן וכן על שירותיות ללא דופי. שיהיה בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)