סוגי טיפול

סוגי טיפול

אם בעבר מישהו היה מספר לנו שיום יבוא ונוכל להצמיד לכל בעיית שיניים גם פתרון יעיל, סביר להניח שהיינו צוחקים עליו ואומרים לו שהוא הוזה. לעומת זאת, עם השנים וההתפתחות הטכנולוגית, עולם רפואת השיניים הלך והתקדם אל עבר אין ספור סוגי טיפול שעומדים היום בתור פתרונות לא פחות ממדהימים לכל מיני בעיות שקשורות בחלל הפה. כן, לצערנו מדובר על בעיות חוזרות ונשנות, שמרבית מאוכלוסיית העולם סבלה, סובלת או תסבול מהן לפחות פעם אחת לאורך החיים, אם לא יותר. על מנת להכיר קצת יותר את האפשרויות שעומדות בפניכם, החלטנו לספר לכם קצת על כל מיני סוגי טיפול ששייכים לעולם רפואת השיניים, אז קדימה, בואו נצא לדרך!

סוגי טיפול – ככל שהטכנולוגיה מאפשרת יותר, כך הטיפולים מקצועיים יותר

אז נתחיל מלספר לכם שלולא ההתקדמות הטכנולוגית הענפה כל כך, שרק הולכת ושועטת קדימה לאורך הזמן, לא היו מתאפשרים סוגי טיפול נרחבים כל כך כפי שהם מוצעים היום לכלל האוכלוסיה. בעבר תחום רפואת השיניים היה תחום מוגבל וללא הרבה אמצעים וכלים שאפשרו לו לתפקד בצורה נרחבת ומהוקצעת כל כך, אולם היום הסיפור הזה עובד בצורה אחרת לגמרי.
היום רופאי השיניים יכולים להיעזר במגוון טכנולוגיות חדשניות, כמו כלים מתקדמים, בניית מודלים ממוחשבים לקבלת תוצאות מדויקות, צילומי רנטגן עם מינימום חשיפה וקרינה, שימוש בקרני לייזר לטיפולים שונים ועוד, וכל אלו מאפשרים להם להציע מגוון אפשרויות כמעט אין סופי לטיפולים שקשורים בחלל הפה.

יש סוגי טיפול נפוצים יותר ויש סוגי טיפול נפוצים פחות

לפני שנפרט על סוגי טיפול שונים שמוצעים היום על ידי רופאי השיניים, חשוב להבין שקיימים כל מיני סוגי טיפול. חלקם נפוצים יותר, חלקם נדירים יותר, חלקם מתפתחים יותר וחלקם עוד יכולים לעשות דרך כדי להגיע לכדי שלמות. מה שבטוח הוא שבמידה ואתם זקוקים לטיפול כלשהו, לא כדאי להתמהמה עם העניין הזה, ולמה?
חלל הפה הוא חלל עדין ורגיש, שבתוכו נמצאים איברים נוספים שכל אחד מביא איתו את הרגישויות שלו. השיניים שלנו והחניכיים שלנו חשופות להמון מפגעים פוטנציאלים לאורך היום, ולכן שמירה עליהן היא לא פחות מקריטית, וכל עיכוב במתן הטיפול עלול להחמיר את הבעיה ולהפוך אותה להרבה יותר מורכבת.

טיפולי שורש

אז בואו נתחיל מלדבר על סוגי טיפול סופר נפוצים, שאם לא חוויתם אותם בעצמכם בוודאי יצא לכם לשמוע עליהם לא פעם – טיפולי שורש. טיפולי שורש מיועדים לאנשים שסובלים מחדירת העששת לשכבות העמוקות ביותר של השן ושל הרקמות שנמצאות תחתה, מצב שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך הן לשן עצמה והן לחניכיים. טיפולי שורש הם גורם שאנשים רבים נרתעים ממנו, היות ובעבר, בימים בהם לא יכל היה להיעשות שימוש בכלים מתקדמים כל כך, הם היו נחשבים לטיפולים כואבים במיוחד, עם משך החלמה ארוך ומייגע.
לעומת זאת, טיפולי שורש היום עושים שימוש במיטב העזרים הטכנולוגים המתקדמים ביותר, דבר שמאפשר להם להיות הרבה פחות כואבים, ועם משך החלמה הרבה יותר קצר. כמו כן, טיפולי שורש היום הם הרבה יותר מדוייקים ומדודים, הודות לאמצעי הצילום והמדידה שעומדים לרשות הרופאים.

עקירת שיניים – סוגי טיפול בולטים במיוחד

עוד אחד מסוגי טיפול סופר נפוצים הוא טיפול שכולל עקירת שיניים. עקירת שיניים מתבצעת כאשר אין ברירה אחרת אלא לשלוף את השן ממקומה, מסיבות כמו ריקבון השן בעקבות עששת וחיידקים, סיבות גנטיות שגורמות לשן לאבד מחוזקה וחסינותה, צמיחת שן בצורה לא תקינה שפוגמת במבנה חלל הפה ועוד.

סוגי טיפול שיניים לילדים

סוגי טיפול שיניים לילדים הם למעשה סוגי טיפול קיימים, אך מותאמים לאוכלוסיה הצעירה. ידוע שילדים מתמודדים בצורה הרבה פחות טובה עם כאבים, ולכן כל סוגי טיפול כאלו ואחרים צריכים להיות מותאמים, גם באופן הביצוע שלהם וגם ביחס של רופא השיניים המטפל, אליהם. לצערנו, גם ילדים צעירים מתמודדים עם כל מיני בעיות שמצריכות פתרונות כמו יישור שיניים, עקירת שן, סתימות ועוד, ואם הקהל המבוגר יכול לשאת את הכאבים הנלווים אליהם בלי בעיה, הרי שאצל הילדים המקרה הוא ממש לא דומה לכך.
לכן, סוגי טיפול שונים מביאים איתם פתרונות ייחודיים כמו שימוש בגז צחוק, לדוגמה, לשם הרגעת הילד, כמו גם הסברים קודמים על ידי רופא השיניים המטפל, שנעשים מתוך הבנה ורגישות למצבו העדין של הילד המטופל.

סוגי טיפול שיניים – האם הם מלווים בכאבים?

סוגי טיפול שיניים שונים מביאים איתם כאבים שונים, כאשר חלק מהם ילוו בכאבים נוכחים יותר וחלק מהם יהיו עם כמות מזערית ביותר של כאבים. ככלל, כל טיפול רפואי נושא עמו כאבים כלשהם, שכן מבוצע כאן בעצם בהליך שקשור במגע ישיר עם האיבר. בנוסף, תופעות לוואי שונות כמו רגישות בשיניים, רגישות בחניכיים, תחושת צריבה ועוד בהחלט עלולות להופיע לאחר שתבצעו את הטיפולים, אך מדובר על תופעות לוואי שבדרך כלל יחלפו בתוך כמה ימים ספורים בלבד.

סוגי טיפול שמצריכים הרדמה מקומית

קיימים כל מיני סוגי טיפול שעל אף ההתקדמות המאסיבית שלהם וההתפתחות המשמעותית שלהם, עדיין נושאים עמם כאבים קשים מנשוא, שעלולים לגרום למטופל לנוע באי נוחות בזמן הטיפול, דבר שיקשה על רופא השיניים המטפל לבצע את עבודתו. על מנת למנוע את כמות הכאבים הגדולה, ועל מנת לאפשר לרופא השיניים המטפל לצלוח את ההליך – כל מיני סוגי טיפול מביאים איתם את האפשרות להרדמה מקומית.
ברגע שהאיזור מורדם, המטופל לא חש בשום כאבים או תזוזות בחלל הפה, ולכן גם במידה ונערכים טיפולים ארוכים הכוללים פעולות לא ממש נעימות, המטופל יכול להישאר רגוע, שלו וללא כל תחושת כאב או אי נוחות מכל סוג. לצורך העניין, לפעמים אפילו סתימות, שהן מהנפוצות ביותר מבין סוגי טיפול שונים, ילוו בהרדמה מקומית שתאפשר תנועה חופשית של הרופא המטפל.

יישור שיניים – עוד סוגי טיפול נפוצים

זוכרים שכשהיינו ילדים צעירים, חלק מילדי הכיתה היו מסתובבים עם רסן ענק שהורכב על השיניים שלהם? כמו כן, היו גם ילדים שבמקום רסן הסתובבו עם קוביות צבעוניות שהוצמדו לשיניהם, והמטרה של שני אלו היתה לגרום ליישור השיניים של הילדים. רסן וקוביות היו בעבר סוגי טיפול לא רק נפוצים אלא היחידים שאפשריים למטרת יישור שיניים, אולם היום קיימים עוד כמה וכמה סוגי טיפול שיכולים להוביל ליישור שיניים לא פחות ממושלם.
שימוש בסדים שקופים ונשלפים, לדוגמה, הוא מבין המבוקשים ביותר מבין סוגי טיפול של יישור שיניים, כמו גם גשר לינגואלי – גשר שמותקן על הצד האחורי של השיניים, מה שהופך אותו לבלתי נראה. אמנם מדובר כאן על שיטות קצת יותר יקרות, אך הן בהחלט שוות את ההשקעה לעומת התמורה שהן נותנות.

חניכיים רגישות – מקור לבעיות: סוגי טיפול שרלוונטים לחניכיים שלנו

כאשר מדברים על סוגי טיפול שנוגעים באיזור החניכיים, מדברים על סוגי טיפול לא ממש נעימים, אבל בהחלט אפשריים ואפקטיבים. החניכיים שלנו הן רקמות עדינות ביותר, שחשופות להמון מפגעים לאורך החיים שלנו. עשן הסיגריות, מאכלים ומשקאות חומציים, צחצוח שיניים אגרסיבי מדי ועוד עלולים כל אלו לפגום בחניכיים, ולהפוך אותן לחניכיים שזקוקות לטיפול ומענה רפואי.
במידה והחניכיים נפגמות, סוגי טיפול שהופכים להיות רלוונטים הם סוגי טיפול כמו הקצעת שורשים – ניקיון אינטנסיבי יותר של חלל הפה והחניכיים, השתלות חניכיים ועוד.

השתלות שיניים כסוגי טיפול במקרים של אובדן שיניים

לא מעט אנשים מגיעים למצב של אובדן כללי של השיניים שלהם. בין אם מדובר על שן אחת בלבד ובוודאי במקרים שבהם מדובר על יותר שיניים, סוגי טיפול כמו השתלת שיניים הופכים להיות אפשרות שבהחלט מונחת על הפרק.
השתלות שיניים מאפשרות לאנשים שחסרות להם שיניים, מטעמים שונים כמו שבר, נפילת שן ועוד, להשלים את סט השיניים שלהם באמצעות השתלת שיניים מלאכותיות. ההשתלה מתבצעת תוך הקפדה על שמירת גוון צבע אחיד בין השיניים המלאכותיות לשיניים הקיימות, והדיוק שלה מתאפשר הודות לטכניקות צילום, מדידה ומידול מתקדמות ביותר.

הלבנת שיניים – למי שמעוניין בחיוך המושלם

גם הלבנת שיניים נמנית עם סוגי טיפול נפוצים, שמרבית האוכלוסיה ניגשת אליהם בשנים האחרונות. הלבנת שיניים מיועדת לאנשים שאינם מרוצים מגוון השיניים הצהבהב שלהם, שנגרם בעקבות עישון, חשיפה לרמות גבוהות של חומציות ממאכלים ומשקאות שונים, ובעקבות התבגרות גילית.
הלבנת שיניים מתפצלת לשני סוגי טיפול שונים – הלבנת שיניים ביתית והלבנת שיניים שמתבצעת במרפאה. שני הסוגים הם מצוינים ומובילים לתוצאות, אולם הבחירה במי מהם היא בחירה אינדיבידואלית שתיעשה על ידי כל מטופל באופן עצמאי, בהתאם לשיקולים כמו תקציב, לוח זמנים, תוצאות רצויות ועוד.

סוגי טיפול שרלוונטים לגיל השלישי – שיניים תותבות מסוגים שונים

כאשר מדברים על הגיל השלישי, מדברים בדרך כלל על אוכלוסיה שחלל הפה שלה כבר עייף ומיושן, ולכן אינו מצליח לתפקד בכוחות עצמו. עם הגיל, הולכות השיניים ונושרות לאיטן, עד שהמבוגר זקוק לפתרון חיצוני שיוכל לסייע לו להמשיך לחיות את אורח החיים התקין שלו, הכולל אכילה, דיבור ועוד פעולות שקשורות בחלל הפה.
שיניים תותבות הן הפתרון האולטימטיבי עבור האוכלוסיה של גיל הזהב. היום שיניים תותבות מותאמות באופן אישי לכל מטופל ומטופל, בהתאם לגודל חלל הפה שלו ולמידותיו האישיות. גם כאן, ההתפתחות הטכנולוגית היא זו שמאפשרת התאמה לא פחות ממושלמת בין השיניים התותבות לבין חלל פיו של המטופל.

העלויות השונות של סוגי טיפול שונים

ככלל, ניתן לומר בוודאות שסוגי טיפול שקשורים בחלל הפה הם מהטיפולים היקרים ביותר בעולם הרפואה ובכלל. היות ומדובר על איזור עדין כל כך, נעשה שימוש בחומרים שיכולים להשתלב בטבעיות בחלל הפה מבלי לפגוע בו, כמו גם הטיפולים המורכבים שנעשים בשיא הרגישות והזהירות.
סוגי טיפול שונים יביאו איתם טווחי מחירים שונים, כאשר חלק מהטיפולים, כמו הלבנת שיניים על סוגיה השונים, יביאו איתם טווח מחירים שנע בין 1,000 ₪ ל-3,000 ₪, ואילו טיפולים אחרים כמו יישור שיניים יוכלו להגיע גם לטווחי מחירים של בין 4,000 ₪ ל-6,000 ₪ ויותר. כמו כן, טיפולים מורכבים יותר כמו השתלת שיניים, לדוגמה, יכולים להגיע גם לטווחי מחירים שבין 10,000 ₪ ל-40,000 ₪ ואפילו יותר.

הימנעות מסוגי טיפול שקשורים בחלל הפה – לפעמים זה בידיים שלכם

כדי לוודא שלא תצטרכו להתמודד עם סוגי טיפול שונים, כדאי מאוד להשתדל ולשמור על חלל הפה שלכם עד כמה שניתן. הקפידו על היגיינה שכוללת צחצוח שיניים תדיר, שימוש בחוט דנטלי, שטיפת הפה במי פה ייעודיים, הקפידו על ביקורים אצל השיננית לשם הסרת האבנית והפלאק, בקרו אצל רופא השיניים שלכם אחת לכמה חודשים, וכך תוכלו לעשות עוד צעד בדרך לבריאות חלל הפה שלכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בחורה באמצע טיפול שיניים
סוגי טיפול

טיפולי שורש

השפה העברית היא לא שפה מאיימת או מפחידה בשום צורה, אבל יש בה ביטויים מסויימים שלא רק גורמים לפחד, אלא גורמים לסלידה של ממש. צמד

קרא עוד »
בחורה תופסת את הלחי בכלל כאבים בשיניים
סוגי טיפול

צמחי מרפא לכאבי שיניים

כאבים שיניים ידועים בתור אחד מסוגי הכאבים החזקים ביותר שהאדם יכול לחוות. כן, איך שלא נסתכל על זה, בסופו של דבר חלל הפה שלנו מכיל

קרא עוד »
בחור נוגע לעצמו ברחי בגלל כאבים בשיניים
סוגי טיפול

עקירת שיניים

יש טיפולי שיניים מוכרים יותר ויש טיפולי שיניים מוכרים פחות, מה שבטוח הוא שעל הטיפול של עקירת שיניים בוודאי שמעתם לא פעם בחייכם, ובוודאי גם

קרא עוד »
בחורה עוברת טיפול שיניים
סוגי טיפול

מיקרוסקופ טיפולי לטיפולי שורש

רוב האנשים ששומעים את צמד המילים טיפולי שורש, מיד נתקפים בהלה וחרדה. כן, טיפולי שורש אמנם ידועים בתור אחד מטיפולי השיניים הפחות נעימים וסימפטיים, אבל

קרא עוד »
בחורה תופסת את הלחי בגלל כאבים בשיניים
סוגי טיפול

טיפולים בכאבי שיניים

כאבים שיניים הם אחד מסוגי הכאבים שכולנו נתקלנו, נתקלים ועוד ניתקל בהם לאורך החיים שלנו. מדובר כאן על בעיות שכיחות לגמרי בקרב האוכלוסיה, שכן חלל

קרא עוד »
בחורה הריונית עוברת טיפול שיניים
סוגי טיפול

טיפולי שיניים לנשים בהריון

הריון הוא דבר מופלא, שמאפשר לנו להביא חיים חדשים אל העולם, להרחיב את המעגל המשפחתי שלנו, ולהמשיך את הקיום האנושי של היקום. לצד כל אלו,

קרא עוד »
רופא שיניים בוחן מיקרוסקופ
סוגי טיפול

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

טיפולי שיניים ידועים בתור סוגי הטיפולים הפחות נעימים, היותר מורכבים והיותר ארוכים שיש. ההתעסקות עם חלל הפה היא התעסקות מתישה, לא פחות למטופל מאשר לרופא

קרא עוד »
רופא שיניים מציג שתלים שונים של שיניים
סוגי טיפול

טיפול שיניים ורשלנות רפואית

כשאנחנו מקבלים שירות מבעל מקצוע, אנחנו רוצים להאמין שאנחנו נמצאים בידיים טובות. ברוב הפעמים זה אכן מסתיים בטוב, אבל קיימות גם פעמים שבהן הסיפור הזה

קרא עוד »
בחורה הריונית מקבלת טיפול שיניים
סוגי טיפול

טיפול שורש בהריון

תקופת ההריון היא אחת התקופות היותר רגישות בחייה של האישה. ברגע שהאישה נכנסת להריון, כל גופה מתכנס לקראת השקעת אנרגיה ומשאבים על מנת לספק לעובר

קרא עוד »
מגזין בי דנטל
הבית האינטרנטי שלכם לכל הקשור
לכלל טיפולי השיניים בישראל.
מגזין מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש.
הצטרפו למאות מטופלים מרוצים שזכו לטיפולי שיניים אצל הרופאים שלנו במחירים מיוחדים.
פגישת ייעוץ/שיחת ייעוץ *ללא עלות*
פנו למרפאה מובילה באיזורכם:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)