כמה עולה שתלים לשיניים

כמה עולה שתלים לשיניים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
איור של השתלת שן בתוך חלל הפה
תוכן עניינים

שתלים לשיניים הם אחד מטיפולי השיניים הבולטים ביותר ברפואת השיניים מאז ומתמיד. בתחילת הדרך לא היה כל מענה רלוונטי לאנשים שסבלו ממחסור בשיניים, ולכן מגוון פתרונות יצירתיים עלו על הפרק. היום, עם הרפואה המתקדמת של המאה ה-21, אין עוד כל צורך באלתורים ויצירתיות, אלא פשוט שימוש יעיל בשתלים לשיניים שפותרים את הבעיה, ומחזירים למטופלים את המראה הטבעי והאסתטי של חלל הפה שלהם. אבל כמה עולה שתלים לשיניים? יצאנו לבדוק וחזרנו עם כל המידע שחשוב לכם לדעת.

מי צריך שתלים לשיניים?

שתלים לשיניים הם פתרון יעיל עבור אנשים שסובלים ממחסור בשיניים. בין אם מדובר על שיניים קדמיות ובין אם מדובר על שיניים אחוריות, מחסור בשיניים עלול לגרום לאין ספור בעיות שונות כמו חדירה של חיידקים, קושי בדיבור ובלעיסת מזון, וכמובן למראה אסתטי מאוד לא מזמין. לכן, שתלים לשיניים עומדים בתור פתרון מושלם עבור מי שמסתובב ביום יום עם חור שחור במקום שן, והיום הוא פתרון שאפילו לא צריך להיות יקר מדי.

מחסור בשיניים – איך זה קורה?

שתלים לשיניים הם פיתוח שהגיח אל העולם בעקבות הצורך הברור במענה לשיניים חסרות, אבל איך המצב הזה בכלל קורה? ובכן, מחסור בשיניים יכול לנבוע מכמה וכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא חוסר טיפוח והזנחה גדולה של ההיגיינה של חלל הפה. ברגע שבני אדם לא מקפידים על צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ושטיפת הפה באמצעות מי פה ייעודיים, הסיכוי של השן ללכת ולהירקב הולך וגובר. במקרים הפשוטים העניין הזה נגמר בטיפולי שיניים כמו ציפוי, כתרים או סתימות, אך במקרים הגרועים ביותר השיניים פשוט נופלות ממקומן.

כמו כן, מחסור בשיניים יכול להתרחש גם בעקבות בעיות גנטיות שעוברות בתורשה מההורים לילדיהם, וגם בעקבות שיניים שאין ברירה אלא לעקור אותן בשל בעיות כאלו ואחרות.

שתלים לשיניים – אפשר בלעדיהם?

שתלים לשיניים, אם כן, מהווים את הפתרון המושלם לשיניים החסרות. על השאלה "אפשר בלעדיהם?" אפשר לענות בתשובה פשטנית כמו כן, כי אין כל חובה לבצע השתלת שתלים לשיניים, אולם השתלת שתלים לשיניים היא בהחלט האפשרות המומלצת ביותר, על מנת למנוע מצבים של חדירת חיידקים שעלולים להשפיע על המצב הבריאותי של חלל הפה, כמו גם על מנת לאפשר לכם להסתובב עם חלל פה תקין ובעל מראה נורמטיבי.

שתלים לשיניים – עולם מלא באפשרויות שונות

שתלים לשיניים מגיעים בכל מיני צורות, צבעים וגדלים, ולכן כדאי להכיר את האפשרויות שעומדות בפניכם. באופן עקרוני מדברים על שני סוגים עיקריים של שתלים לשיניים – האחד שתלים שעשויים מחומר הטיטניום, ואילו השני השתלים שעשויים מחומר הזירקוניה. כל אחד מהם מביא איתו יתרונות וחסרונות, אז בואו נעשה איתם היכרות קצת יותר עמוקה.

שתלים לשיניים מסוג טיטניום

הטיטניום הוא חומר מתכתי ואיכותי מאוד, ולכן שתלים לשיניים שעשויים מטיטניום יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן ארוך במיוחד. כמו כן, שתלים לשיניים מסוג טיטניום הם בעלי יכולת השתלבות טבעית מאוד בעצם, ולכן עבור רופאי שיניים רבים הם השתלים המועדפים. שתלים לשיניים שעשויים מטיטניום יכולים להיות מורכבות מסגסוגת של טיטניום, הסוג המומלץ יותר מבין השניים, והם יכולים גם להיות מורכבים מטיטניום טהור, שבהם פחות עדיף להשתמש.

שתלים לשיניים מסוג זירקוניה

שתלים לשיניים שעשויים מחומר הזירקוניה הם שתלים שתפסו נפח אדיר בשוק רפואת השיניים בשנים האחרונות. מדובר כאן על חומר לבן שמאפשר השתלבות טבעית וכמעט בלתי מורגשת עם חלל הפה. הזירקוניה היא חומר חזק וגם הוא יכול להתאחות בצורה טבעית וקלה מאוד עם העצם, ולכן רופאי שיניים רבים ממליצים על שתלים מזרקוניה היום בתור הפתרון האולטימטיבי למחסור בשיניים.

המחיר של שתלים לשיניים – בהתאם לסוג שתבחרו

שתלים לשיניים מביאים איתם כל מיני מחירים, ולכן חשוב להבין על פי מה הם נקבעים. מלבד החומר של שתלים לשיניים, שהוא בעצמו יקבע את המחיר היקר יותר או היקר פחות של השתלים, קיימים משתנים נוספים כמו גודל השתלים, אופן החדרת השתלים, חברת היצרן של השתלים ועוד שיכולים להשפיע על המחיר.

כמו כן, חשוב לזכור שהמחיר של שתלים לשיניים יביא איתו גם מחיר עבור הכתרים שיוצבו על גבי השתלים, ולכן בדרך כלל הצעת המחיר תכלול את כלל המשתנים. המחיר של השתל באופן עצמאי יעמוד בדרך כלל על כ-3,000 ש"ח, ואילו עבור המבנה של השתל והכתר יתווספו בדרך כלל עוד כ-3,000 ש"ח. לכן, כשמדברים על התמונה הכללית, מדברים על כ-6,000 ש"ח עבור שן אחת, וכאמור המחיר הזה יכול בהחלט להיות יקר יותר בהתאם לסוג השתלים שתבחרו.

"אין מחיר לחופש" – יקר יותר או יקר פחות, העיקר שיהיו לכם שתלים

כשמדברים על מחירים לשתלים בהחלט מדברים על מחירים יקרים, אולם הם משקפים עבודה יסודית ומקצועית שתוכל לפתור לכם את הבעיה האסתטית והרפואית שאיתה אתם נאלצים להתמודד. לכן, יקר יותר או יקר פחות – אין מחיר לחופש שלכם.

החזירו לעצמכם את האפשרות להתנהג בדיוק איך שאתם רוצים

עם שתלים לשיניים אתם מוזמנים להחזיר לעצמכם את האפשרות לאכול בלי להצניע את תנועות הלעיסה שלכם, לחייך חיוך רחב ולצחוק מכל הלב עם פה פתוח וחושף שיניים. מדובר כאן על פתרון יעיל שיכול להחזיר לכם את האסתטיקה שתמיד רציתם לעצמכם. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)