השתלות שיניים – כל מה שחשוב לדעת

השתלות שיניים – כל מה שחשוב לדעת

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא מציג למטופלת שיניים לפני השתלה
תוכן עניינים

היינו רוצים לחשוב שכל האיברים שלנו יישארו אותו הדבר לאורך כל החיים שלנו, ויצליחו לתפקד בדיוק באותה היעילות לאורך כל הזמן, אך בפועל הדבר הוא שונה לגמרי. כן, ככל שהגוף שלנו הולך ומתבגר, כך גם האיברים שלנו הולכים ונחלשים, ויותר מזה – לפעמים כל מיני פעולות שאנחנו עושים אפילו גורמות להם להיחלש בצורה מהירה יותר, ובגילאים צעירים יותר. מהאיברים הכי פגיעים ורגישים לעניין הזה אפשר להצביע על השיניים, שעלולות למצוא את עצמן מתמודדות עם אין ספור בעיות שמצריכות פתרון. השתלות שיניים, לדוגמה, הן אחד מהפתרונות הקיימים היום ברפואת השיניים, אז בואו נתחיל לפזר את הערפל שמעל הנושא הזה, ונכיר אותו קצת יותר לעומק.

השתלות שיניים – למה, כמה, מתי, איך?

אז מיד נגיע לכל הפרטים הרלוונטים להשתלות שיניים, אבל בואו נתחיל ברקע קצר עליהן. השיניים שלנו אינן חסינות לנצח, ואם נדבר על הדברים לרגע באופן פתוח, נגלה שלהיפך – לא רק שהן אינן חסינות לנצח, הן אחד מהמקומות הכי חשופים ופגיעים בגוף שלנו.

כן, חלל הפה שלנו בכלל, והשיניים שלנו בפרט, חשופים ללא מעט חומרים לאורך היום. ראשית, אנחנו נושמים דרך הפה, ולכן השיניים חשופות לכניסת חיידקים שונים ממקורות זרים שנמצאים באוויר. כמו כן, אנחנו שותים ואוכלים דרך הפה, ולשיניים יש תפקיד חשוב בהליכים האלו – לכן הן לא פעם נפגשות עם חומרים חומציים שעלולים להרוס אותן.

שמירה על השיניים שלנו – קריטית וחשובה, ולמה?

מעבר לכל אלו, יש גם אנשים שמעשנים על בסיס קבוע, מה שגורם לשיניים להיחשף גם לחומרים כמו עשן, ניקוטין ועוד. חומרים אלו עלולים להשפיע באופן ישיר על תקינותן של השיניים, וכמובן גם לפגוע בהן. בנוסף, אנחנו אלה שאחראיים על היגיינת חלל הפה שלנו, וככל שאנחנו מבצעים או לא מבצעים מגוון פעולות – כך השיניים שלנו יכולות להיות מושפעות גם מהעניין הזה.

למשל, אנשים שלא מקפידים על צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי, ושטיפת חלל הפה באמצעות מי פה יעודיים – מראש מגדילים את הסיכוי למגוון בעיות בשיניים. כמו כן, גם ענייני גנטיקה ותורשה משפיעים על בריאות ותקינות השיניים שלנו.

השתלות שיניים – מתי היא הופכת רלוונטית?

אם כן, השתלות שיניים נכנסות לתמונה ברגע שהשיניים שלנו מתחילות "לזייף", ומתנתקות ממקומן. לפעמים ההתנתקות של השיניים מתרחשת מעצמה, ולפעמים היא מתרחשת באופן יזום על ידי עקירת שיניים שאינן מתפקדות עוד כראוי.

במסגרת השתלות שיניים מוצבים שתלים במקום השיניים החסרות, שתפקידם למלא את חוסרן של השיניים, ולהצליח לעמוד במשימות השיניים השונות כמו לעיסה, לדוגמה.

שיטות שונות של השתלות שיניים – יש יותר אפשרויות ממה שאולי חשבתם

קיימים כל מיני טיפולי שיניים שמציבים בפנינו אפשרות אחת בלבד, ואין לנו אפשרות לערער עליה או להתחמק ממנה. לעומת זאת, כאשר מדברים על השתלות שיניים מדברים על תחום רחב, שרק הולך ומתפתח מדי שנה. אם כן, נתחיל מלדבר על השיטה המסורתית של השתלות שיניים – השתלות שיניים באמצעות שתלים מתוכננים במחשב.

במהלך השתלות שיניים בשיטה זו יוכל הרופא המטפל לעשות שימוש בתוכנה מיוחדת, שתוכל להציג את הלסת במודל תלת מימדי, מה שיאפשר את מיקום השתל ואת מדידתו באופן מדויק. בשלב הבא, באמצעות מדפסת תלת מימדית, נוצרים סדים פלסטים משולבי מתכת, שדרכם יוכל הרופא המטפל לקדוח וליצור את החורים המיועדים לכניסת השתלים בצורה מדודה ומדויקת.

השתלות שיניים באמצעות שתלים מתוכננים במחשב – האם זה כדאי?

אז את השיטה המועדפת עליכם תוכלו לבחור באופן אינדיבידואלי, אבל אין ספק שמדוברז כאן על שיטה מדויקת להפליא, מה שתורם להצלחת הטיפול באופן מובהק. כמו כן, מדובר על שיטה נפוצה ביותר שכבר הוכיחה את עצמה לא מעט פעמים לאורך ההיסטוריה של רפואת השיניים.

השתלות שיניים עם שיקום על גבי השתלים

גם כאן מדובר על שיטה יעילה ומוכרת, אולם החיסרון הבולט שלה הוא זמני הטיפול הארוכים שהיא מביאה איתה, שנעים בין 3 חודשים "צנועים", אך יכולים להגיע גם לתקופה של שנה וחצי. במהלך השתלות שיניים מסוג זה תיערך תחילה עקירה של שיניים חסרות, ולאחריה ימוקמו השתלים בעצם שנותרה בריאה ושלמה. בחלוף כמה חודשים, יוכל הרופא המטפל לחשוף את השתלים ולבצע שיקום שלהם בעזרת מבנים ובעזרת כתרים.

הנקודות שבהן הטיפול עלול להתארך הרבה יותר מעבר לזמן הרצוי, הן נקודות שבהן מדובר על כמות שתלים גדולה, שמצריכה החלמה נרחבת יותר של עצם הלסת.

השתלות שיניים מסוג all on 4

כאן כבר מדובר על שיטה מהפכנית לגמרי של השתלות שיניים. מדובר על הליך קצר במיוחד, שבו הטיפול מתפרש על פני כמה שעות בלבד באותו היום, ובמהלכו נעקרות השיניים המתנדנדות, ובמקומן מוצבים השתלים הדנטליים שמונחים בזוויות של 45 מעלות ו-90 מעלות, בהתאם לחלל הפה ולצורך. אחרי כמה שעות בודדות, ימוקם על גבי השתלים גשר שיאפשר למטופל לחזור ולהתנהל באופן תקין עם שיניו. בחלוף כמה חודשים, יונח במקום הגשר הזמני גשר קבוע.

השתלות שיניים – אז במי כדאי לבחור?

מדובר כאן על עניין אישי לחלוטין, שכן כל מטופל מביא איתו חלל פה שונה, עם צרכים שונים ועם מאפיינים שונים. השיטה הנבחרת של השתלות שיניים עבורכם צריכה להתבצע ביחד עם רופא השיניים שלכם, והיא תותאם לכם באופן פרטני ומדויק. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)