מהם הגורמים לשיניים צהובות?

מהם הגורמים לשיניים צהובות?

זמן קריאה משוער: 3 דקות
תוכן עניינים

כולנו מכירים את האנשים האלו שפותחים את הפה וצבע צהוב בוהק ניכר משיניהם. שיניים צהובות הן תופעה רווחת מאוד בקרב האוכלוסיה, ורבים האנשים שסובלים מהן ומתביישים בהן. אם בעבר שיניים צהובות היו מצב נתון שלא ניתן לשנות אותו בשום אופן או דרך, הרי שהיום לשיניים צהובות יש פתרונות מעולים. עוד לפני שנפרט על הצעדים שתוכלו לנקוט בהם על מנת להגיע ללובן המבוקש, בואו נכיר את הגורמים לשיניים צהובות, ונבין אם אפשר להימנע מהן מראש.

בואו נחזור אחורה לרגע: מהם הגורמים לשיניים צהובות?

הגורמים לשיניים צהובות מתפצלים להמון סעיפים. הסעיף הראשון קשור בשאלה עד כמה אתם דואגים לטפח את חלל הפה שלכם? ידוע שחלל הפה הוא חלל רגיש, שמכיל שיניים וחניכיים שזקוקות לטיפול מתמיד. צחצוח שיניים תדיר ושימוש באמצעים כמו חוט דנטלי או מי פה הם אלמנטים בלתי נפרדים מהשמירה על היגיינת הפה, ואם עוד לא יצא לכם להשתמש בהם – זהו בדיוק הזמן המושלם עבורכם להתחיל.

גורמים לשיניים צהובות – דעו באילו מוצרים להשתמש

צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ושטיפת חלל הפה עם מי פה יעודיים הם אמנם חשובים, אבל שימוש באמצעים שאינם מקצועיים מספיק יהפוך אותם ללא שימושיים בעליל. משחת השיניים שלכם, כמו גם מברשת השיניים שבאמצעותה אתם מצחצחים, צריכות להיות איכותיות ויעילות, כאלו שעשויות מחומרים ששומרים על רגישות השיניים והחניכיים, ועם זאת מאפשרות שימוש יעיל ואפקטיבי בהן. חוט דנטלי ומי פה צריכים גם הם כמובן להיות איכותיים מאוד.

לפעמים הפעולות העצמאיות פשוט לא מספיקות – בשביל זה כדאי להכיר את השיננית

נוסף על השימוש התדיר במוצרי היגיינת הפה, רצוי אחת לששה חודשים לפחות לבקר אצל השיננית. השיננית תוכל לבצע סילוק והסרה של שכבות פלאק ואבנית שמצטברות בפה שלכם, ולוודא שתצאו ממנה כשהפה שלכם נקי ומצוחצח. גם אם אתם מקפידים לצחצח שיניים אחרי כל ארוחה, להשתמש בחוט דנטלי וגם במי פה – הביקור אצל השיננית יתן ערך הרבה יותר משמעותי להיגיינת הפה שלכם.

שיניים צהובות – רק עניין של טיפוח?

אנחנו מגיעים לסעיף הבא של גורמים לשיניים צהובות, הלוא הוא סעיף הגיל. השיניים שלנו עשויות משתי שכבות – שכבת האמייל החיצונית שצבעה לבן, ושכבת הדנטין הפנימית שצבעה צהוב. כאשר אנחנו צעירים, שכבת האמייל חזקה ואיתנה, ולכן צבעה הלבן גובר על צבעה של שכבת הדנטין. לעומת זאת, ככל שאנחנו מתבגרים יותר כך שכבת האמייל הולכת ומאבדת מחוסנה, ובמקביל שכבת הדנטין הולכת ומתעצמת. הניגודיות הזו מובילה לכך שהשיניים שלנו, ככל שאנחנו מתבגרים, הופכות לצהובות יותר.

עישון ושיניים צהובות – האם יש ביניהם קשר?

בין הגורמים לשיניים צהובות ניתן למצוא גורם נוסף ועיקרי – עישון סיגריות. עישון סיגריות ידוע בתור פעולה שמזיקה לגוף, אולם מעבר להתפתחות מחלות שקשורות בדרכי הנשימה ובריאות, עישון סיגריות גורם גם לפגיעה באסתטיות של חלל הפה. אנשים רבים שמעשנים סובלים משיניים צהובות, כמו גם מכתמים חומים על גבי השיניים וריח מאוד לא נעים מהפה.

אכילת מאכלים ושתיית משקאות מכתימים – אחד הגורמים לשיניים צהובות

הרביעי מבין הגורמים לשיניים צהובות הוא נושא המזון והשתייה שאותם אנחנו צורכים. קיימים כל מיני מאכלים, כמו סלק, לדוגמה, שאכילתם מביאה להכתמה חריפה של השיניים. האפקט הזה רלוונטי גם כאשר מדברים על שתיית משקאות כמו תה או קפה, שמביאים איתם רמת חומציות גבוהה שפוגעת במראה השיניים.

לגנים שלכם יש חלק חשוב בגורמים לשיניים צהובות

סעיף נוסף ומשמעותי בגורמים לשיניים צהובות קשור בגנים שקיבלתם בתורשה. נכון, אין לנו כל שליטה על הגנים שעוברים אלינו, אבל בהחלט יש לנו את היכולת לעמוד מולם איתנים, ולנקוט במגוון פעולות שיוכלו, בכל אופן, להעניק לשיניים שלנו את הלובן הראוי להן.

משחות שיניים מלבינות ותכשירים אחרים – לא בטוח שהם יקדמו את הנושא הזה לטובה

אולי מצחיק ואירוני לחשוב על זה, אבל אנשים רבים מנסים להשתמש במגוון תכשירים פשוטים להלבנת השיניים, תכשירים שנמכרים ברשתות הפארם השונות. היות והתכשירים האלו ידועים בתור תכשירים הרבה פחות יעילים, הניסיון העיקש להשתמש בהם ולהיעזר בהם לצורך הלבנת השיניים עלול דווקא לעשות את האפקט ההפוך.

ככל שאדם מסויים עושה שימוש תדיר יותר בתכשירי הלבנה זולים, לא איכותיים ועם חומרי הלבנה בריכוז נמוך יותר, כך הפגיעה בשכבת השיניים הולכת והופכת משמעותית יותר, וכך הצבע הצהוב יכול לסלול את דרכו אל עבר קדמת הבמה.

איך אפשר להימנע משיניים צהובות?

עם כל הגורמים לשיניים צהובות שפירטנו כאן כרגע, אנחנו מאמינים שכבר ברור לכם מה בדיוק אתם צריכים לעשות. הקפדה על היגיינת הפה, הימנעות מעישון בכמות גבוהה או בכלל, צמצום אכילת מאכלים חומציים ומכתימים, כמו גם שתיית משקאות דומים, כל אלו יכולים לעזור לכם בדרך לשמירה על שיניים לבנות, בוהקות ויפות.

שיניים צהובות כבר הופיעו – מה עושים?

הגורמים לשיניים צהובות אמנם קיימים, אבל זה לא אומר שאין מה לעשות איתם ואיך להתמודד איתם. הלבנת שיניים היא פעולה שתוכל לדאוג לכך שגם במידה והגעתם למצב של שיניים צהובות שמביישות אתכם, הלובן יוחזר אליהן בתוך זמן קצר. בין אם תבחרו בשיטת הלבנת שיניים ביתית ובין אם תבחרו בשיטת הלבנת שיניים במרפאה – התוצאות נהדרות, ואתם תוכלו לחזור ולחייך כרגיל.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)