חשוב מאוד: רופא שיניים לתינוקות

חשוב מאוד: רופא שיניים לתינוקות

זמן קריאה משוער: 3 דקות
תינוק אוחז בשתי הידיים שלו
תוכן עניינים

חלק מהאנשים אולי נוטים לחשוב שהיחידים שזקוקים לבדיקות וטיפולים בחלל הפה הם ילדים, נוער ומבוגרים, אך בפועל לא כך הדבר. על אף שנדמה שאוכלוסיית התינוקות היא אינה אוכלוסייה שדורשת טיפולים ובדיקות בחלל הפה, חשוב לדעת האוכלוסיה הזו דווקא זקוקה להם מאוד, בייחוד בשל הרגישות וההתפתחות התמידית של השיניים, החניכיים ועוד.

אם מדובר על אוכלוסייה שזקוקה לבדיקות וטיפולים, הרי שכדאי שיוצמד לה גם גורם רפואי מקצועי שיוכל לתת לה מענה. אז מי הוא רופא שיניים לתינוקות ומה בדיוק תפקידו? כל הפרטים במאמר הקרוב.

רופא שיניים לתינוקות – זה באמת נחוץ?

אז בואו נתחיל מהשאלה שמטרידה את רוב האנשים – למה בכלל רופא שיניים לתינוקות הוא גורם נחוץ? אז על השאלה הזו אפשר לענות בכמה מישורים. המישור הראשון הוא מישור הרגישות. כשמדברים על אוכלוסיית התינוקות, מדברים על אוכלוסייה רגישה שמביאה איתה איברים עדינים שנמצאים בהתפתחות מתמדת. בשל אותה עדינות, רופא שיניים לתינוקות צריך להיות כזה שמסוגל לפעול באופן זהיר, כזה שלא יפגע בתינוק או בהתפתחות חלל הפה שלו.

המישור השני הוא מישור המקצועיות. הרגישות היא אמנם חשובה, אך לצידה צריכה להתקיים גם המקצועיות. זה מעולה שרופא שיניים לתינוקות שומר על זהירות ועדינות בזמן הטיפול, אבל לא פחות חשוב מכך שהפעולה הנדרשת לביצוע, טיפול או בדיקה, תתבצע באופן מקצועי ויעיל.

על מה אמון רופא שיניים לתינוקות במסגרת תפקידו?

התפקיד של רופא שיניים לתינוקות הוא לוודא את תקינות ההתפתחות של השיניים, לבדוק את איכות השיניים שכבר צמחו, לבדוק את תקינות הגורמים הנוספים שנמצאים בפה כמו החניכיים, הלשון, החיך, השפתיים ועוד, במטרה להבין שכל חלל הפה תקין ומהווה רשת בטוחה לצמיחה והתפתחות.

כמו כן, רופא שיניים לתינוקות יכול לתת הדרכה להורים שמגיעים אליו בכל הנוגע לשמירה על בריאות הפה של התינוק. כבר מרגע שהשיניים צומחות, יכולים ההורים לבצע כל מיני התנסויות עם מאכלים קשים יותר ומגוונים יותר, והתינוקות עצמם מתחילים לחפש גם מאכלים מתוקים יותר. היות ומהשלב הזה עלולות לצוץ בעיות, כדאי להבין מרופא שיניים לתינוקות כיצד להתמודד עם הימנעות מעששת, כיצד לצחצח שיניים לפעוט ולשמור על היגיינת הפה שלו ועוד.

באיזה שלב כדאי לגשת לרופא שיניים לתינוקות?

המפגש הראשוני עם רופא שיניים לתינוקות צריך להתבצע באחד משני מקרים – או עם צמיחתה של השן הראשונה, או בהגעתו של התינוק לגיל שנה – המוקדם יותר מביניהם. רופא שיניים לתינוקות יוכל, בשלב הזה, לקבל אינדיקציה לגבי התפתחות השיניים ותקינות הגורמים שנמצאים בתוך הפה של התינוק, ולהתחיל להמליץ על דרכים טובות לשמירה על היגיינת הפה. כמו כן, במידה וקיימת בעיה כזו או אחרת, יוכל רופא שיניים לתינוקות לבדוק את ההתפתחות ולהצביע על בעיות שאולי עלולות להפריע לתהליך.

לאחר המפגש הראשון, חשוב להתמיד במפגשים עם רופא שיניים לתינוקות בתדירות של אחת לחצי שנה, לערך. כמובן שבמידה ומתעוררות בעיות מכל סוג, ניתן לפגוש רופא שיניים לתינוקות גם בתדירות גבוהה יותר.

באילו מצבים המפגש עם רופא שיניים לתינוקות יוכל לסייע?

ככלל, גם בדיקות תקופתיות שמתבצעות אצל רופא שיניים לתינוקות הן חשובות ומסייעות, שכן הן יכולות להצביע על בעיות שנמצאות בתחילת דרכן. לכן, גם במידה והתינוק שלכם לא מתמודד עם כל בעיה כזו או אחרת בחלל הפה – המפגשים הם עדיין חשובים ומסייעים.

על אחת כמה וכמה, המפגש עם רופא שיניים לתינוקות יכול לסייע כאשר התינוק נמצא בעיצומה של התמודדות עם בעיות שונות בחלל הפה, הכוללות כאבים עזים וטיפולים שנדרש מכם לעשות.

רופא שיניים לתינוקות ברחבי הארץ

קיימים יותר מרק רופא שיניים לתינוקות אחד בארץ, ולכן חשוב להבין שהמפגשים איתו אינם כרוכים בנסיעות ארוכות או במעבר בין ערים. בין אם אתם מתגוררים באיזור המרכז ובין אם ביתר חלקי הארץ, תוכלו למצוא רופא שיניים לתינוקות שנמצא באיזור שלכם, כזה שהוא מקצועי ומומלץ על ידי הסביבה או על ידי קופת החולים.

רופא שיניים לתינוקות – חביב, נעים, אדיב

סוד כל הקסם של רופא שיניים לתינוקות נמצא בגישה שלו לילדים הקטנים והרכים. מדובר כאן על אוכלוסיה שאי אפשר עדיין להסביר לה את חשיבות המפגש, את הפעולות שאותן יבצע הרופא ועוד, ולכן זו אוכלוסיה שעלולה להתנגד לכל מיני בדיקות או טיפולים. בדיוק בשביל זה חשוב לבחור ברופא שיניים לתינוקות שמודע למצב, ומקבל באהבה ובהבנה את הקשיים שעלולים להתעורר בזמן הבדיקה או הטיפול.

וגם לכם יש חלק חשוב בעניין

רופא שיניים לתינוקות יכול להיות מדהים ומקצועי, אבל גם אתם, בתור ההורים של התינוק, צריכים להיות מודעים למורכבות שבמפגשים איתו. תצטרכו להגיע אליהם רגועים ומרגיעים, היות והמעמד הוא גם ככה זר וחריג עבור התינוק. ככל שתגיעו במודעות לעניין, תקפידו על חיבוקים ומילים מרגיעות לתינוק שלכם, כך יכול המפגש עם רופא שיניים לתינוקות להיות יעיל ונעים יותר.

כמה עולים טיפולים אצל רופא שיניים לתינוקות?

מרבית משירותי רפואת שיניים לילדים במדינת ישראל מוצעים בחינם עבור ילדים עד גיל 8, בהמשך לחברות באחת מקופות החולים הפעילות בארץ. העניין הזה הוא זה שהופך את הביקורים אצל רופא שיניים לתינוקות להרבה יותר נגישים עבור מרבית האוכלוסיה, והיות והחשיבות שלהם היא גדולה ומשמעותית כל כך – אנחנו ממליצים לא לוותר עליהם בשום שלב.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)