הסרת כתמים מהחניכיים

הסרת כתמים מהחניכיים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מחייכת באמצע טיפול שיניים
תוכן עניינים

כאשר אנחנו מחייכים אל האנשים שמסביבנו, אנחנו רוצים שהמראה שהם יחשפו אליו יהיה מראה של חלל פה נקי, לבן ומצוחצח. כן, החיוך שלנו הוא מעין "כרטיס כניסה" עבורנו, הן בראיונות עבודה, הן במפגש עם חברים חדשים והן בזמן שאנחנו מסתכלים על עצמנו במראה. כל הסיטואציות האלו, ועוד רבות, הן סיטואציות שבהן חשוב לנו להרגיש טוב עם עצמנו, ואחד הסממנים לכך הוא היכולת לחייך חיוך רחב מבלי להתבייש. בדיוק בגלל הסיבה הזו, לא מעט אנשים שסובלים מחלל פה מוכתם או לא אסתטי מחפשים פתרונות שיאפשרו להם להגיע אל החיוך המושלם, והסרת כתמים מהחניכיים היא בהחלט אחד מהטיפולים הנפוצים היום שיכולים לסייע לעניין. אז מה חשוב שתדעו על הסרת כתמים מהחניכיים? כל הפרטים כאן למטה.

הסרת כתמים מהחניכיים – איך זה בכלל קורה?

בעוד המראה הרצוי על ידי האנשים הוא מראה שכולל שיניים לבנות וחניכיים ורודות, לא מעט מהם נאלצים להתמודד עם מצב מצוי אחר לחלוטין. אם עדיין לא שמעתם על הרכיב הבא, מלנין, כדאי שתכירו אותו – במיוחד בהקשר של הסרת כתמים מהחניכיים.

מלנין הוא רכיב שנמצא בעור הגוף של כל אחד ואחת מאיתנו, והכמות שלו היא זו שתקבע גם את צבע העור שלנו. הנוסחה היא פשוטה – ככל שריכוז המלנין הוא יותר גבוה, כך הגוון של העור שלנו יהיה כהה יותר. החניכיים הן חלק בלתי נפרד מכל הסיפור הזה, וכאן בדיוק מתחילה הבעיה.

ריכוז מלנין גבוה – האויב הגדול והמרכזי של החניכיים שלנו

אם כן, צבע החניכיים גם הוא מושפע מריכוז המלנין, ולכן אם תשימו לב טוב טוב, תמצאו מסביבכם אנשים שצבע החניכיים שלהם נוטה לגוונים אפורים, שחורים וחומים יותר. לא מדובר כאן על בעיה רפואית, אלא על בעיה אסתטית שמפריעה לאותם אנשים להתנהל בצורה טבעית בחיי היום יום שלהם.

הבעיה הזו הופכת לגדולה אפילו יותר כאשר מדובר על אנשים שהחיוך שלהם לא מסתכם בחשיפת השיניים בלבד, אלא גם בחשיפת החניכיים – דבר שמהווה עבורם מקור גדול לבושה ומבוכה.

הסרת כתמים מהחניכיים – למי היא מיועדת?

הסרת כתמים מהחניכיים היא טיפול שמאפשר הגעה לגוון החניכיים הרצוי, ולכן היא מיועדת לכל מי שאינו מרוצה מהצבע הנוכחי של חניכיו. בדרך כלל, האוכלוסיות שזקוקות להסרת כתמים מהחניכיים הן אוכלוסיות מקבוצות אתניות מסוימות שגוון העור שלהן כהה יותר מלכתחילה, כמו גם לאוכלוסיית המעשנים, שכן הניקוטין ידוע בתור גורם שמגביר את הצטברותו של המלנין.

התוצאה – חיוכים קטנים, צחוק צנוע, אכילה מוקפדת

אותם אנשים שסובלים מצבע חניכיים כהה, משתדלים לשים לב ומקדישים אקסטרה אנרגיות במחשבה על הנראות שלהם. המשמעות של זה באה לידי ביטוי בכך שהם משתדלים לחייך בשפתיים סגורות, לצחוק בפה סגור ואף לאכול ביתר תשומת לב, על מנת שאף אחד מהסביבה שלהם לא ישים לב לצבע החניכיים. כל אלו יכולים להסתיים עוד היום עם טיפול הסרת כתמים מהחניכיים.

הסרת כתמים מהחניכיים – איך עושים את זה?

כשמדברים על הסרת כתמים מהחניכיים, מדברים על כמה שיטות עיקריות ונפוצות שמקובלות היום בשוק רפואת השיניים. תחילה, חשוב להגיד שכל אחד ואחד מההליכים מביא איתו משך החלמה אחר ופרוצדורת הכנה שונה, אולם הם כולם מהווים טיפולים קלים יחסית, עם מעט מאוד תופעות לוואי ועם זמני החלמה קצרים במיוחד.

נתחיל מאחת השיטות הנפוצות ביותר להסרת כתמים מהחניכיים, הלוא היא השיטה הכירורגית. ניתוח הסרת כתמים מהחניכיים מתבצע באמצעות קילוף החניכיים, במטרה להגיע לשכבות חניכיים עמוקות יותר, שריכוז המלנין בהן נמוך עד לא קיים כלל. שיטה זו מתחלקת לכמה דרכי פעולה, שבכולן זמן ההחלמה הוא בין שבוע לשבועיים בלבד, ובסופו יוכל המטופל להנות מחניכיים ורודות ונקיות.

הסרת כתמים מהחניכיים באמצעות פילינג לייזר

אנחנו מכירים את המונח "פילינג" מעולמות תוכן של סבונים, בעיקר, אולם שיטת הפילינג רלוונטית גם בכל הנוגע להסרת כתמים מהחניכיים. מדובר כאן על שיטה עדינה מאוד שכוללת טיפול קצרצר ופשוט, במהלכו מתבצע פילינג על גבי החניכיים. הפילינג מאפשר הסרת כתמים מהחניכיים והגעה לגווני הורוד הרצויים.

ברוב המקרים מדובר על טיפול שאורך כשעה, אך במקרים מורכבים יותר בהם עומק הכתמים וכמותם הוא גדול מהרגיל, ייתכנו טיפולים ארוכים יותר. כמו כן, חשוב לדעת שלאחר טיפול הסרת כתמים מהחניכיים בפילינג לייזר תורגש רגישות עודפת באיזור החניכיים, בעיקר בזמן אכילה של מאכלים עם טעמים עזים של חמוץ או חריף.

המחירים של הסרת כתמים מהחניכיים

הסרת כתמים מהחניכיים מביאה איתה, כאמור, לא מעט שיטות טיפול שונות, ולכן כל אחת מהן תביא איתה טווחי מחירים שונים. טיפולים פשוטים יותר יגיעו למחיר של בין 3,000 ש"ח ל-6,000 ש"ח בדרך כלל, בעוד טיפולים מורכבים יותר יכולים להגיע גם לטווחי מחירים של בין 5,000 ש"ח ל-10,000 ש"ח. בכל מקרה, לפני שתקבעו את השיטה להסרת כתמים מהחניכיים שבה אתם מעוניינים, רצוי להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם.

הסרת כתמים מהחניכיים – האם זה בשבילי?

במידה ואתם מזדהים עם התחושות שכתבנו לכם כאן לאורך המאמר, הסרת כתמים מהחניכיים בהחלט יכולה להיות רלוונטית עבורכם. לקראת טיפולי הסרת כתמים מהחניכיים קחו בחשבון אלמנטים כמו תקציב, זמני החלמה ושיטות טיפול, ותוכלו להגיע לתוצאות שיחזירו לכם את מראה החניכיים המושלם.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)