כתר לשיניים – סוגים

כתר לשיניים – סוגים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים
תוכן עניינים

עולם רפואת השיניים הולך ומתפתח עוד ועוד עם השנים, ומדי כמה זמן אפשרויות חדשות מצטרפות אל התחומים השונים שקשורים אליו. בכל הנוגע לכתר לשיניים, קיימים לא מעט סוגים שעומדים בפניכם בתור אפשרות בחירה. כמובן שגם רופא השיניים שלכם יוכל להמליץ על הסוג שמתאים לכם, אבל כדאי לדעת לקראת מה אתם הולכים כאן. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את הסוגים השונים של כתר לשיניים, כולל יתרונות, חסרונות, מחירים ועוד. אז במקום להמשיך ולהתלבט, בואו נתחיל להכיר אותם: כתר לשיניים סוגים – התחלנו.

כתר לשיניים – מי צריך אותו?

השיניים שלנו הן אחד מהמקורות הבולטים ביותר לכאבים וגם לבעיות השונות, וכתר לשיניים הוא הדרך לפתרון של חלק מהן. כתר לשיניים מסייע במצבים כמו שיניים מסויימות חלשות מדי ועומדות בפני סכנת שבירה, צורך בשחזור של שן שבורה, שתלי שיניים שזקוקים לכיסוי, שיניים שצריכות כיסוי בעקבות טיפול שורש, שיניים שצורתן אינה אסתטית מבחינת חדות או פגמים ועוד.

כתר לשיניים – על ששה סוגים דיברה תורת רפואת השיניים

ניתן להבחין בין ששה סוגים שונים של כתר לשיניים שמשמשים היום את רופאי השיניים למגוון צרכים. עוד לפני שניגע בהם באופן פרטני, כדאי שנכיר אותם בשמותיהם. סוגי הכתרים לשיניים, אם כך, הם: כתר חרסינה, כתר קפטק או גלוונו, כתר אימקס, כתר זירקוניה, כתר יצוק וכתר חרסינה מאוחה למתחת.

נתחיל מהדמיון בין כל הסוגים של כתר לשיניים

אז אמנם כל אחד מסוגי הכתרים יביא איתו את היתרונות והחסרונות שלו, וקיימים ביניהם לא מעט הבדלים, אבל יש בין כל הששה גם נקודת דמיון אחת דומה, והיא האופן שבו הם יורכבו על גבי השן. התהליך של התקנת הכתר עבור כל אחד מסוגי הכתרים יהיה זהה לחלוטין, שכן הוא מביא איתו תחילה את שיוף השן ואת שלבי המדידות, לאחר מכן את הרכבתו של הכתר הזמני, עד לרגע שבו יגיע הכתר המדוד מהמעבדה, ולבסוף את שלב הרכבת הכתר המותאם והסופי. כעת, לאחר שעמדנו על נקודת הדמיון, אפשר להתחיל לדבר על נקודות השוני.

יוצאים לדרך עם כתר לשיניים מסוג חרסינה

כתר לשיניים מסוג חרסינה הוא אחד מסוגי הכתרים הנפוצים ביותר, הודות ליכולת שלו לעמוד בתור כתר אסתטי מאוד שמחזיר לשיניים את צורתן הטבעית. כתר לשיניים מסוג חרסינה משמש בעיקר עבור השיניים הקדמיות. המחיר עבור כתר לשיניים מסוג חרסינה יעמוד בדרך כלל על בין 3,500 ש"ח ל-4,000 ש"ח.

על מנת שרופאי השיניים יוכלו להתקין את הכתר לשיניים מסוג זה, הם יצטרכו להשתמש במגוון טכניקות, ולהביא לידי ביטוי את מיומנות הטיפול שלהם – זאת על מנת להצליח ולהשחיז את השן בהצלחה לקראת התקנתו של הכתר.

כתר לשיניים מסוג קפטק או גלוונו – נעים להכיר!

סוג זה של כתר לשיניים היה בעבר הסוג המועדף על רופאי השיניים, היות והוא היווה סוג של פורץ דרך הן מבחינת ההרכב שלו והן מבחינת היעילות שלו. כתר זה מכיל אחוז זהב גבוה ביותר, והוא עומד בתור פתרון אסתטי נהדר. ניתן להגיד שאת מקומו תפס כתר לשיניים מסוג זירקוניה, ועל כן כתר קפטק או גלוונו הלך והפך פופולרי פחות עם השנים.

כתר לשיניים מסוג אימקס – חזק, יעיל, יקר

כתר לשיניים מסוג אימקס נחשב לאחד הכתרים היותר אמינים בתחום רפואת השיניים. מדובר כאן על כתר חרסינה שמקבל את מאפייניו המעולים מתוך תהליך דחיסה ועיבוד שמתרחש תחת תנאי לחץ גבוהים ביותר. התהליך הופך את הכתר לחזק ועמיד עד מאוד, מה שמאפשר לו להחזיק מעמד לאורך שנים רבות. המחיר עבור כתר לשיניים מסוג אימקס יכול להגיע לבין 3,500 ש"ח ל-6,000 ש"ח, והוא נחשב לאחד מהכתרים היקרים ביותר בתחום.

כתר לשיניים מסוג זירקוניה – הכוכב העולה של תחום רפואת השיניים

לכל תחום יש את הכוכב שלו, וכשמדברים על תחום רפואת השיניים – כתר לשיניים מסוג זירקוניה הוא בהחלט הכוכב הזה. מדובר כאן על כתר יוקרתי שעשוי מחומרים חזקים ועמידים, והוא לא משלב בתוכו מתכות מכל סוג. כתר לשיניים מסוג זירקוניה משתלב בצורה נהדרת עם החניכיים, והוא בעל יכולת עמידות של שנים ארוכות. כמו כן, הוא כתר אסתטי שניתן להתאים בקלות את גוון הצבע שלו לגוון צבען של השיניים. בשורה התחתונה מדובר כאן על הכתר הכי קרוב למקור, ועל כן רבים בוחרים בו על פני סוגי הכתרים האחרים.

עם כל כך הרבה יתרונות, לא פלא שכתר לשיניים מסוג זירקוניה נושא איתו את תג המחיר הגבוה, כאשר מדובר כאן על טווח שנע בין 2,500 ש"ח ל-5,000 ש"ח בדרך כלל.

כתר לשיניים מסוג יצוק – לחלקים הפחות גלויים לעין

כתר יצוק עשוי בבסיסו ממתכת, ובחלק מהמקרים המעטפת החיצונית שלו מצופה בחרסינה. היות ואלו הם מאפייניו, הוא משמש אך ורק לשם כיסוי השיניים האחוריות. מחירו הוא זול יותר באופן משמעותי ביחס לסוגי הכתרים האחרים, והוא נע בין 800 ש"ח ל-1,800 ש"ח ברוב המקרים.

כתר לשיניים מסוג חרסינה מאוחה למתכת

כתר לשיניים מסוג זה הוא כתר שגם הוא עשוי ממתכת, ומעליה תורכב שכבת ציפוי מחרסינה. המתכת בסוג כתר זה היא מסגסוגות שונות – אצילה, חצי אצילה ועוד. המחיר של כתר לשיניים מסוג חרסינה מאוחה למתכת ינוע בדרך כלל בין 1,800 ש"ח ל-2,000 ש"ח.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)