שתלים דנטאלים קצרים

שתלים דנטאלים קצרים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
מטופלת באמצע טיפול שיניים אצל רופא שיניים
תוכן עניינים

השתלת שיניים היא אחד מהטיפולים הכי נפוצים במדינת ישראל בפרט ובעולם כולו בכלל, ויש לכך סיבה ברורה – לא מעט אנשים סובלים מחלל פה מחוסר שיניים, דבר שעלול לכער את מראה חלל הפה, ואף למשוך אליו בעיות בריאותיות רבות. היום התחום של השתלת שיניים הוא תחום נרחב שמציע אין ספור אפשרויות שונות, וגם שתלים דנטאלים קצרים הם אפשרות במקרים שבהם אין ברירה אלא להשתמש בהם ולא בשתלים אחרים. אז מהם שתלים דנטאלים קצרים ולמה הם משמשים? אספנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת באופן מרוכז כאן למטה, אז מוכנים? קדימה, בואו נתחיל ללמוד על שתלים דנטאלים קצרים.

עולמן של השתלות שיניים – היכרות מקדימה לפני שצוללים פנימה

רגע לפני שניגע בשתלים דנטאלים קצרים, חשוב להבין קצת יותר על העולם הכללי של השתלות שיניים. מדובר כאן על עולם שבא לתת מענה רפואי לאנשים שבפיהם חסרה שן אחת או יותר, על מנת שסט השיניים שלהם יוכל להיות שלם ולתפקד כהלכה בעת פעולות פשוטות ויום יומיות כמו אכילה או דיבור, לדוגמה.

השתלות שיניים נפוצות בקרב מרבית האוכלוסיה, שכן לא מעט אנשים סובלים מהבעיה הזו. אז איך בכלל מגיע חלל הפה לכדי מצב של אובדן שיניים?

השתלות שיניים – צורך שהולך וגובר

השיניים שלנו הן מצד אחד בעלות עוצמה וחוזק להתמודד עם כל מיני דברים כמו לעיסת מזונות רכים וקשים כאחד, אולם מצד שני הן איבר עדין ורגיש, שעלול להיפגם ולהיפגע בקלות. ראשית, אנשים רבים סובלים מגנטיקה לא ממש מוצלחת בתחום השיניים, והם חשופים אפילו יותר לפגיעה בשיניים שלהם. כמו כן, לא מעט אנשים לא מקפידים על צחצוח שיניים, שטיפת הפה באמצעות מי פה והעברת חוט דנטלי בין השיניים על בסיס קבוע, דבר שמראש מחליש את השן והופך אותה להרבה פחות עמידה ממה שהיא יכולה להיות באמת.

מעבר לכל אלו, גם גורמים חיצוניים כמו חשיפת השיניים לרמות חומציות גבוהות, על ידי אכילה או שתייה של מזונות ומשקאות חומציים, או עישון שחושף את השיניים לעשן ולניקוטין, הם גורמים שיכולים לגרום לזירוז רקבון והריסת השיניים, וכתוצאה מכך גם לנפילתן.

השתלות שיניים באמצעות שתלים דנטאלים קצרים – בואו נבין איך כל הדבר הזה עובד

היום השתלות שיניים הוא תחום ענף שמביא איתו המון אפשרויות שונות של סוגי שתלים. היות וכל מטופל מביא איתו את הסיפור האישי שלו, מבחינת מאפייני חלל הפה, המקרה הספציפי, אופן נפילת השן והעצם שהיא הותירה לאחר נפילתה – כל טיפול של השתלת שיניים צריך להביא איתו את מגוון הפתרונות הטובים ביותר, על מנת לאפשר טיפול יעיל ועמיד לאורך זמן.

שתלים דנטאלים קצרים הם אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם, והם יעילים בעיקר במצבים שבהם עצם הלסת היא אינה עמוקה, ואין אפשרות להחדיר לתוכה שתלים דנטאלים רגילים.

שתלים דנטאלים קצרים – המשך

על מנת להבין על מה אנחנו מדברים כאן, בואו נבין תחילה את ההבדלים במענה שיכולים לתת שתלים דנטאלים קצרים לעומת שתלים דנטאלים רגילים. על מנת להצליח להשתיל שתלים דנטאלים רגילים, יש צורך בעצם לסת שנמצאת בעומס של 10 מ"מ לפחות. היות ומרבית המטופלים לא מביאים איתם עומק שכזה, שתלים דנטאלים קצרים הם הפתרון היעיל ביותר עבורם, שכן השתלת שתלים דנטאלים קצרים מסתפקת בגובה עצם לסת של 5 מ"מ בלבד. שתלים דנטאלים קצרים בנויים בטכנולוגיה כזו שמאפשרת להם להעניק את התמיכה הרצויה בשתל על אף העומק הנמוך של העצם.

השתלת עצם? תשכחו מזה – שתלים דנטאלים קצרים כפתרון לחלופות פחות נעימות

כאשר עומק העצם הוא נמוך יחסית, עומדות בפני הרופא המטפל כמה אפשרויות. אחת האפשרויות היא אפשרות של השתלת עצם על מנת להצליח לבצע השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטאליים רגילים, אך באמצעות שימוש בשתלים דנטאלים קצרים אין כל צורך בעניין הזה.

שתלים דנטאלים קצרים הם הפתרון המושלם שעומד כתחליף להשתלת עצם, ולפעמים הם גם יכולים לבטל את הצורך בהרמת סינוסים. מדובר כאן על חיסכון גם בכסף וגם בסיכונים מיותרים, שכן השתלת עצם מביאה איתה זמני טיפול ארוכים ביותר, ומורכבות גדולה בעת הטיפול עצמו.

סוגים של שתלים דנטאלים קצרים

קיימים שלושה סוגים עיקריים של שתלים דנטאלים קצרים, המשמשים היום את רפואת השיניים. הסוג הראשון הוא של שתלים דנטאלים קצרים באורכים של עד 10 מ"מ וקוטר שנע בין 3 מ"מ ל-5 מ"מ. שתלים דנטאלים קצרים מסוג זה מתאימים בעיקר לשימוש בשיניים הקדמיות.

הסוג השני של שתלים דנטאלים קצרים הוא שתלים באורך של בין 4.5-6 מ"מ, והוא משמש בעיקר להשתלת שיניים טוחנות – הן בקדמת הפה והן באחורי הפה. הסוג השלישי הוא של שתלים דנטאלים קצרים במיוחד בעלי קוטר דקיק, והם מיועדים לשימוש עבור אנשים שיש להם לסת צרה במיוחד.

קצר ולעניין: עם שתלים דנטאלים קצרים אין שום צורך להסתבך

הרבה אנשים שיש להם צורך מובהק בהשתלת שיניים, נמנעו מלבצע אותה היות והאלטרנטיבות שהוצעו בפניהם היו אלטרנטיבות מרתיעות, הן מבחינת המחיר, הן מבחינת חוסר הנוחות והן מבחינת אורך הטיפול המתמשך. היום, עם שתלים דנטאלים קצרים, אין עוד צורך להתלבט או להיתרע מטיפול מהסוג הזה, שכן מדובר כאן על פתרון שלא מצריך מכם זמן רב או תקציבי עתק.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)