שתלים בשיטת All On 4

שתלים בשיטת All On 4

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא שיניים מחזיק שיניים רפואיות לצורך הדגמה
תוכן עניינים

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של טיפולי שיניים הוא שהם לוקחים זמן רב. עצם העובדה שטיפולי שיניים רבים מתפרשים על פני כמה וכמה שבועות, גורם להרבה אנשים להירתע מהם, ולפעמים אפילו לוותר עליהם לחלוטין. היות ותחום רפואת השיניים מנסה להתקדם ולהתפתח בקצב כמה שיותר מהיר, מנסים להימצא גם פתרונות שיהפכו את טיפולי השיניים השונים לכמה שיותר קצרים ויעילים, כאלו שלא יהוו מעמסה כבדה על כתפיהם של המטופלים. שתלים בשיטת all on 4 מנסים להביא את הדבר הזה לידי ביטוי על ידי טיפול אפקטיבי וזריז, אז בואו נכיר אותו קצת יותר מקרוב.

שתלים לשיניים – בואו נתחיל מהיכרות קצרה איתם

לפני שנדבר על שתלים בשיטת all on 4, כדאי שנתחיל מלהכיר את עולם השתלים בכלל. כאשר אדם מסוים סובל ממחסור בשיניים מסויימות, הוא צריך למצוא תחליף שיוכל לשמש אותו הן לכדי הגעה למראה אסתטי מחודש, והן לכדי יכולת לתפקד באופן תקין בזמני לעיסה, שתייה או דיבור. כאשר שן מסויימת נופלת, היא מותירה אחריה חלל חשוף וחיבור פתוח לעצם הלסת, דבר שעלול למשוך חיידקים רבים ולגרום לזיהומים, ובהתאם להחמרה במצב בריאות הלסת.

שתלים לשיניים באים לפתור בדיוק את הבעיה הזו – המטרה שלהם היא להוות שן מלאכותית שמשלימה את מקומה של השן החסרה, וכך הם יכולים לסייע במלאכת הלעיסה, הדיבור והשתייה, וגם לסתום את החלל החשוף שנוצר בעקבות נפילת השן.

איך השיניים נופלות?

שיניים שיוצאות ממקומן, כאשר לא מדובר על שיני חלב כמובן, הן שיניים שהלכו והרקיבו עם הזמן, ולא יכלו עוד לשאת בנטל תפקידן. השיניים עלולות ליפול ממקומן בעקבות מספר גורמים. הגורם הראשון הוא הגורם של היגיינת הפה. ברגע שהאדם לא מקפיד על פעולות בסיסיות לשם שמירה על היגיינת הפה, פעולות כמו צחצוח השיניים או שימוש בחוט דנטלי לדוגמה, הוא באופן אוטומטי מעלה את הסיכוי שהשן תאבד מכוחה ומחוזקה.

גורם נוסף ולא פחות משמעותי הוא הגורם התורשתי. חלק מהאנשים נושאים בגנים לא ממש טובים בכל נושא השיניים, ועל אף שהם מנסים לשמור עליהן מכל משמר – בסופו של דבר השיניים שלהם לא מחזיקות מעמד. כמובן שגם פעולות כמו עישון או אכילה ושתייה של חומרים חומציים עלולות לגרום להחמרה במצב השיניים, ובמקרים הגרועים ביותר גם לגרום להן להתנתק ממקומן.

שתלים בשיטת all on 4 – מה זה?

שתלים בשיטת all on 4 הם שיטת השתלת שיניים שהיא למעשה גלגול של טיפולים שמגיעים אלינו מתחום האורתופדיה. תחום זה ידוע בתור תחום שחרט על דגלו לקצר את ההליכים הרפואיים עד כמה שניתן, על מנת למנוע מגוף האדם להתמודד עם טראומה, ולהעמיד אותו בפני סיכונים שונים כמו זיהומים וסיבוכים. תחום זה מאמין שככל שהטיפול נעשה בצורה מהירה יותר, כך הליך ההחלמה של המטופל הוא קצר יותר ויעיל יותר.

השתלת שתלים בשיטת all on 4 תביא איתה בשלב הראשון צילום רנטגן, שבהתאם לו יוכל להיות מתוכנן ההליך של השתלת השתלים בפועל. לאחר מכן, יוכל הרופא המטפל להעמיס גשר שיניים קבוע עם ארבעה שתלים – גשר שיוכל לשמש את המטופל לאורך זמן.

שתלים בשיטת all on 4 – איך זה קורה בפועל?

אז מדובר כאן על שיטת טיפול שמתפרשת על פני שעות בודדות באותו היום, ומי שיצא לו כבר להתמודד עם טיפולי שיניים – יודע שמדובר כאן על זמן קצר ביותר. את יום הטיפול יתחיל המטופל עם עקירת השינים המתנדנדות, שבמקומן יוצבו שתלים דנטליים בלסת. הרופא המטפל יקבע את השתלים בלסת בזוויות של 45 מעלות ושל 90 מעלות, בהתאם למבנה חלל הפה של המטופל. שתלים אלו יהיו הבסיס להנחת הגשר, שתתבצע לאחר כמה שעות בלבד. גשר זה יהיה גשר זמני.

לאחר חצי שנה, יחזור המטופל אל הרופא המטפל, והוא יוכל לקבע בפיו גשר קבוע, שנועד לשרת את המטופל לאורך זמן רב. בסוף הטיפול, המטופל יוכל להנות מחלל פה מלא בשיניים, טבעיות ומלאכותיות כאחד, ויוכל לחזור לבצע פעולות פשוטות כמו אכילה, דיבור, שתייה ועוד באמצעות סט השיניים המלא שלו.

שתלים בשיטת all on 4 – האם זה מתאים גם לי?

קיימות כל מיני שיטות של השתלת שתלים לשיניים, ולכן עבור כל מטופל יכול להתאים טיפול אחר מכלל הטיפולים המוצעים. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים בהשתלת שתלים בשיטת all on 4, כדאי מאוד להיפגש עם הרופא המטפל לפגישת ייעוץ. בפגישה יוכל הרופא להסביר לכם על כלל השיטות השונות לטיפול, ובהתאם תוכלו לבחור ביחד את השיטה שהכי מתאימה לכם, הן מבחינת תקציב, הן מבחינת הליך הטיפול והן מבחינת חלל הפה הספציפי שלכם.

נקודות נוספות שצריך להכיר בקשר לשתלים בשיטת all on 4

אז נכון, שתלים בשיטת all on 4 הם אמנם צורת טיפול נהדרת וזריזה, אבל יש כמה דברים שתצטרכו לדעת עליהם. במידה ואתם סובלים מדלקות או מחלות חניכיים, הטיפול כנראה לא יהיה יעיל עבורכם. כמו כן, מדובר כאן על שיטה יקרה יחסית, שיכולה להגיע למחירים של בין 50-55 אלף שקלים, ולכן היא יקרה יותר באופן משמעותי משיטות אחרות.

על מנת להבין מה הכי מתאים לכם, ההמלצה שלנו היא להיפגש עם הרופא המטפל שיפרוש בפניכם את כל האפשרויות. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)