שמירת השיניים תמנע השתלות

שמירת השיניים תמנע השתלות

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים מרופאה
תוכן עניינים

כבר מהגילאים הקטנים, שבהם אנחנו לוקחים חלק במסגרות כמו הגנים ובתי הספר, אנחנו מתחילים להתוודע לחשיבות הגדולה שבשמירת השיניים. ספרי ילדים כמו קריוס ובקטוס, כמו גם הרצאות מקצועיות מטעם גורמים רפואיים, מסבירים לנו בעדינות וביעילות כיצד אנחנו יכולים לדאוג לשמירת השיניים שלנו, על מנת להימנע מטיפולים מורכבים יותר בהמשך. כמובן שככל שאנחנו גדלים, אנחנו מבינים עד כמה המשמעות הזו גדולה, שכן אי הקפדה על שמירת השיניים עלולה להוביל לטיפולים לא רק מורכבים, אלא גם יקרים ומאוד לא נעימים. שמירת השיניים תמנע השתלות שיניים, ובין היתר – זהו אחד הדברים שאתם מעוניינים להשיג, על מנת לשמור על הבריאות שלכם, וגם על הכיס שלכם.

שמירת השיניים – מה הכוונה?

כאשר אנחנו מדברים על שמירת השיניים, אנחנו יכולים להבחין בכמה כיוונים עיקריים שקשורים לעניין. שמירת השיניים באה לידי ביטוי, בראש ובראשונה, בפעולות שאנחנו צריכים לבצע מדי יום, כחלק אינטגרלי מחיי היום יום שלנו. הפעולות הבולטות שאנחנו מדברים עליהן הן פעולות כמו צחצוח השיניים מדי בוקר ומדי ערב, ולמחמירים גם לאחר כל ארוחה, שימוש בחוט דנטלי על מנת לשלוף את שאריות המזון מבין השיניים, וכמובן שטיפת הפה באמצעות מי פה יעודיים, שיכולים להעניק שכבות הגנה נוספות לשיניים.

מפגשי ביקורת אצל רופא השיניים כחלק משמירת השיניים שתמנע השתלות

חלק מהאנשים מבקרים אצל רופא השיניים אך ורק ברגע שמשהו בחלל הפה מתחיל להציק או להכאיב להם, אך האסטרטגיה הזו היא אסטרטגיה בעייתית ביותר שעלולה להוביל לבעיות חמורות, ולמה? ברגע שאתם מגיעים לרופא השיניים שלכם רק בשעת כאב, אתם למעשה מגיעים אליו אחרי שהבעיה כבר הופיעה, ולא בטרם ההתפרצות שלה. ברגע הזה, אין לרופא השיניים דבר לעשות אלא להציע לכם טיפול שיסייע לכם להתמודד עם הכאבים שהבעיה כוללת בתוכה, ולכן מדובר על רגע שאין ממנו דרך חזרה.

לעומת זאת, ברגע שאתם מבקרים אצל רופא השיניים המטפל שלכם לפחות אחת לחצי שנה, אתם יכולים להבטיח שהוא נמצא בביקורת תמידית על חלל הפה שלכם, יכול לאבחן בעיות בטרם ההתפרצות שלהן, ובכך להוביל לשמירת השיניים שלכם באופן היעיל והבטוח ביותר.

ביקורים תדירים אצל השיננית – כי גם להסרת אבנית והפלאק יש חלק חשוב בשמירת השיניים

הרבה אנשים לא מבינים את החשיבות הטמונה בביקורים תדירים אצל השיננית, ואם אתם נמנים עם האנשים האלו – טוב מאוד שהגעתם אלינו, רגע לפני שזה הופך להיות מאוחר מדי. הביקור אצל השיננית הוא ביקור שמומלץ לבצע אחת לשלושה או ארבעה חודשים במקרים היותר חמורים, או אחת לחצי שנה במקרים הטובים יותר. הביקור אצל השיננית הוא ביקור קצר ויעיל, שבמסגרתו מוסרות שכבות הפלאק מהשיניים שלכם, כמו גם האבנית שמצטברת בין השיניים שלכם לאורך הזמן.

שתי השכבות האלו נוצרות בעקבות פעולות כמו אכילה, שתייה או עישון, והן הופכות להיות שכבות חמורות יותר כאשר אנחנו לא מבצעים פעולות לשמירת השיניים שלנו. ביקור אצל השיננית יוכל לדאוג להסיר את השכבות הללו, דקות או עבות ככל שיהיו, ולתרום לשמירת השיניים שלכם.

שמירת השיניים תמנע השתלות – אבל מה קורה כאשר אין ברירה אחרת?

אז נכון, שמירת השיניים תמנע השתלות שיניים, אבל לפעמים הדברים לא נמצאים רק בידיים שלנו. לא מעט אנשים נולדים עם גנטיקה בעייתית שקשורה בחלל הפה והשיניים, דבר שגורם להם מראש להתחיל מנקודת פתיחה הרבה יותר בעייתית. לפעמים גם שמירת השיניים במקרים כאלו לא תוכל למנוע השתלות שיניים, אבל המידע הזה אמור לגרום לאותם אנשים להקפיד הרבה יותר על שמירת השיניים שלהם, ולעטוף את עצמם בכמה שיותר אמצעים שיוכלו למנוע מהם טיפולים מורכבים בהמשך.

שמירת השיניים היא חשובה, אבל מה עושים כשאין מנוס אלא לבצע השתלות שיניים?

לפעמים אין ממש ברירה אלא לגשת לביצוע טיפולים והליכים מורכבים שקשורים בחלל השיניים, אך כדאי לדעת שעם ההתפתחות הענפה של עולם רפואת השיניים היום, השתלות שיניים הן הרבה יותר נגישות ופשוטות מבעבר. אם פעם השתלות שיניים היו עניין מורכב, כואב ויקר לאין שיעור, הרי שהיום השתלות שיניים יכולות להתבצע ביתר קלות, ועם אמצעים, כלים, טכניקות ועזרים סופר מתקדמים ויעילים.

היום כדי לבצע השתלות שיניים מקצועיות, עושים רופאי השיניים שימוש במודלים תלת מימדיים, שמתאפשרים על ידי תוכנות ומחשבים מתקדמים ביותר, דבר שעוזר להצמיד טיפול השתלות שיניים יעיל לכל מטופל ומטופל באופן ספציפי.

השתלות שיניים – דעו לקראת מה אתם הולכים

כן, השתלות שיניים הן מתפתחות ומתקדמות ביותר, אולם חשוב לדעת במקביל שהן הליך שיכול לקחת זמן. הכל תלוי באיזו שיטה של השתלות שיניים תבחרו, אבל באופן כללי חשוב להבין שמדובר כאן על הליך שיכול להסתיים בתוך כמה חודשים – חודשים שבהם תצטרכו להגיע לביקורים תכופים אצל רופא השיניים, גם למטרת מדידות והתאמות, גם למטרות ביקורת וגם למטרות טיפול, כמובן.

שמירת השיניים לשם התנהלות תקינה וללא חסמים

על מנת שתוכלו לחייך מכל הלב, לצחוק מבלי רצון להסתיר את השיניים שלכם, וכדי שתוכלו לאכול מבלי לחשוב באיזה צד הכי כדאי ונוח יהיה לעשות את זה – תצטרכו להקפיד על שמירת השיניים שלכם באופן קבוע. במידה ולא תצליחו לעשות זאת בהצלחה, גם השתלות שיניים יוכלו לדאוג לאותם האלמנטים לבוא לידי ביטוי בהצלחה.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)