מידע על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

מידע על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול בהרדמה מלאה אצל רופא שיניים
תוכן עניינים

טיפולי שיניים הם טיפולים שידועים בתור טיפולים מאוד לא נעימים, כואבים, והרבה פעמים גם ארוכי טווח אשר מתפרשים על פני כמה וכמה מפגשים. כאשר מדברים על טיפולי שיניים, מדברים על מטריה רחבה של אפשרויות, כאשר חלק מהן קצרות ונקודתיות יותר, ולעומת זאת חלק מהן הרבה יותר ארוכות, מורכבות וגם יקרות בהתאם. בחלק מהמקרים, כאשר מדובר על טיפולי שיניים מורכבים מאוד, ייעשה גם שילוב של הרדמה מלאה כחלק מהטיפול. אז מה צריך לדעת על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה? האם קיימים סיכונים מסויימים שכדאי להכיר מראש? והאם זה בכלל דבר מומלץ? בואו נבדוק הכל ביחד במאמר הקרוב.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – אתם לא מגזימים קצת?

אז יכול מאוד להיות שחלק מכם מרימים עכשיו גבה, ותוהים לעצמם האם מדובר על הגזמה פראית או על מקרים אמיתיים שמתקיימים באמת גם בפועל. אז בתור התחלה, חשוב לציין – טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם ממש לא המצאה או הגזמה, אלא דבר מוחשי וקיים לגמרי בתחום רפואת השיניים. אז למה הדבר הזה הלך והפך ליותר ויותר פופולארי עם הזמן?

ראשית, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לא מיועדים לכולם, וחשוב לדעת את העניין הזה כבר מעכשיו. לא כל מטופל שייכנס אל חדר הטיפולים ויצהיר שהוא מעוניין לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, אכן ייתקל בהסכמה מצד הרופא. על מנת שטיפולי שיניים בהרדמה מלאה אכן יתרחשו, צריך המטופל להביא איתו מאפיינים כמו פחד משתק מפני הטיפול, רפלקס הקאה ברור ובולט יותר מהמצב התקין, מטופלים שניגשים לטיפולי שיניים מורכבים במיוחד, הכוללים כאבים כמעט בלתי נסבלים, מטופלים שלא מסוגלים לעמוד ברמות הכאב, אפילו הקטנות ביותר, הנלוות לטיפולי שיניים שונים ועוד.

אז למה בכל אופן טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מתרחשים היום בכמות גדולה יותר מאשר בעבר?

שיטות ההרדמה של היום הלכו והתפתחו גם הן, והן מנסות לעשות היום שימוש בחומרים חדשניים ומתקדמים, על מנת להפחית את הסיכון הנלווה להרדמה מלאה. לעומת זאת, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם עדיין בגדר עניין שטומן בחובו לא מעט סיכונים והשלכות אפשריות, שאותם צריך המטופל לדעת בטרם הוא ניגש אליהם.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מה צריך לדעת לפני שניגשים אליהם?

אז לא רק הידיעה חשובה וקריטית פה, אלא גם חתימה של המטופל על מסמך שבו הוא מצהיר על הסכמתו ולקיחת האחריות המלאה שלו על הסיכונים והסיבוכים שעלולים לבוא לידי ביטוי בעקבות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. כחלק מהמסמך, מפורטים סיכונים שונים כמו פגיעה בשיניים שנמצאות בחלל הפה, בקנה הנשימה, כאבי גרון לאחר הטיפול, צרידות ועוד.

כמו כן, מטופלי שיניים שמגיעים עם מחלות רקע שונות, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה עלולים להוסיף למחלות הקיימות שלהם ולהשפיע על נוכחותן, ולכן גם זהו סיכון שהמטופלים צריכים לקחת, להיות מודעים אליו, ואף לחתום עליו בטופס ההצהרה שלפני הטיפול.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – לפעמים לא צריך ללכת עד הסוף

חלק מהמטופלים, בהתאם למאפיינים שציינו כאן קודם לכן, לא יוכלו לסיים בהצלחה טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לולא היתה ההרדמה מלאה לחלוטין, אולם במקומות שבהם ניתן להימנע מהרדמה מלאה, נעשה שימוש באפשרויות אחרות על מנת לטשטש או להסיח את דעתו של המטופל מהמתרחש. טשטוש או שימוש בגז צחוק, לדוגמה, הם שני סוגים נפוצים מאוד של שיטות שבהן ניתן להיעזר על מנת לקבל אפקט דומה של ערפול חושי בקרב המטופל, על מנת לסייע להצלחת הטיפול.

מה קורה לאחר שמסתיימים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם טיפולים שאחריהם המטופל צריך לעבור לחדר ההתאוששות על מנת שיחלוף זמן ההתאוששות הרצוי. בזמן ההתאוששות, נמצא המטופל תחת בקרה ונבדק הליך ההתעוררות והחזרה שלו לשגרה. בתום זמן ההתאוששות, יכול להשתחרר המטופל מחדר ההתאוששות ולשוב לאורח חייו התקין.

מדובר בדרך כלל על הליך שאורכו כמה שעות, שמתווספות לאורך הטיפול, שגם הוא לעיתים נע בין שעה קלה לבין כמה שעות – בהתאם לסוג הטיפול המבוקש.

יש בדיקות או מאפיינים שצריך לדעת לפני שניגשים לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

על מנת לקבוע על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, יצטרך רופא השיניים המטפל לקבל את הנתונים האישיים של המטופל, מבחינת מחלות רקע, לחץ דם, צילומי חזה, בדיקות אק"ג ועוד, על מנת להבטיח שלא קיים כל סיכון עבורו בביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. כל אלו יובילו לכדי ההחלטה הסופית באשר לסוג ההרדמה של המטופל הספציפי.

אילו טיפולי שיניים בהרדמה מלאה אפשר לעשות?

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם טיפולים שנוגעים בכל סוגי הטיפולים – קלים ופשוטים יותר ובוודאי שגם קשים ומורכבים יותר. החל מסתימות, דרך טיפולי שורש, עד השתלות ועקירות – כל מטופל אשר נמצא שאינו יהיה מסוגל להתמודד עם טיפולי שיניים ללא הרדמה מלאה, מסיבה כזו או אחרת, תוכל לעלות בפניו האפשרות של הרדמה מלאה.

היות וטיפולי שיניים דורשים שיתוף פעולה מלא מצד המטופל, אשר לא מסוגל ליטול בהם חלק פעיל מרוב פחד או סף כאב נמוך, רק הרדמה מלאה תוכל להוות פתרון שיאפשר למטופל להיות מנוטרל מההליך, ולהשאיר לרופא השיניים המטפל את האפשרות לסיים טיפולי שיניים בהצלחה מירבית, גם ללא שיתוף הפעולה מצד המטופל. בהצלחה גדולה לכם!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)