מהי השתלת שיניים – כל מה שחשוב לדעת

מהי השתלת שיניים – כל מה שחשוב לדעת

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא שיניים מציג סוגים שומנים של שיניים להשתלה
תוכן עניינים

יוצא לנו לשמוע לא פעם על כל מיני טיפולים רפואיים שאנחנו יכולים לעשות, אבל לא תמיד ברור לנו מהם ועל איזה צורך בדיוק הם עונים. היות ורובנו לא מגיעים מתחום רפואת השיניים, אנחנו מוצאים את עצמנו לא פעם תלויים בהסברים מקצועיים של גורמים רפואיים, שלא תמיד מסוכלים להסביר לנו בצורה נהירה וברורה לקראת מה אנחנו הולכים. על מנת שלא תצטרכו לעמוד בסיטואציה הזו, בואו נבין ביחד מהי השתלת שיניים ונדע מה השימוש שלה בפועל.

השתלת שיניים – רקע והקדמה

אנחנו בטוחים שלא פעם יצא לכם לראות אנשים שבפה שלהם חסרות שיניים. כן, לפעמים מדובר על שיניים קדמיות ולפעמים על שיניים אחוריות, אולם מה שבטוח הוא שחוסר בשיניים הוא מראה לא אסתטי ומאוד לא נעים לעין. אם כך אנחנו חושבים בתור מי שרק מסתכלים על חלל הפה של חסר השיניים, דמיינו לעצמכם עם אילו תחושות קשות הוא מסתובב בעצמו.

השתלת שיניים באה לתת מענה יעיל ואסתטי על העניין הזה של מחסור בשיניים. במקום השיניים החסרות, השתלת שיניים יכולה להעניק מראה נורמטיבי של חלל פה מלא בשיניים מלאכותיות, שצורתן מדמה חלל פה רגיל ותקין שכל אדם היה שמח שיהיה לו.

שיניים חסרות – זה באמת דבר שקורה?

אז נכון, אולי קצת קשה להאמין לעניין הזה, אבל אנשים שחסרות להם שיניים הם בהחלט אנשים שמסתובבים ברחבי העולם, והם בכלל לא מעטים. להיפך, כשמדברים על השתלת שיניים מדברים על אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר בארץ בפרט ובעולם בכלל, ואנשים רבים סובלים משיניים חסרות ומחפשים להן פתרון יעיל.

אז איך מגיעים למצב הזה? ובכן, מצד של שיניים חסרות יכול לנבוע מכמה גורמים. בראש ובראשונה ניתן להסתכל על הגורם התורשתי בתור גורם עיקרי למחסור בשיניים. ברגע שאדם מקבל בתורשה גנים פחות טובים וחזקים באשר לחלל הפה שלו, הוא עלול בהחלט להגיע עם נקודת פתיחה בעייתית יותר לשמירה על השיניים שלו. עם הזמן, הוא עלול גם לאבד אותן בהתאם.

לא הכל נמצא בידיים שלנו, אבל יש דברים שבהחלט כן

עם גורם התורשה והגנים אין כל כך מה לעשות, וברוב המקרים תצטרכו לקבל את המצב בדיוק כמו שהוא, אבל מה באשר למצבים אחרים שבהם יש לכם אפשרות להשפיע? ובכן, שמירה על היגיינת הפה היא אחד הגורמים העיקריים להגעה או לאי הגעה למצב של אובדן השיניים.

ברגע שאדם מקפיד על צחצוח שיניים בין פעמיים לשלוש ביום, על סילוק שאריות מזון באמצעות חוט דנטלי, וכמובן על שטיפת הפה באמצעות מי פה – הוא באופן אוטומטי מפחית את הסיכוי להתמודדות עם מצבים שונים שקשורים ברפואת השיניים. ככל שתקפידו על העניין הזה יותר, כך תוכלו להימנע מטיפולים מהסוג הזה בהמשך.

השתלת שיניים – מי היא מה היא מאפשרת?

אם אדם מסוים כבר מגיע למצב שבו הוא מחוסר שיניים, השתלת שיניים היא בדיוק הדבר המומלץ עבורו. השתלת שיניים היא זו שיכולה לדאוג לחלל פה מלא בשיניים מלאכותיות, שיעלימו את המראה הפחות אסתטי של חור שחור במקום שן. השתלת שיניים מתבצעת במגוון טכניקות ועל ידי מגוון רחב של שתלים שונים, אז בואו ניגש להכיר אותם לעומק.

טיטניום וזירקוניה – עוד לא שמעתם עליהם? עכשיו זה הזמן הנכון להכיר אותם

כשמדברים על השתלת שיניים, מדברים בראש ובראשונה על שתי האפשרויות שמובילות את התחום הזה – שתלים מזירקוניה ושתלים מטיטניום. כל אחד מהם הוא שונה במהותו, בצורתו וכמובן גם במחירו, אז קדימה – בואו נבחן אותם לפרטי פרטים.

השתלת שיניים עם שתלים מטיטניום

מדובר כאן על החלוץ הראשון בתחום של השתלת שיניים. שתלים מטיטניום הם הנפוצים ביותר בשוק של השתלת שיניים, והם שתלים איכותיים שיכולים להיות שימושיים למשך זמן רב ביותר. הם מביאים איתם יתרונות ברורים כמו השתלבות טבעית ונוחה עם עצם הלסת, והם משמשים בתור בסיס איתן להרכבת הכתר על גביהם, הודות לחוזק, האיכות והעמידות שלהם.

שתלים מטיטניום מגיעים משתי תרכובות שונות – או תרכובת של טיטניום טהור, שהיא המומלצת פחות על ידי רוב רופאי השיניים, או סגסוגת טיטניום, שהיא המועדפת על מרבית הרופאים. יתרון נוסף וברור של שתלים מטיטניום הוא המחיר הנמוך שלהם, בוודאי ביחס לסוג השני – שתלים מזירקוניה.

השתלת שיניים עם שתלים מזירקוניה

הזירקוניה הוא אחד החומרים האהובים ביותר על רופאי השיניים, היות והוא משמש אותם בצורה לא פחות ממופלאה לכתרים או שתלים. הצבע הלבן של הזירקוניה הוא שהופך אותה לחומר אהוב כל כך, ולא רק זה – היא מביאה איתה גם חוזק מעולה ועמידות לטווח הארוך. בנוסף, הזירקוניה יכולה להשתלב בצורה טובה עם העצם, ולכן במיוחד בשנים האחרונות היא אחד מסוגי השתלים שהולכים והופכים נפוצים יותר ויותר מרגע לרגע. מה שכן, חשוב לדעת ששתלים מזירקוניה הם יקרים יותר מאשר שתלים מטיטניום.

השתלת שיניים – אז במה כדאי לבחור?

הבחירה בסוג השתלים להשתלת שיניים היא בחירה אינדיווידואלית לחלוטין, שכן כל מטופל מביא איתו מאפיינים אחרים, תקציבים שונים ועוד. לכן, לא ניתן להמליץ פה אחד על השתלת שיניים שעדיפה על פני השתלת שיניים אחרת, אולם מה שבטוח הוא שממש לא כדאי לוותר עליה. התייעצו עם רופא השיניים ותוכלו להגיע לתוצאות השתלת שיניים נפלאות בהקדם.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)