כתר שיניים זירקוניה

כתר שיניים זירקוניה

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מקבלת טיפול שיניים
תוכן עניינים

כתר שיניים זירקוניה הוא סוג של פנינה בעולם של הכתרים השונים. אם בעבר כתר שיניים היה מגיע בתצורה אחת, הרי שהיום כתר שיניים יכול להגיע בכמה וכמה אופנים, בהתאם לבחירתו של המטופל ובהתאם לייעוצו של הרופא. כתר שיניים זירקוניה עושה את דרכו לפסגת רשימת הכתרים המועדפים בתחום, ולכן כדאי שנכיר אותו קצת יותר מקרוב. אז כתר שיניים זירקוניה – קדימה, בואו נצא לדרך עם כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

כתר שיניים זירקוניה – מי אתה?

בתחילת הדרך, כתרים לשיניים היו עשויים מחומרים כמו פלדה, מתכת, חרסינה ועוד. עם השנים הלך והתפתח תחום הכתרים, עד שהיום למשחק הצטרף שחקן חדש שמוביל את הטבלה – כתר שיניים זירקוניה. כתר שיניים זירקוניה עשוי מחומר מינרלי בשם זירקוניה, ומעליו מונחת שכבה של חרסינה, על מנת לאפשר גימור אסתטי בצבע השיניים הטבעי.

כתר שיניים זירקוניה מביא איתו שקיפות שמדמה באופן כמעט זהה את החומר הטבעי שממנו עשויות השיניים, מה שמאפשר לו לעמוד בתור גורם יעיל שמשתלב בטבעיות בחלל הפה.

מי צריך כתר ומתי?

כתר שיניים זירקוניה, כמו גם יתר סוגי הכתרים, הופכים רלוונטים במגוון מקרים שמתרחשים בחלל הפה. ראשית, הרבה פעמים שיניים שעברו טיפול שורש זקוקות לכיסוי, ואז כתר שיניים זירקוניה, לדוגמה, יכול להיות הפתרון המושלם עבורן. במידה וקיימות אצל מטופל מסוים שיניים חדות או פגומות, דבר שפוגע באסתטיות של הפה, כתר שיניים זירקוניה יכול להוות כיסוי נהדר עבורן.

בנוסף לכל אלו, גם כאשר מדברים על שיניים חלשות שעלולות להישבר, שיניים שנשברו וזקוקות לשחזור, שתלי שיניים שיש לכסות ובמקרים שבהם יש צורך בהנחת גשר נוחה – התקנה של כתר שיניים זירקוניה או מסוגים אחרים יכולה לעמוד בתור דרך פעולה מצוינת.

כתרים – לא רק למלכות ולמלכים

אנחנו רגילים לראות בסדרות הטלוויזיה ובסרטים את המלכות והמלכים מסתובבים להם בגאווה עם הכתרים שלהם, אבל תחום רפואת השיניים מוכיח לנו שהכתרים מיועדים לא רק להם! כתרים לשיניים מיועדים לכל אדם שמתמודד עם הבעיות שציינו כאן למעלה, והם יכולים להוות פתרון נהדר הן מבחינה אסתטית והן מבחינת שמירה והגנה על השן מפני פגיעות נוספות.

מה עדיף – כתר שיניים זירקוניה או כתר מסוג אחר?

אז תראו, לכל סוג כתר שיניים יש את היתרונות והחסרונות שלו, אולם כאשר מדברים על כתר שיניים זירקוניה ניתן לראות שמדובר בסוג כתר שהוא קרוב למושלם. מלבד מחירו היקר, שהוא הפגם היחידי שהוא מביא איתו, ניתן להבחין בכמה וכמה יתרונות אדירים שקשורים בהתקנת כתר שיניים זירקוניה.

ראשית, מדובר כאן על סוג כתר חזק במיוחד, שעמיד בפני הלחצים השונים שהפה מתמודד איתם לאורך היום, הן בפעולות לעיסה והן בפעולות דיבור. בנוסף לכך, כתר שיניים זירקוניה עמיד באופן מופלא אל מול סדקים שונים.

יתרונות נוספים של כתר שיניים זירקוניה

בהמשך לנאמר, חשוב גם לדעת שכתר שיניים זירקוניה מביא איתו גימור חלק, מה שהופך אותו לכתר שאינו פוגע בשיניים שנמצאות על ידו. כל מי שמותקן אצלו כתר חרסינה, יודע עד כמה הנקודה הזו יכולה להיות משמעותית, היות וכתר חרסינה דווקא כן עלול לפגוע בשיניים שנמצאות על ידו.

כמו כן, עוד יתרון בולט של כתר שיניים זירקוניה הוא היתרון שקשור בגוון שלו. כתר שיניים זירקוניה עומד בתור גורם שאינו עלול לספוג כתמי צבע, לא מנסיבות של שתיית משקאות כמו קפה או תה, לא מנסיבות כמו עישון ובוודאי לא מנסיבות של שחיקה או התיישנות. עם כל היתרונות הברורים האלו, אתם יכולים כבר להתחיל לחייך!

כמה עולה כתר שיניים זירקוניה?

הגענו לדבר על המחיר של כתר שיניים זירקוניה, וכאמור הוא הנקודה היחידה שעלולה לעורר אצלכם חשש מכל סוג שהוא. כתר שיניים זירקוניה הוא יקר יותר מיתר סוגי הכתרים, והמחיר עבורו ינוע בדרך כלל בין סכום של 2,500 ש"ח ל-5,000 ש"ח, לערך. לצורך ההשוואה, כתר חרסינה מחירו ינוע בדרך כלל בין 2,000 ש"ח ל-3,000 ש"ח.

איך אפשר להתאים כתר שיניים זירקוניה לכל מטופל ומטופל?

כתר שיניים זירקוניה, כמו כל סוג כתר אחר, הוא כתר אישי, ולכן הוא צריך להיות מותאם באופן ספציפי לכל מטופל בנפרד. על מנת להתאים כתר שיניים זירקוניה צריכים להתקיים שני שלבים. בשלב הראשון תתבצע מדידה של השיניים, מה שיסייע לרופאי השיניים לבנות את התבנית של הכתר. במסגרת שלב זה תנוקה השן והצורה שלה תשתנה, כל זאת תחת הרדמה מקומית שתקל על המטופל בזמן התהליך. בסוף שלה זה תינשך על ידי המטופל מעין תבנית, זאת על מנת שרופאי השיניים יוכלו להשתמש בהמחשה ויזואלית משוערת של מבנה הכתר.

בשלב השני, ולאחר שכתר שיניים זירקוניה יתקבל בחזרה מהמעבדה לפי המידות שנמדדו, הוא יצטרך להימדד על המטופל. רופאי השיניים ישתמשו בחומצה דנטלית ויברישו איתה את השן המיועדת לכיסוי. אותה חומצה תפקידה יהיה לגרום לקשר החזק שצריך להיווצר בין כתר שיניים זירקוניה לבין השן עצמה.

כתר שיניים זירקוניה – מעכשיו ועד הסוף

כתר שיניים זירקוניה מותקן במטרה שילווה אתכם מרגע ההתקנה ועד עולם. הודות לתכונות העמידות שלו, כתר שיניים זירקוניה לא אמור להיסדק, להישבר או להיות מוחלף בשום שלב, ולכן מדובר כאן על כתר ששמו הולך לפניו. רק בריאות!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)