כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים בזאלית

כל מה שצריך לדעת על השתלת שיניים בזאלית

זמן קריאה משוער: 3 דקות
תמונה של שיניים להשתלה
תוכן עניינים

רפואת השיניים נהנית מאז ומתמיד, אך בעיקר בשנים האחרונות, מפיתוחים שמאפשרים לה להגיע לכדי טיפולי שיניים מעולים, מקצועיים ויעילים ביותר. התחומים השונים שעליהם אמונה רפואת השיניים מתפרשים ללא מעט כיוונים, כאשר אחד הכיוונים המרכזיים, העיקריים והנפוצים ביותר הוא השתלת שיניים. השתלת שיניים היא אחד מהטיפולים שנהנים מהכי הרבה התקדמות והתפתחות מאי פעם, וכיום יש לא מעט שיטות שתוכלו לבחור מביניהן על מנת להגיע לתוצאות נהדרות. אז מה צריך לדעת על השתלת שיניים בזאלית – אחת מתוך השיטות להשתלת שיניים? כל הפרטים שחשובים לכם נמצאים כאן למטה.

השתלת שיניים בזאלית – קצת רקע כללי, רגע לפני שמתחילים

לפני שניגע באופן ספציפי בהשתלת שיניים בזאלית, כדאי להבין קודם כל מהי השתלת שיניים. השתלת שיניים היא למעשה טיפול רפואי שבעזרתו ניתן להגיע למראה אסתטי של חלל הפה, שכן לולא אותו הטיפול – חלל הפה היה נראה מוזר ולא רגיל. השתלת שיניים באה במטרה להשתיל שיניים מלאכותיות במקום השיניים החסרות בפיו של המטופל, ולכן היא מאפשרת לו להנות ממראה תקין של חלל הפה, ותפקוד ראוי של השיניים – הטבעיות והמלאכותיות כאחד.

למי מיועדת השתלת שיניים?

אם כן, ניתן להבין שהאוכלוסיה שלה השתלת שיניים יכולה להיות רלוונטית היא אוכלוסיה שסובלת משיניים חסרות. לעיתים אנשים סובלים משיניים חסרות בשל בעיות גנטיות, לעיתים בשל הזנחה חמורה של היגיינת הפה ובעקבות כך רקבון השן והצורך בעקירתה, ולפעמים בשל סיבות אחרות כמו שבר והתנתקות מהמקום בעקבות מכה חזקה, לדוגמה.

השתלת שיניים בזאלית – מי היא ומה היא?

אז מהי בכלל השתלת שיניים בזאלית? ובכן, על מנת להבין את התמונה המלאה בואו ניתן לכם קצת רקע. בזמן שמתבצעת השתלת שיניים רגילה, השתלים נתמכים בעצם האשר נמצאת בתוך בלסת. במקרים הפשוטים יותר העצם הזו אכן נוכחת, אך במקרים אחרים לא נותר עוד זכר לעצם הזו, וכל מה שנותר ממנה הוא רק חלק בשם השכבה הבזאלית – כלומר שכבה קטנה מאוד של העצם.

במקרים כאלו, שכל מה שנותר מהעצם הוא השכבה הבזאלית, אין מנוס אלא לבצע השתלת שיניים בזאלית במקום השתלת שיניים רגילה בשיטות המסורתיות.

איך באה לידי ביטוי השתלת שיניים בזאלית?

במקרים כמו אלו שתיארנו כאן למעלה, האפשרות היא להשתמש גם בשכבה הבזאלית של העצם ולבצע השתלת שיניים בזאלית. קיימים שלושה סוגים של שתלים שבהם רופאי השיניים עושים שימוש בזמן השתלת שיניים בזאלית, ואלו הם: שתלי זיגומה, שתלים חובקים ושתלי דיסק.

כל אחד מסוגי השתלים הללו משמש לצורך הגעה לכדי השתלת שיניים בזאלית מוצלחת, והבחירה מביניהם מתבצעת על פי קריטריונים של תקציב, צורת חלל הפה של המטופל ועוד.

השתלת שיניים בזאלית עם שתלי זיגומה

שתלי זיגומה, שלא כמו שתלים רגילים שמעוגנים אל עצם הלסת, יעוגנו אל עצם הלחי בזמן השתלת שיניים בזאלית. מדובר על שתלים ארוכים מאוד, על מנת לאפשר את גישור פערי המרחק שבין עצם הלחי אל חלל הפה. השימוש בשתלי זיגומה מאפשר למטופל להנות מהשתלת שיניים במקום טיפולים מורכבים יותר כמו הרמת סינוס או בניית עצם, והם משמשים לטיפולים קצרים במיוחד שמתפרשים על פני יום טיפול אחד בלבד.

שתלי זיגומה משמשים הן להשתלת שיניים בזאלית בשיניים הקדמיות, והן להשתלת שיניים בזאלית בשיניים האחוריות.

שתלים חובקים בהשתלת שיניים בזאלית – איך זה עובד?

הסוג השני של השתלים הנפוצים בתחום השתלת שיניים בזאלית, הוא שתלים חובקים. שתלים חובקים, כשמם כן הם, תפקידם לחבוק את עצם הלסת החיצונית, ובאמצעות שתלים קטנים וחזקים, שמדמים צורה של ברגים, הם מחוברים אליה בצורה הדוקה.

בעוד השימוש בשתלים רגילים מתאפשר אך ורק במקרים שבהם העצם מגיעה לגובה של 6 מ"מ לפחות, ולרוחב מינימלי של 4 מ"מ, בזמן השתלת שיניים בזאלית באמצעות שתלים חובקים ניתן להסתפק בעצם שגובהה 1 מ"מ לפחות ורוחבה 3 מ"מ במינימום.

שתלי דיסק בהשתלת שיניים בזאלית – איך השימוש בהם בא לידי ביטוי?

שימוש בשתלי דיסק בהשתלת שיניים בזאלית צריך להיות שימוש סופר זהיר, מקצועי ומיומן, ורופא שיניים שמעוניין להציע את השירות הזה צריך לעבור הכשרה מיוחדת וספציפית על מנת להצליח לבצע אותו בצורה מעולה. שתלי דיסק מוחדרים מהצד, על מנת שיוכל להימנע מצב שבו נפגעת תעלת העצב שעוברת בלסת. הכלים שבהם רופאי השיניים עושים שימוש לצורך השתלת שתלי דיסק הם כלים שונים לגמרי מהכלים הסטנדרטיים של השתלת שיניים מסוגים אחרים.

המחירים של השתלת שיניים בזאלית

המחירים הסופיים שיקבעו עבור השתלת שיניים בזאלית הם מחירים שישתנו בעקבות גורמים כמו כמות השתלים, מורכבות הטיפול, סוג הטיפול הנבחר ועוד. באופן כללי מדובר כאן על טווח מחירים שנע בין 70 אלף ש"ח לבין 100 אלף ש"ח ברוב המקרים.

היות והשתלת שיניים בזאלית היא מורכבת יותר מאשר השתלת שיניים רגילה, הבדלי המחירים בין שני סוגי ההשתלות יהיו גבוהים למדי, אבל כשאין ברירה אחרת – אין מחיר לבריאות שלכם.

השתלת שיניים בזאלית – כדי לשמור על חלל הפה שלכם בריא ויפה

חלל הפה שלכם הוא אחד האיזורים המרכזיים בפנים, ולכן מראה מושלם ובריא שלו הוא סופר קריטי וחשוב. אם אתם זקוקים להשתלת שיניים בזאלית, זה הזמן שלכם לעשות את הצעד אל עבר חלל פה מושלם.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)