כיצד מתבצע הליך הרמת סינוסים

כיצד מתבצע הליך הרמת סינוסים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחור מקבל טיפול שיניים אצל רופא שיניים מוסמך
תוכן עניינים

כשאנחנו חושבים על עולם רפואת השיניים לעומק, אנחנו מגלים שהעולם הזה מורכב מאין ספור טיפולים שונים, פתרונות והליכים – מורכבים יותר ופחות. רפואת השיניים של השנים האחרונות עוברת פיתוח משמעותי, במיוחד בכל מה שקשור בשימוש בכלים ועזרים טכנולוגיים ומתקדמים, כמו גם בפיתוח של טיפולים פשוטים יותר ופחות כואבים. כחלק מרפואת השיניים, ניתן למצוא את הליך הרמת סינוסים, שהוא טיפול שנדרש על ידי לא מעט מטופלים, וגם הוא עומד בראש מוקד הפיתוח והחדשנות, על מנת להפוך אותו להרבה יותר פשוט ומהיר, ולהרבה פחות כואב עבור המטופלים. אז מהו הליך הרמת סינוסים? איך הוא עובד? כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא כאן למטה, אז קדימה, בואו נתחיל.

הליך הרמת סינוסים – בואו נתחיל מההתחלה לפני שצוללים פנימה

לפני שנדבר על הליך הרמת סינוסים, בואו נבין מהם הסינוסים שנמצאים בפנים של כל אחד ואחת מאיתנו. הסינוסים הם בצם חללים שנמצאים בתוך העצמות של הפנים שלנו. שניים מהסינוסים האלו נמצאים בדיוק מעל הלסת העליונה. הסינוסים מתחברים, באמצעות פתחים צרים שנמצאים משני הצדדים של האף, אל חלל האף הכללי.

ברגע שהשיניים שנמצאות בלסת העליונה נופלות, מתרחש מצב של מחסור בעצם וספיגה של הרכס. המצב הזה הופך את טיפולי השתלת השיניים לטיפולים הרבה יותר קשים ומורכבים, ולכן לפני שנעשו פיתוחים משמעותיים בתחום הזה – המטופלים קיבלו כמענה שיניים תותבות נשלפות, במקום פתרונות קבועים.

הליך הרמת סינוסים – פתרון פשוט יותר לבעיה המורכבת

התותבות הנשלמות היו ממש לא אידיאליות עבור אותם המטופלים. מדובר כאן למעשה על עצם זר שלא השתלב בצורה אורגנית עם חלל הפה, ולכן המטופלים העידו על קשיים באכילה, בדיבור ובהסתגלות הכללית לשיניים התותבות. הפתרון הזה היה לא מספיק מוצלח על מנת לקבל מקום קבוע כפתרון ברפואת השיניים, ומכאן נולד הליך הרמת סינוסים.

הליך הרמת סינוסים הוא הליך שבמסגרתו אפשר להצמיח עצם, ועליה לבצע את התקנת השתלים השונים.

מה התפקיד של הסינוסים?

הליך הרמת סינוסים הוא קריטי ומשמעותי, בעיקר הודות ליתר ההתפתחויות הרפואיות שמתרחשות היום בעולם של רפואת השיניים. הסינוסים מביאים איתם תפקידים סופר חשובים ומשמעותיים: עצם היותם גורמת להפחתה במשקלן הגדול של עצמות הגולגולת, ובמקרים שבהם הגוף חווה טראומה – הם יכולים להוות שכבת הגבה על המוח. כמו כן, הסינוסים לוקחים חלק חשוב באיזון טמפרטורות האוויר שננשף פנימה אל הגוף.

מהו הליך הרמת סינוסים?

הליך הרמת סינוסים מאפשר את השתלת העצם, מה שמאפשר בהמשך את התקנת השתלים הדנטליים במהלך השתלת שיניים. למעשה, כאשר השן נופלת מעצמה או נעקרת באופן יזום ממקומה, מתחיל הליך איטי של ספיגה של עצם הרכס בלסת. כמו כן, במקביל לנשימות של המטופל, מורחב באופן משמעותי החל של הסינוס.

כששני הדברים האלו מתרחשים במקביל – הליך הספיגה של עצם הרס והרחבת חלל הסינוס, העצם הזמינה להשתלת השיניים הולכת וקטנה, ואף נעלמת כליל. מכאן מתחילות בעיות, שיכולות להיפתר על ידי פתיחה בהליך הרמת סינוסים.

הליך הרמת סינוסים – איך הוא קורה בפועל?

אז בואו נתחיל לדבר קצת על הפרקטיקה של הליך הרמת סינוסים. למעשה, מדובר כאן על ניתוח שלפני שהוא יתרחש, המטופל יעבור סדרת צילומי סי טי וגם צילומים פנורמיים, על מנת לאפשר לרופא השיניים המטופל להתמקד באופן ספציפי יותר בתמונת המצב של המטופל. לאחר מכן, ניתן יהיה לגשת לביצוע הניתוח בפועל.

הניתוח שהוא חלק מהליך הרמת סינוסים יבוצע ברוב המקרים בהרדמה מקומית, אך מטופלים שאינם מסוגלים להתמודד עם ההליך באופן הזה, יוכלו בהחלט לעבור אותו תחת טשטוש משמעותי יותר.

שלב אחר שלב בהליך הרמת סינוסים

הליך הרמת סינוסים ייפתח בכך שרופא השיניים המטפל יפתח מעין חלון בצד הלסת העליונה. באמצעות החלון, שיאפשר גישה נוחה לכניסה לפה, יוכל רופא השיניים לשחרר את הרקמה שתפקידה לרפד את רצפת הסינוס. מדובר על הליך עדין ומורכב, ולכן נדרשת מיומנות גדולה מצד רופא השיניים המטפל, על מנת לא לפגוע ברקמות נוספות שנמצאות בקרבת מקום.

אם בעבר היה מדובר על הליך מורכב עם מעט מאוד אמצעים רלוונטים לעזר, הרי שהיום קיימים לא מעט עזרים וכלים טכנולוגיים מפותחים ביותר, שיכולים לסייע לאורך הליך הרמת סינוסים. בין היתר, ניתן להבחין בשימוש בלייזר, לדוגמה, שהופך את ההליך להרבה יותר פשוט.

סיומו של הליך הרמת סינוסים

ברגע שרופא השיניים ימלא את החלל שנפער, הוא יוכל להניח ממברנה שתגן על שתל העצם. לאחר מכן, הוא יוכל לסגור את החלון שנפתח, על ידי תפירה. מרגע זה, אפשר יהיה להניח את השתלים בלי שום בעיה, הודות להליך הרמת סינוסים מוצלח.

מטרת הליך הרמת סינוסים הוא להפוך את רצפת הסינוס לעבה מספיק על מנת לאפשר את התקנת השתלים, ובמידת הצורך את השתלת העצם.

האם הליך הרמת סינוסים הוא ארוך או קצר?

הליך הרמת סינוסים הוא הליך לא ארוך במיוחד, אולם בהתאם להחלמה ממנו יוכל להיקבע אורך הטיפול הכללי. ככל שרצפת הסינוס תהיה עבה יותר ותאפשר טיפול מידי, כך יהיה אפשר לסיים עם ההליך במהירות, ואילו במידה ורצפת הסינוס תהיה דקה בסוף ההליך – יהיה צורך בהמתנה של כמה חודשים על שיוכלו להישתל השתלים בחלל הפה של המטופל. שיהיה בהצלחה ושמרו על עצמכם!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)