יישור שיניים לילדים

יישור שיניים לילדים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
ילדה לפני טיפול ליישור שיניים
תוכן עניינים

כשהילדים מגיעים לעולם, הם מביאים איתם רוך אין סופי ועדינות כובשת. לאחר כמה שנים הם מתחילים להתפתח, ובהתאם אנחנו בתור מבוגרים יכולים להתחיל להבחין בבעיות שהם עלולים להתמודד איתן. התפתחות תקינה היא כמובן הכרחית לאורח החיים הבריא של הילד, אך יש כל מיני נקודות שבהן כדאי לעצור ולשאול את עצמכם האם הילד זקוק לטיפול.

בכל הנוגע לרפואת השיניים, צמיחת השיניים של הילדים היא אחד הדברים שתצטרכו לשים אליהם לב, ולהתאים להן טיפול ראוי במידת הצורך. יישור שיניים לילדים, בהמשך לדברים האלו, הוא אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר בעולם רפואת השיניים בפרט ובעולם הרפואה הכללית בכלל. במאמר הקרוב ננסה להכיר מקרוב כמה מהשיטות הנפוצות ביותר ליישור שיניים לילדים.

יישור שיניים לילדים – מה מיוחד בו?

יישור שיניים לילדים צריך להיות פתרון הולם לאוכלוסיה שלא ממש עמידה בפני כאבים חזקים, ולעיתים אף לא משתפת פעולה באופן מלא עם הטיפולים השונים. היות ולילדים יש סף כאב נמוך יחסית, לא כל שיטה של יישור שיניים יכולה להתאים להם.

עם השנים וככל שהלכה הרפואה והתפתחה לכיוונים שונים, הומצאו עוד ועוד שיטות יעילות ליישור שיניים לילדים, והן היום תפסו את מקומן של שיטות ישנות שהיו בעבר נפוצות למדי. אז איך עושים יישור שיניים לילדים? רגע לפני שנגיע לשם – כמה דברים שאתם צריכים לדעת על יישור שיניים.

האם כל הילדים זקוקים ליישור שיניים?

אז רגע לפני שניגשים לרופא השיניים ופותחים איתו בהליך של יישור שיניים, כדאי להבין מתי בכלל צריך אותו. יישור שיניים מיועד לילדים שתמה בקיעת השיניים שלהם לחלוטין, ושהתמקמות השיניים אצלם לא נעשתה כראוי. שיניים שצמחו בצורה עקומה, שיניים ש"עולות" אחת על השנייה וכן מרווחים, גדולים או קטנים ככל שיהיו, שקיימים בשיניים – כל אלו מהווים מקור שיצריך טיפול מסוג יישור שיניים לילדים.

כמובן שבמידה והשיניים צומחות בצורה ישרה, וכן לא קיימים מרווחים שעלולים להוות סכנה לבריאות השיניים – אין כל צורך ביישור שיניים מכל סוג כזה או אחר.

יישור שיניים לילדים – אז איך עושים את זה?

כשאנחנו מדברים על יישור שיניים לילדים בעבר, ניתן להבחין בשתי שיטות עיקריות שליוו את ההליך – האחת שיטת הרסן, והשניה שיטת הקוביות. שתיהן בעבר עמדו בתור שיטות סופר יעילות ליישור שיניים, אך הן הביאו איתן חסרונות בולטים כמו זמן טיפול ארוך ביותר, שעמד על בין שנה לשנה וחצי, וכמובן חסרון אסתטי – שכן המתכות היו בולטות מאוד לעין, והיוו לא פעם מקור מבוכה עבור הילדים.

הבנת החסרונות האלו הובילה לכדי פיתוח שיטות נוספות ליישור שיניים לילדים, שכוללות מצד אחד אסתטיות גדולה יותר, ומצד שני שומרות על האיכות של הטיפול ועל היעילות שלו.

יישור שיניים לילדים בשיטת אינווזליין

אחת השיטות הבולטות ביותר של יישור שיניים היום היא טיפול בשיטת אינווזליין. במסגרת שיטת אינווזליין נלקחות מידות מדויקות של פיו ושיניו של הילד המטופל, ובהתאם מופקות עבורו באופן מיוחד פלטות שקופות. הפלטות השקופות מתלבשות בקלות על גבי השיניים, וממלאות את תפקידן בתור אלו שיוצרות את הלחץ על השיניים, לחץ שמיישר אותן עד לנקודה הרצויה בסופו של הטיפול.

שיטה זו מתאפיינת בנוחות מקסימלית, אפקטיביות רבה, זמני טיפול קצרים במיוחד וכמובן אסתטיות רבה, אך לצד זה – מחירה הוא גבוה ביותר, במיוחד ביחס ליתר השיטות של יישור שיניים לילדים.

עוד דבר שצריך לקחת בחשבון באשר ליישור שיניים בשיטת אינווזליין

שיטת אינווזליין מטילה את רוב האחריות על הטיפול על המטופל, ולכן רק ילדים בוגרים מספיק יוכלו להנות ממנה בצורה אפקטיבית באמת, ולמה? ובכן, היות והפלטות השקופות נשלפות, לא פעם ילדים עלולים לשכוח מהצורך להרכיב אותן בשעות מסוימות, וכך הטיפול עלול להיפגם.

יישור שיניים לילדים בעזרת גשר בלתי נראה – לינגואלי

ילדים שאינם מספיק אחראיים או בוגרים על מנת להקדיש תשומת לב גדולה לעניין הרכבת הפלטות השקופות, יכולים להנות משיטה אחרת של יישור שיניים שתהיה לא פחות אפקטיבית – השיטה של גשר לינגואלי.

גשר לינגואלי הוא גשר מתכת, שאמנם הצבע שלו בולט לעין, אך הוא ממוקם מאחורי השיניים, כך שכלל לא ניתן להבחין בו. הגשר הוא גשר קבוע ומאפשר הגעה מהירה לתוצאות, ולכן רבים בוחרים לגשת לטיפול באמצעות שיטה זו.

יישור שיניים לילדים – הכירו את הילד שלכם, ובהתאם בחרו את השיטה המתאימה לו

יישור שיניים לילדים יכול להיות אפקטיבי, אך הוא בהחלט עלול גם להיות לא אפקטיבי בעליל. למעשה, על כף המאזניים מונחים הבגרות של הילד לצד הצרכים שלו. בשקלול כל הנתונים, תוכלו לבחור את שיטת יישור השיניים היעילה ביותר באופן ספציפי לילד שלכם, ובהתאם תוכלו להבטיח לו מבנה שיניים ישר ואסתטי – בדיוק כמו שרצוי.

יישור שיניים לילדים – לא משנה באיזו שיטה תבחרו, העיקר המקצועיות

בסופו של דבר, בין אם תבחרו בגשר לינגואלי, בפלטות שקופות, ברסן המסורתי או בקוביות הצבעוניות – הכי חשוב שיישור שיניים לילדים יהיה הכי מקצועי שאפשר. בחרו בקפידה את הרופא המטפל שלכם, שיוכל להיות גם סבלני לילד וגם יבצע עבודה יסודית ומקצועית, וכך תוכלו להגיע לתוצאות מעולות.

כמו כן, חשוב לחדד לילדים את חשיבות שיתוף הפעולה מצידם בשמירה על ניקיון חלל הפה, על ידי צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ועוד, גם לאורך הטיפול ובוודאי שגם לאחריו. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)