טיפול שיניים ורשלנות רפואית

טיפול שיניים ורשלנות רפואית

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא שיניים מציג שתלים שונים של שיניים
תוכן עניינים

כשאנחנו מקבלים שירות מבעל מקצוע, אנחנו רוצים להאמין שאנחנו נמצאים בידיים טובות. ברוב הפעמים זה אכן מסתיים בטוב, אבל קיימות גם פעמים שבהן הסיפור הזה נגמר בצורה ממש לא טובה. לא פעם המושגים טיפולי שיניים ורשלנות רפואית הולכים ביחד, מה שגורם לאנשים רבים להגיע לכדי תביעות ענק אל מול גופי הרפואה השונים. אז איך טיפול שיניים ורשלנות רפואית עלולים להיפגש? ממה כדאי להימנע? איך להתמודד ברגע האמת? ריכזנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא הזה כאן במאמר.

טיפול שיניים ורשלנות רפואית – מתי זה עלול לקרות?

טיפול שיניים שמסתיים במצב של רשלנות רפואית, הוא טיפול שיניים שיכול לקרות בכל קונסטלציה כזו או אחרת, שקשורה ברפואת השיניים. היות ורפואת השיניים הוא תחום גדול כל כך, עם אין ספור אפשרויות, צריכים רופאי השיניים להחזיק בהמון יכולות, לשלוט בהמון כלים ואמצעים, ולהעניק טיפול מסור ויסודי לכל מטופל ומטופל, לפי המאפיינים הייחודיים לו.

בדיוק בגלל זה, כל טיפול שיניים עלול להוביל לכדי רשלנות רפואית, במידה ומדובר ברופא שיניים שאינו מקצועי מספיק לעסוק בעבודתו.

דוגמאות לטיפול שיניים ורשלנות רפואית

רשלנות רפואית עלולה לבוא לידי ביטוי בכל סוג של טיפול שיניים – מהקל והפשוט ביותר ועד המורכב והמסובך ביותר. הסיכון לרשלנות רפואית טמון גם בטיפול שיניים כמו סתימה, טיפול שיניים שנחשב למהיר ולא מורכב במיוחד, ועל אחת כמה וכמה בטיפול שיניים כמו השתלת שיניים או טיפול שורש, שנחשבים לטיפולים קצת יותר מסובכים שמשלבים מספר גבוה של אלמנטים רפואיים.

איך באה לידי ביטוי רשלנות רפואית בטיפול שיניים?

לצערנו, אין ספור דוגמאות קיימות לרשלנות רפואית במהלך טיפול שיניים. טיפול שיניים מצריך מגוון רחב של פעולות כמו קדיחה, ניקוי, הזזה, יישור וקיבוע, ולכן מרבית הטיפולים משלבים כל מיני כלים שמצריכים זהירות יתרה בזמן השימוש בהם. לצערנו, חלק מהרופאים אינם עושים שימוש זהיר ומושכל מספיק בכלים הללו, ועלולים לגרום לפציעות חמורות.

במקרים הקלים, רשלנות רפואית בטיפול שיניים תבוא לידי ביטוי באמצעות כאבים קלים בשיניים, ומבלי להוות נזקים חמורים שעלולים להתפתח לכדי נזק בלתי הפיך, אולם במקרים הקשים יותר מדובר על רשלנות רפואית שמשנה באופן משמעותי וטוטאלי את חייהם של המטופלים.

טיפול שיניים ורשלנות רפואית – מה אפשר לעשות כדי להימנע ממנה?

אז תראו, ראשית חשוב לציין שאת הבחירה שלכם ברופא השיניים כדאי לעשות ביתר זהירות, ותוך איסוף של כמה שיותר המלצות וחוות דעת כלפיו. ככל שתוכלו להבטיח שמדובר על רופא שיניים מקצועי, וותיק ובעל ניסיון עשיר, כך מראש הסיכוי לרשלנות רפואית מצידו ילך ויקטן.

אולם לצד כל זה, חשוב להבין שלא פעם רשלנות רפואית צצה גם בקרב טובי המומחים והרופאים, ולכן לפעמים מדובר על עניין בלתי נמנע.

רופא שיניים עם התמחות ספציפית עדיף על רופא שיניים כללי

אמנם כל רופא שיניים אמור להחזיק בארסנל גדול של כלים שיוכלו לשמש אותו לכדי ביצוע של מגוון טיפולי שיניים, אולם כמו שכל רופא מחזיק בהתמחות ספציפית, כך גם רופאי השיניים מומחים כל אחד בתחומו. על מנת להבטיח שאתם מקבלים טיפול שיניים מקצועי, כדאי להבין שרופא השיניים שאתם בוחרים בו לביצוע הטיפול הוא אכן בעל ההכשרה המתאימה לביצוע הטיפול. לצערנו, לא מעט רופאים חורגים מתחום ההתמחות שלהם, ומציעים מגוון טיפולי שיניים על אף חוסר המומחיות שלהם בתחום. כל אלו עלולים להוביל לכדי מצב של רשלנות רפואית, ממנו אתם עלולים לסבול הן מבחינה פיזית והן מבחינה משפטית, וחבל.

רגע האמת הגיע, ואתם נתקלים עם טיפול שיניים ורשלנות רפואית. מה עושים עכשיו?

במידה ואתם עומדים במצב שבו אתם נאלצים להתמודד עם רשלנות רפואית בזמן טיפול שיניים, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות. ראשית, כדאי לתעד את כל הנזקים שנוצרו לכם בעקבות טיפול השיניים, באמצעות איסוף רישומים של מועדי הפגישות אצל הרופא, תחילת הסממנים של הנזק וכמובן תיעוד מצולם של הנזקים.

לאחר מכן, כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין אשר מומחה בתחום של רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית יודע היטב את החוק, ויוכל לנווט ביחד איתכם את הדרך הנכונה ביותר לתביעה, כמו גם את שלבי איסוף הראיות ועד לפסק הדין שיוכרע בעניינכם. היות ומדובר על הליך משפטי מורכב, ממש לא כדאי לגשת אליו לבד.

טיפול שיניים ורשלנות רפואית – מטיפול פשוט לפיצויים

כשאנחנו ניגשים לטיפול שיניים, אנחנו מקווים שהוא יהיה כמה שיותר יעיל, מהיר ובעיקר יפתור לנו את הבעיה. לעומת זאת, כאשר נוצר מצב של רשלנות רפואית, במקום לקבל את המענה הרצוי, אנחנו מקבלים הליך משפטי ממש לא רצוי. בסוף הליך התביעה שלכם בגין רשלנות רפואית, אתם יכולים לקבל תשלומי פיצויים של מאות אלפי שקלים. אמנם מדובר על מצב מאוד לא רצוי, אבל הפיצויים שאתם עשויים לקבל נועדו לשם שיקום החיים שלכם מרגע הפגיעה, ויוכלו לסייע לכם גם בקבלת טיפול שיניים הולם, לעומת זה שקיבלתם וגרם לכם נזק.

לא להתבייש – לצאת לדרך עם מגוון הכלים

נתקלתם בתופעה של טיפול שיניים ורשלנות רפואית? סובלים מכאבים בעקבות טיפול שיניים לא מקצועי שקיבלתם? אל תשבו בחיבוק ידיים, צאו לדרך משפטית עם הידיעה השלמה שהצדק איתכם, ובליווי של הגורמים המקצועיים המתאימים. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)