הלבנת כתמי עישון

הלבנת כתמי עישון

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה לפני טיפול להלבנת שיניים
תוכן עניינים

עישון סיגריות הוא מנת חלקם של אנשים רבים בארץ בפרט ובעולם בכלל. החומרים הפעילים בסיגריות משרים אווירת רוגע על המעשנים, והניקוטין הוא זה שגורם להם לחזור לעוד ועוד סיגריות לאורך הזמן. מלבד הפוטנציאל הגבוה של הסיגריות לפגוע פגיעה משמעותית בתפקודן של הריאות, הן מביאות איתן גם לא מעט השפעות אסתטיות. כתמי עישון הם כתמים שמאפיינים אנשים שמעשנים סיגריות באופן תדיר, והם מכערים את השיניים ואף עלולים לגרום לשחיקתן. הלבנת כתמי עישון, למי שהאסתטיקה חשובה לו, היא אופציה פופולרית במיוחד ונגישה עבור כל מי שמעוניין בה. אז אילו אפשרויות עומדות בפניכם כשמדברים על הלבנת כתמי עישון? בואו ונבדוק ביחד.

הלבנת כתמי עישון – מה, זה עד כדי כך חמור?

יצא לכם פעם להכתים בגד בהיר שלבשתם? אנחנו מניחים שלפחות פעם אחת קרה שלבשתם חולצה לבנה, ופתאום שמתם לב שיש עליהם כתם קטן וצהבהב. עם כתמים כאלו אתם אולי עוד יכולים לחיות, אבל מה קורה כאשר כוס של יין אדום נשפכת על אותה חולצה לבנה? ובכן, כאן מדובר כבר על סיפור אחר לגמרי.

אותו הדבר עובד גם כשמדברים על השיניים שלנו. השיניים שלנו הן לבנות מטבען, ועם הזמן הן הופכות צהבהבות יותר בעקבות שחיקת שכבת האמייל והתעבות שכבת הדנטין. כתמים צהבהבים לא בטוח ישלחו אותנו מיד להלבנת שיניים, אולם כתמי עישון, שמגיעים בצבעים הרבה יותר בולטים כמו צהוב חזק או חום, בהחלט יובילו להלבנה. ולמה?

הלבנת כתמי עישון – כדי להצליח לחייך בלב שלם

אנשים שמתמודדים עם כתמי עישון, מוצאים את עצמם מבצעים כל מיני פעולות בצורה קצת אחרת. העניין הזה קורה באופן אוטומטי – אותם אנשים מתחילים לחייך בשפתיים סגורות, צוחקים בצורה מאופקת על מנת שלא, חס וחלילה, תיחשף השן המוכתמת שלהם,  והם אפילו אוכלים בפה מצומצת וקטן, על מנת שהסובבים לא יוכלו לשים לב לכתמי העישון שנמצאים על השיניים שלהם.

הלבנת כתמי עישון היא זו שיכולה לדאוג לכך שהשיניים יחזרו למראה הטבעי שלהן, ויקבלו גוון לבן שיחזירו לאותם אנשים את היכולת להתנהל בדיוק כמו שהם היו רגילים לפני הופעתם של הכתמים.

איך העישון גורם לכתמים?

רוצים לדעת מה קורה שם מאחורי הקלעים? ובכן, נפתח ונגיד שהניקוטין עצמו הוא חומר שאין לו צבע כלל. אז איפה הקאצ' מתחיל? כאשר הניקוטין נפגש עם החמצן, המפגש הזה גורם להתחמצנות של הניקוטין, והוא מקבל את הצבע החום. כל מוצר עישון שמכיל ניקוטין, אם כך, הופך למוצר שעלול לגרום להכמת השיניים, כולל טבק שמיועד ללעיסה.

ולא די בזאת. חשוב גם לדעת שבנוסף לכל אלו, מעשנים שסובלים מהצטברות של פלאק, בעקבות ביקורים בתדירות נמוכה אצל השיננית, עלולים לקבל את כתמי העישון בצורה הרבה יותר חזקה, היות והפלאק מהווה גורם שמקדם את התפשטות הכתמים.

מהן השיטות לביצוע הלבנת כתמי עישון?

הלבנת כתמי עישון אולי היתה בעבר פעולה מסובכת או מורכבת, אבל היום היא פעולה פשוטה שמגיעה בשתי דרכים עיקריות: הלבנת כתמי עישון בשיטה הביתית והלבנת כתמי עישון במרפאה. אז במי מהן כדאי לבחור? את זה כבר תצטרכו להחליט בעצמכם, אבל בואו תראו לקראת מה אתם הולכים כאן.

הלבנת כתמי עישון בשיטה הביתית – איך זה עובד?

הלבנת כתמי עישון בשיטה הביתית היא למעשה הלבנה שהאחראים על ביצועה הם אתם. במסגרת הלבנת כתמי עישון בשיטה זו, תצטרכו להצטייד בסדי הלבנה שבתוכם תניחו את החומר המלבין. את הסדים יש להרכיב על השיניים למשך 3 שעות, ביחס של 6 ימים בשבוע לעומת יום אחד שחופשי מטיפול. את הפעולה הזו יש לבצע במשך בין ארבעה לשמונה שבועות, בהתאם לתוצאות שאתם רוצים לקבל.

כיצד מבצעים הלבנת כתמי עישון במרפאה?

הלבנת עישון במרפאה עובדת באופן דומה, אולם כאן הטיפול לא יתפרש על פני שבועות, אלא על פני שלושה סבבים, כל אחד מהם בן 20 דקות בלבד, והם מתקיימים כולם באותו המפגש. מהירות הטיפול מתאפשרת במקרה הזה היות והרופא משתמש בקרן לייזר שמקרינה על החומר, ומסייעת להשפעתו להיות מהירה יותר.

העלויות של שיטות הלבנת כתמי עישון

אז דיברנו כאן על שתי שיטות שונות, כאשר כל אחת מהן מביאה איתה את היתרונות הבולטים שלה, אבל מה לגבי המחיר? ובכן, כאשר מדברים על הלבנת כתמי עישון בשיטה הביתית, מדברים בדרך כלל על טווח מחירים שנע בין 1,000-2,000 ש"ח. לעומת זאת, בכל הנוגע להלבנת כתמי עישון במרפאה, טווח המחירים עולה מעט ומחיע לבין 2,000-3,000 ש"ח.

הלבנת כתמי עישון באמצעות תכשירים שנמכרים ברשתות הפארם – האם זה יעיל?

לא מעט רשתות פארם מציעות כל מיני מוצרים להלבנת כתמי עישון, אך ניתן להגיד באופן חד משמעי שמוצרים אלו הם הרבה פחות יעילים מאשר השיטות שציינו כאן למעלה. במוצרים המדוברים החומר הפעיל מגיע באחוזים נמוכים הרבה יותר, ולכן כדאי לבחור באחת מהשיטות שפירטנו עליהן.

שמירה על היגיינת הפה לאחר ביצוע הלבנת כתמי עישון – איך עושים את זה?

לאחר ביצוע הלבנת כתמי עישון, כדאי להקפיד להמעיט בשימוש בסיגריות, ואם אפשר להיפטר מהן לחלוטין – מה טוב. בנוסף, כדאי להימנע מאכילת מאכלים מבוססי עגבניות, סלקים או מאכלים המכילים חומרים מכתימים אחרים, כמו גם משקאות בסגנונות דומים. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)