גשר בשיניים – כל הדברים שצריך לדעת לפני גשר בשיניים

גשר בשיניים – כל הדברים שצריך לדעת לפני גשר בשיניים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה מצביעה על הגשר בשיניים שלה
תוכן עניינים

כולנו מכירים את גשר ברוקלין שבניו יורק, ולפחות חלק מאיתנו הצטלמו לצד גשר הזהב שבסן פרנסיסקו. מדובר על שניים מתוך הגשרים המפורסמים ביותר בעולם, אבל יש גשר נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו, והוא גשר שכולנו מכירים: גשר בשיניים. גשר בשיניים הוא אמנם לא אתר תיירות, אבל רוב האוכלוסיה משתמשת בו על מנת להשיג מראה אסתטי של שיניים ישרות וחלל פה מסודר.

היות וגשר בשיניים הוא תחום בפני עצמו ברפואת השיניים, החלטנו להרים את הכפפה ולכתוב לכם כאן את כל הדברים שצריך לדעת לפני גשר בשיניים. מוכנים לתהליך? רגע לפני שאתם קובעים פגישה עם הרופא המטפל – כדאי שתתעכבו על המאמר שהכנו לכם כאן.

מהו גשר בשיניים?

גשר בשיניים החל את דרכו בשני פורמטים קבועים – גשר מתכת המחובר לשיניו של המטופל ונשאר יציב הודות לרצועה המחוברת לראשו, או גשר בשיניים בצורת קוביות מתכת קבועות. עם השנים גשר בשיניים הלך והתפתח למחוזות נוספים, עד שהיום קיימות שיטות שונות שמצליחות להביא לאפקט טיפולי זהה, אך תוך יישום של יתרונות רבים שהיו חסרים בשיטות הישנות.

למי עוזר גשר בשיניים?

גשר בשיניים מיועד לאנשים שמסתכלים על עצמם במראה ומזהים מרווחים בין השיניים, כמו גם לאנשים שסובלים משיניים שמביאות איתן מראה עקמומי, שאינו עומד בצורה אחידה עם צורת השיניים הישרה והרצויה. גשר בשיניים היום הוא עולם שמספק פתרונות שונים ויצירתיים, כך שכל מטופל יכול להנות משיטת טיפול שמתאימה לו באופן אישי, והולמת את הציפיות שלו הן במהלך הטיפול והן בתוצאות שמתקבלות ממנו בסופו.

סוגים שונים של גשר בשיניים

היות וגשר בשיניים הוא תחום נרחב כל כך היום, בואו ונתחיל לפרק אותו לחלקי חלקים. גשר בשיניים לינגואלי, לדוגמה, הוא אחד הגשרים המוכרים ביותר היום בעולם רפואת השיניים. גשר בשיניים לינגואלי הוא גשר שמותקן על גבי החלק הפנימי של השיניים, ולכן הוא אינו גלוי לעין חיצונית שמתבוננת על חלל הפה של המטופלים. התקנה של גשר בשיניים לינגואלי מאפשרת למטופל להתנהל באופן טבעי בזמן שהוא מבצע פעולות כמו דיבור או אכילה, פעולות יום יומיות עבור כל אחד ואחת מאיתנו, וכאן בדיוק טמון היתרון האדיר של הגשר מהסוג הזה.

המחיר של גשר בשיניים לינגואלי הוא מחיר יקר יחסית, שיכול לנוע בין 12,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח, היות והוא מותאם באופן אישי לכל מטופל ועבודת מעבדה נרחבת לשם יישומו כראוי על שיני המטופל.

גשר בשיניים שקוף – הכירו עוד אפשרות נהדרת למראה נהדר

טיפול שיניים יעיל הוא טיפול שיניים שגורם למטופל להרגיש בנוח באופן מקסימלי, וגשר בשיניים שקוף הוא בדיוק הדרך להבטיח שהרצון הזה אכן יתקיים. גשם בשיניים שקוף שומר על התבנית של אותן "קוביות", אך במקום להביא איתו כמויות גדולות של מתכת, הוא מביא איתו אפשרות בחירה בגומיות וקוביות שקופות לחלוטין. גשר בשיניים מסוג זה אמנם ישמור על התבנית של הקוביות מבחינת פסי המתכת שיחברו בין הקוביות השקופות, אולם ההבדל בנראות יהיה משמעותי כאן לעומת קוביות מתכת עם צבע מתכתי.

גשר בשיניים – לא תמיד זה נגמר שם

גשר בשיניים בחלק מהפעמים הוא השלב הראשון בדרך למראה השיניים המושלם, אך אחרי סיום הטיפול בו, יהיה צורך בשלב נוסף. למשל, אחרי הטיפול בגשר בשיניים חלק ממהמטופלים יצטרכו להשתמש בקיבוע מסוג ספלינט, לדוגמה. ספלינט הוא חוט מתכת דק שמותקן על גבי החלק האחורי של השיניים, והוא זה שדואג לקבע את השיניים המיושרות במקומן. 

איזה גשר בשיניים הוא המומלץ ביותר?

לצערנו, אין לנו אפשרות להצביע על גשר בשיניים אחד שעדיף יותר על פני גשר בשיניים מסוג אחר, ולמה? מדובר כאן על עניין אינדיווידואלי ביותר, שבו כל מטופל רשאי לבחור את הגשר בשיניים המתאים לו על פי מדדים שונים של תקציב, נראות ועוד.

מה שכן חשוב לדעת הוא שרגע לפני שתבחרו גשר בשיניים, כדאי מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם. הרופא המטפל יוכל להמליץ באופן מפורט וספציפי על כל אחת ואחת מהשיטות השונות לגשר בשיניים, וכן להסביר את ההשלכות הטיפוליות ואת הצעדים שיידרשו מכם לביצוע.

כל היתרונות אל מול כל החסרונות – גשר בשיניים בצבע לעומת גשר בשיניים שקוף

דבר שכן אפשר לדבר עליו הוא היתרונות אל מול החסרונות בכל אחת מהשיטות לגשר בשיניים. גשר בשיניים עם צבע אמנם עלול להביך חלק מהאנשים, אבל בגילאים צעירים הוא דווקא יכול להיות מקור לשעשוע ולקבלת מראה ססגוני ומדליק. כמו כן, מדובר על שיטה יעילה שהוכיחה את עצמה לאורך השנים, והיא גם מביאה איתה מחירים נוחים במיוחד.

לעומת זאת, גשר בשיניים שקוף מביא איתו את היתרונות האסתטיים הברורים, ולכן רבים בוחרים לא לוותר עליו, על אף מחירו הגבוה יחסית ליתר השיטות.

שמירה על היגיינת הפה והשיניים בזמן ההליך ולאחריו

אחד הדברים החשובים ביותר לזכור הוא הנושא של היגיינת חלל הפה. גשר בשיניים אמנם עלול להפריע לביצוע פעולות כמו צחצוח שיניים באופן שבו אתם רגילים לפעול, אולם הקפדה על צחצוח שיניים, ועל תכשירים אחרים שאחראיים על היגינת הפה, היא לא פחות מחובה עבורכם, הן במהלך הטיפול והן אחריו. גשר בשיניים אמנם יביא לתוצאות, אך אתם אלו שתהיו אחראיים לשמור עליהן.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)