בשיניים מטפלים כבר מגיל צעיר

בשיניים מטפלים כבר מגיל צעיר

זמן קריאה משוער: 3 דקות
ילדה מקבלת טיפול שיניים
תוכן עניינים

כשהילדים שלנו מגיעים לעולם, כל מה שאנחנו רוצים להבטיח עבורם הוא שיהיה להם תמיד טוב, שיהיו לנו תמיד בריאים, ושתמיד יצליחו לעשות את כל מה שהם אוהבים לעשות. בהתחלה אנחנו מתייחסים אליהם בשיא הרוך והעדינות, ועוטפים אותם במעין צמר גפן שיגן עליהם מכל פגע, אבל ככל שהם גדלים אנחנו משחררים יותר ויותר את הרסן. הדבר הזה בא הרבה פעמים לידי ביטוי באמצעות וויתורים קטנים, כמו וויתור על טיפולי שיניים בעקבות הכאבים שאנחנו יודעים שכרוכים בהם.

זה המקום להגיע לכם חד משמעית שבשיניים מטפלים מגיל צעיר, על אף ההליכים שכרוכים בעניין הזה לפעמים. אז בואו נבדוק ביחד את החשיבות הגבוהה של טיפולי שיניים, ונבין למה אסור, בשום פנים ואופן, לוותר עליהם.

בשיניים מטפלים מגיל צעיר – המלצה שאפשר לפסוח עליה או כזו שחובה לקחת אותה בחשבון?

לא סתם רופאי השיניים ממליצים על טיפולי שיניים מגיל צעיר, ולא סתם ההסברה סביב הנושא הזה היא אינטנסיבית כל כך. הגישה שלפיה בשיניים מטפלים מגיל צעיר היא ממש לא המלצה שכדאי שתיכנס מאוזן אחת ותצא מהאוזן השנייה, להיפך – מדובר כאן על אחת ההמלצות שיכולות לשנות לחלוטין את החיים של הילדים שלכם.

בכל הנוגע לעולם רפואת השיניים, כדאי שתכירו איך העניין הזה עובד: קיימים כל מיני גנים שאתם מעבירים בתורשה לילדים שלכם, גנים שיכולים להוביל למראה ותפקוד של חלל פה מושלם, ולעומתם גנים שיכולים כבר מגיל צעיר לעורר בעיות בשיניים של הילדים. מי שמאמץ את הגישה שלפיה בשיניים מטפלים מגיל צעיר, יכול להפוך את כל הנושא הזה להרבה יותר פשוט.

למה, אילו בעיות כבר יכולות להיות?

בעיות בשיניים הן בעיות שאין להן סוף. היום מנקודת מבט של אנשים מבוגרים אתם בוודאי כבר יודעים את זה, אבל כשהייתם קטנים המחשבה הזו, איך לומר, לא ממש עברה לכם בראש. זאת בדיוק הבעיה, שבתור מבוגרים אנחנו כבר מכירים את ההשלכות של נושא השיניים שלנו, אבל בכל אופן אנחנו לא תמיד נמצאים עם היד על הדופק בכל הנוגע לשיניים של הילדים שלנו.

מושגים כמו עששת, חורים בשיניים, שיניים חולות שזקוקות לעקירה באופן נואש, יישור שיניים, הקפדה על היגיינת הפה, דלקות חניכיים ועוד – כל אלו הם מושגים שעלולים לגרום לבעיות גדולות בחלל הפה של הילדים שלכם, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ברגע שמאמצים את הגישה שלפיה בשיניים מטפלים מגיל צעיר – כל הבעיות האלו יכולות להיפתר בצורה הרבה יותר יעילה ומהירה, ובהתאם לכך כך זולה יותר באופן משמעותי.

איך באה לידי ביטוי העובדה שבשיניים מטפלים מגיל צעיר?

אז הרעיון הוא כזה: מרגע שהשיניים בוקעות בחלל הפה של הילדים שלכם, אתם צריכים להתחיל במעקב מתמיד אחריהן. מה זה אומר? ובכן, ביקורים תדירים אצל רופא השיניים שלכם, בכמות של אחת לחצי שנה בערך. ברגע שרופא השיניים שלכם נמצא בבקרה על התפתחות ובקיעת השיניים, הוא יכול לאבחן ולחזות בעיות שעלולות להתעורר בהמשך, לפי צורת הבקיעה, אופן התמקמות השיניים ועוד. מדובר כאן על ביקורי ביקורת שצריכים להתחיל להתקיים החל מגיל שנה בערך, או לפי קצב בקיעת השיניים של הילד – המוקדם מביניהם.

כאשר שבחלל פיו של הילד עוד נמצאות שיני חלב, ידוע שעם הזמן הן יתחילו לנשור ואת מקומן יתפסו השיניים הקבועות. כבר מהליך צמיחת שיני החלב ניתן להסיק מסקנות לגבי ההמשך, ולכן חשוב לא לוותר על ביקורים אצל רופא השיניים כבר בשלב הזה.

ברגע ששיניים קבועות נכנסות לתמונה – הדבר הופך להרבה יותר קריטי

אחרי נפילתן של שיני החלב, יכנסו לתמונה השיניים הקבועות. השיניים הקבועות הן אלו שעומדות ללוות את הילד שלכם לאורך כל החיים, ולכן הטיפול בהן הוא סופר חשוב ומשמעותי. הופעתה של עששת, לדוגמה, היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר בגילאים האלו, והיא עלולה לגרום לשיניים להיהרס לחלוטין, ולהביא את הילד למצב שבו הוא כבר צריך להתמודד לא רק עם סתימה קלה ופשוטה, אלא עם עקירות, טיפולי שורש, כתרים ובקיצור – סיפור ממש לא נעים, והרבה יותר מורכב.

היות וככל שהמצב של השיניים הולך ומחמיר כך גם הטיפול בהן הופך למורכב וכואב יותר, כדאי להימנע מכך. ילדים ידועים בתור מי שסף הכאב שלהם הוא נמוך מאוד, והדבר עלול להשפיע עליהם בצורה לא טובה, גם במובן הנפשי. ככל שתקדימו לטפל בשיניים מגיל צעיר, כך תוכלו להבטיח הימנעות מכל היסטואציה הזו בשלבים מאוחרים יותר.

בשיניים מטפלים מגיל צעיר – לפעמים ממש אין ברירה

יכול מאוד להיות שהייתם מעדיפים להימנע מטיפולים כאלו ואחרים, ויכול להיות גם שהילד שלכם מקפיד בצורה מופתית על טיפוח חלל הפה שלו, אבל יש דברים שאי אפשר ולא כדאי להימנע מהם. יישור שיניים, לדוגמה, באמצעות גשר או קוביות הוא דבר שממש לא כדאי לדלג עליו, היות והוא יכול להקנות לילד שלכם סט שיניים מסודר ובריא, כזה שמתפקד בצורה טובה ולא טומן בחובו אפשרות לבעיות בהמשך הדרך.

בשיניים מטפלים מגיל צעיר: הכל מתחיל בחינוך שלכם

ככל שתקדימו לחנך את הילד שלכם לטיפוח חלל הפה שלו, על ידי צחצוח שיניים תדיר, שימוש בחוט דנטלי ושטיפת חלל הפה במי פה יעודיים, כך תקטינו את הסיכוי שהוא יצטרך להתמודד עם מגוון טיפולים בהמשך. בהצלחה ורק בריאות!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)