מעורבות המחשב בהשתלת שיניים

מעורבות המחשב בהשתלת שיניים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופאה שיניים מציג למטופלת שתלים
תוכן עניינים

בעבר כל הפעולות שביצענו צריכות היו להיות ידניות, והן לא בדיוק עשו שימוש בכל מיני אמצעים טכנולוגים, פשוט כי הם לא היו קיימים באותן התקופות. לעומת זאת, היום אנחנו כמעט ולא יכולים לחשוב על פעולה שלא יכולה לעשות עזר ושימוש באמצעים טכנולוגים כמו מחשב. כן, כתיבה, הדפסה, תכנון מודלים ואפילו אלמנטים תלת מימדיים יכולים להיעזר במחשב, ולכן אין תחום שהשימוש במחשב פוסח עליו. מעורבות המחשב בהשתלת שיניים גם היא מעורבות גדולה מאוד, אז בואו נראה כיצד היא באה לידי ביטוי.

השתלת שיניים – אחד התחומים הענפים ביותר בעולם של רפואת השיניים

כשמדברים על רפואת השיניים, מדברים על קשת רחבה שכוללת אין ספור טיפולים רפואיים שונים ומגוונים. אין כמעט אדם בעולם שלא זקוק, בשלב זה או אחר, לטיפול שקשור ברפואת השיניים, כאשר חלק מהאנשים מגיעים במצב טוב וזקוקים רק לטיפולים פשוטים כמו סתימות, לדוגמה, אך אנשים אחרים מגיעים במצב קצת פחות טוב וזקוקים לטיפולים מורכבים יותר.

השתלת שיניים – מורכבת או פשוטה?

השתלת שיניים, אם כן, היא אחד מהטיפולים שבהגדרה הם נחשבים מורכבים יותר, ולמה? ובכן, השתלת שיניים היא טיפול שמיועד לאנשים שסובלים ממחסור בשיניים, מצב שהוא מלכתחילה מורכב יותר מאשר מצבים אחרים. בהתאם, גם השתלת שיניים נתפשת בתור טיפול מורכב, אולם בנקודה הזו בדיוק נכנס העניין של מעורבות המחשב בהשתלת שיניים.

"איך מגיעים למצב כזה?" – השאלה שאתם בוודאי שואלים את עצמכם בסקרנות

השתלת שיניים היא טיפול שמיועד לאנשים ששיניהם אינן נמצאות במקומן, בין אם מדובר על שן אחת בפה או יותר. אז איך זה בכלל קורה? ובכן, קיימים לא מעט גורמים שעלולים להפוך את השיניים שלנו לחלשות, שאינן יכולות לתפקד כהלכה או לעמוד במקומן בזכות עצמן.

נתחיל מהגורם הגנטי, שהוא גורם מצער מצד אחד, אך מצד שני אין לנו כל שליטה עליו. לא מעט אנשים מקבלים בתורשה גנים לא מוצלחים במיוחד בכל הנוגע לשיניים ולחלל הפה שלהם, מה שהופך את השיניים שלהם להרבה יותר חלשות מראש. הגורם הגנטי הוא לא גורם שאפשר לטפל בו, אולם בהחלט אפשר להקפיד על היגיינת חלל הפה בצורה הרבה יותר משמעותית, בתקווה ובניסיון שהדבר יעזור.

גורמים חיצוניים – איפה שזה כן נמצא בידיים שלכם, תשתדלו לעשות את המיטב

מעבר לגורמים הגנטיים, קיימים גם לא מעט דברים שאנחנו עושים בעצמנו, מבלי לקחת בחשבון שהם עלולים לפגוע בבריאות השיניים שלנו. אנשים שנוהגים לעשן, לדוגמה, במודע או שלא במודע מחלישים את השיניים שלהם. ההתערבבות בין השיניים לבין הניקוטין והעשן היא התערבבות שגורמת לשכבות השיניים להפוך להרבה יותר חלשות, וכתוצאה מכך – השיניים עלולות ליפול.

כמו כן, אכילת מאכלים קשים או חומציים או שתיית משקאות מסוג דומה, עלולה גם היא להחליש עם הזמן את השן, וכתוצאה מכך היא עלולה למצוא את מקומה מחוץ לחלל הפה שלכם.

שיניים לא בריאות – מקומן מחוץ לחלל הפה שלכם

ברגע שהשן נרקבת ונהרסת, גם אם היא לא נופלת באופן עצמאי – לעיתים לא יהיה מנוס מלבצע טיפול עקירה ולעקור אותה ממקומה. גם עקירה גורמת למחסור בשן, שאמנם לא נפלה בעצמה, אבל היא בהחלט אינה חלק מהפה שלכם יותר. התשובה לכל המקרים שהצבנו בפניכם כרגע היא השתלת שיניים.

אמנם הצורך בהשתלת שיניים הוא מורכב, אבל הטיפול עצמו הוא הרבה יותר פשוט היום מאשר אי פעם, הודות למוערבות המחשב הגדולה. אם בעבר מודלים היו צריכים להיות משורטטים באופן ידני, והשתלים היו נבחרים "לפי העין" של רופא השיניים המטפל, הרי שהיום מעורבות המחשב מאפשרת תכנון הרבה יותר קפדני ויסודי לקראת כל טיפול השתלת שיניים. אז איך המעורבות הזאת נעשית בפועל?

מעורבות המחשב בהשתלת שיניים – יותר גבוהה ממה שאולי חשבתם

המחשב מאפשר לנו שימושים בכל מיני תוכנות, שכוללות בתוכן תכונות בולטות של דיוק ותכנון. בכל הנוגע להשתלת שיניים, המחשב יכול לאפשר לרופאי השיניים להנות מבניית מודלים מדוייקים של השתלים עבור כל מטופל ומטופל. כל אחד מהמטופלים מביא איתו חלל פה שונה לחלוטין, ובעיות אחרות שעבורן הוא צריך פתרון.

יש מי שמגיע עם שיניים חסרות בחלק האחורי של חלל הפה, יש מי שדווקא שיניו הקדמיות הן אלו שנשרו ובמקומן יש צורך בהשתלת שיניים, ועוד סיטואציות רבות ומגוונות. לכן, עבור כל סיטואציה יכול רופא השיניים יכול לגשת אל המחשב, ולקבל את תמונת המצב המלאה בקשר לחלל הפה של המטופל הספציפי.

מתמונה פשוטה למודלים תלת מימדיים – מעורבות המחשב בהשתלת שיניים

אז איך הדבר הזה קורה בפועל? וכן, לקראת השתלת שיניים יכולים רופאי השיניים להחליט על צילומי חלל הפה של המטופל, כך שהם יוכלו להסתכל על מקום הטיפול הרבה יותר מקרוב, ולחקור את פרטי החור שהותירה אחריה השן הרבה יותר לעומק. התמונות שנלקחות מחלל הפה של המטופל מועברות למחשב, ובו רופא השיניים יכול להתקרב, להתרחק ולשנות את הזוויות כרצונו – כל זאת על מנת להצליח להתאים את שיטת הטיפול בצורה הטובה ביותר למטופל.

אם כך, מדובר על מעורבות שהיא סופר קריטית להצלחת הטיפול, וכיום, מלבד התחום של השתלת שיניים, לא מעט תחומים נוספים בעולם רפואת השיניים עושים שימוש במחשב על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)