יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים

יתרונות וחסרונות לציפוי שיניים

זמן קריאה משוער: 3 דקות
תוכן עניינים

המון אנשים מחפשים פתרון למראה השיניים שלהם. הם לא שלמים עם צבען של השיניים, עם הסדקים והחורים שנלווים אליהן, עם הצורה העקמומית שלהן ועם רווחים שקיימים ביניהן. ציפוי שיניים הוא הדרך היעילה ביותר היום להגיע לתוצאות מעולות של חיוך אסתטי, ישר ולבן, ואנשים רבים פונים לפתרון הזה שהופך עבורם ללא פחות מגלגל הצלה לחיים. לצד כל המילים הטובות, חשוב להבין שקיימים יתרונות וחסרנות לציפוי שיניים שכדאי להכיר רגע לפני שניגשים לביצוע ההליך. אז מהם היתרונות ומהם החסרונות של ציפוי שיניים? בואו ונבדוק ביחד במאמר הבא.

ציפוי שיניים – נתחיל מהקדמה

שניה לפני שניכנס עוד יותר פנימה לנושא של יתרונות וחסרונות, כדאי להבין תחילה מהו ציפוי שיניים. ציפוי שיניים הוא למעשה שכבת חומר כמו חרסינה או שרף, לדוגמה, שמיושמת על גבי שיניו של המטופל. השכבה באה במטרה לצפות את השן הקיימת, הן מטעמים בריאותיים כמו חריצים וסדקים גדולים שעלולים לגרום לחדירת חיידקים והריסת השן מבפנים, והן מטעמים אסתטיים כמו מרווחים בין השיניים, עקמומיות ושברים קטנטנים שמשנים את צורת השן הטבעית.

ציפוי שיניים יכול להגיע בכמה וכמה שיטות שונות, כאשר כל אחת מהן מביאה את היתרונות והחסרונות היחודיים לה. מיד נפרט על שלוש שיטות בולטות במיוחד, אך לפני כן בואו נתחיל מיתרונות וחסרונות כלליים של ציפוי שיניים.

יתרונות של ציפוי שיניים

כשמדברים על יתרונות כלליים של ציפוי שיניים, ניתן להבחין שמדובר על תחום שהיתרון הגדול שלו טמון במטרה שלו – להקנות לחלל הפה מראה אסתטי, נקי, לבן ומסודר. הפעולה של יישום ציפוי שיניים היא פעולה פשוטה ולא כואבת, ותופעות הלוואי שלה מצומצמות ביותר.

חסרונות של ציפוי שיניים

לצד כל אלו, חשוב להבין שהחיים עם ציפוי שיניים דורשים לא פעם הקפדה ביקורים אצל רופא השיניים לשם בקרה, שיוף או שיפוץ במידת הצורך, וכמו כן, מדובר כאן על טיפול שלא פעם מביא איתו מחירים גבוהים מאוד. לדוגמה, אדם שמעוניין ליישם ציפוי שיניים על כ-5 שיניים בלבד, יכול מאוד להיות שלשם כך הוא יצטרך להיפרד מעשרות אלפי שקלים.

לומינייט – הכירו את השיטה הותיקה ביותר של ציפוי שיניים

אנשים שמגיעים מתחום רפואת השיניים יוכלו לאשר פה אחד שהשיטה הראשונית ביותר של ציפוי שיניים היא לומינייט. הציפוי עשוי חרסינה, שמוכרת בתור חומר עמיד ויעיל ביותר בטיפולי שיניים בכלל ובציפוי שיניים בפרט. באמצעות ציפוי שיניים לומינייט ניתן להגיע לגווני צבע שונים ונרחבים, כמו גם להתאים את הצורה והעיצוב באופן אישי לכל מטופל בפני עצמו. עם כל אלו, לא פלא שציפוי שיניים לומינייט הוא הנפוץ ביותר בעולם, מאז ועד היום.

היתרונות והחסרונות שציפוי שיניים מסוג לומינייט מביא איתו

אם נסתכל לרגע אך ורק על היתרונות של ציפוי שיניים לומינייט, נגלה שיטה יעילה מאוד לכלל הצרכים – הרפואיים והאסתטיים כאחד, כמו גם שמירה על המראה האותנטי של פיו של המטופל. לעומת זאת, מדובר על ציפוי שיניים יקר ביותר, שיכול להגיע גם ל-3,500 ש"ח ויותר עבור שן אחת בלבד. בנוסף, הוא ציפוי שיניים שמכה עלולה לסדוק אותו או לגרום לניתוק מלא שלו מהשן.

כל מה שצריך לדעת על יתרונות וחסרונות של ציפוי שיניים מסוג קומפוזיט

ציפוי שיניים קומפוזיט הוא סוג נוסף של ציפוי שיניים, העשוי שרף ומודבק אל השיניים באמצעות דבק מיוחד. היתרונות הבולטים שלו הם שהוא חומר עמיד מאוד, שכמעט ואינו מאוים על ידי שבירה, סדק או ניתוק מוחלט מהשן, כמו גם המחיר האטרקטיבי שלו שעומד על בין 450 ש"ח ל-900 ש"ח עבור שן אחת. כמו כן, במידה ומתעורר הצורך לחדש או לתקן ציפוי שיניים קומפוזיט – הוא גמיש מאוד לפעולה ונוח לעבוד איתו עד לכדי הגעה לתוצאה הרצויה.

לעומת זאת, מדובר כאן על חומר שכתמים הנוצרים בשל אכילה או שתייה של מזון או משקאות חומציים עלולים בהחלט לבוא לידי ביטוי באופן בולט על גבי הציפוי, היות וכושר הספיגה שלו לצבעים הוא גבוה במיוחד. על כן, רבים מעדיפים להימנע ממנו.

ציפוי שיניים מסוג לומיניריס – יש יתרונות אך יש גם חסרונות

ציפוי שיניים לומיניריס הוא ציפוי דק ביותר שעוביו מגיע ל-0.20 מ"מ בלבד. העובדה הזו היא גם היתרון וגם החסרון של הציפוי הזה: מצד אחד קל מאוד ליישם אותו על גבי השן, אך מצד שני הוא לא יהווה פתרון מושלם עבור כל המטופלים, שכן מטופלים עם צבע שיניים כהה יותר מראש לא יוכלו להיעזר בו לשם הסתרת הצבע.

בין אם יש רק יתרונות ובין אם גם חסרונות – לפעמים אין מנוס אלא לבצע ציפוי שיניים

לאור כל אלו, חשוב לציין ולהדגיש שבסופו של דבר שעל מנת להשיג את החיוך המושלם, לעיתים אין ברירה אלא ליישם ציפוי שיניים. אז נכון, אולי זה יכאב קצת בכיס, ואולי לתקופה תצטרכו לחסוך במקומות אחרים, אבל בסופו של דבר התוצאה בהחלט תהיה שווה את זה.

שמירה על ציפוי שיניים – הדבר הכי חשוב בתהליך

אחרי שביצעתם ציפוי שיניים, מכל סוג שבו בחרתם, הדבר החשוב ביותר הוא להמשיך ולטפח אותו. שמירה על היגיינת הפה היא חלק הכרחי על מנת לוודא שהתוצאות שקיבלתם יישארו לאורך זמן, ויוכלו להסב לכם את המראה המושלם שתמיד חלמתם עליו.

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)