טיפול שורש בהריון

טיפול שורש בהריון

זמן קריאה משוער: 3 דקות
בחורה הריונית מקבלת טיפול שיניים
תוכן עניינים

תקופת ההריון היא אחת התקופות היותר רגישות בחייה של האישה. ברגע שהאישה נכנסת להריון, כל גופה מתכנס לקראת השקעת אנרגיה ומשאבים על מנת לספק לעובר את כל מה שהוא צריך, וכמו כן, מתקיימים לא מעט שינויים בגוף האישה. השינויים האלו יכולים לבוא לידי ביטוי בצורות שונות כמו רגישות יתר, עייפות, חולשה ועוד, ועל לעיתים, על מנת להצליח ולהעניק לאישה טיפול הולם, יש צורך בהתאמת הטיפול למצב הגופני הרגיש והמשתנה שלה. בנקודה הזו נשאלות גם כל מיני שאלות כמו האם ניתן לבצע טיפול שורש בהריון, איך הוא מתבצע והאם כדאי להתאפק איתו עד לאחרי ההריון? על מנת שלא תצטרכו לחפש את התשובות בעצמכם, הכנו לכם כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפול שורש בהריון.

טיפול שורש בהריון – אפשרי או לא אפשרי?

אז בואו נתחיל מלנפץ את המיתוס – טיפול שורש בהריון הוא בהחלט דבר אפשרי. נכון, קיימים כל מיני טיפולי שיניים שאולי שווה להתעכב איתם ולדחות אותם לאחרי תקופת ההריון, אבל כאשר יש צורך בטיפול שורש, גם אם הוא מתעורר בזמן ההריון, הוא בהחלט טיפול בר ביצוע.

היות וגוף האישה הופך להרבה יותר חשוף ורגיש בזמן שהיא הרה, בהתאם טיפול שורש בהריון צריך יהיה להיות זהיר יותר ועדין יותר, ולקחת בחשבון את מצבה של האישה, אבל זה ממש לא אומר שאי אפשר לבצע אותו בכלל. רופא שיניים מקצועי ידע להתאים טיפול שורש בצורה מושלמת לאישה ההרה, ולכן הסירו כל חשש מהלב – הדבר הוא בהחלט אפשרי.

מצב השיניים של האישה ההרה הוא הרבה יותר חשוף ופגיע

גוף האישה מתגייס כולו לצרכים שלה בזמן ההריון, ולכן לא פעם נגזלים כל מיני משאבים, שבדרך כלל הם זמינים לגמרי, מאיברים מסויימים. למשל, בזמן ההריון מצב השיניים הוא הרבה יותר פגיע, היות וקיימת עלייה בחיידקים שיוצרים את מחלת העששת, לדוגמה. לכן, נשים הרות רבות סובלות מעששת בזמן ההריון, ובמידה והיא לא מטופלת בזמן, היא בהחלט עלולה להפוך למצב שבו אין מנוס מלבצע טיפול שורש בהריון.

כמו כן, דלקות ומחלות חניכיים רבות תוקפות נשים בהריון, היות והמערכת החיסונים שלהן הרבה יותר חלשה. כמו כן, שינויים הורמונלים כאלו ואחרים הופכים את חלל הפה לחשוף בפני מחלות ודלקות אחרות.

ומה בנוגע לצילומים לקראת טיפול שורש בהריון?

ידוע שטיפול שורש בהריון וגם לא בהריון דורש צילומי הכנה. עם השנים הלך התחום והתפתח עד לכדי מצב שבו היום צילומים לקראת טיפול שורש, גם אם הם נעשים בשיטת הרנטגן, יכולים להיעשות בביטחה גם בזמן ההריו ןעל ידי שימוש בכיסוי סינר עופרת, שמונע את חדירת הקרינה בצורה מוחלטת. על ידי השימוש בכיסוי זה יכול להימנע מצב של פגיעה כלשהי בעובר.

בנוסף, תחום רפואת השיניים הלך והתפתח עם השנים, ויצר שיטות צילום חדשות שמנמיכות את הסיכון אפילו יותר. היום ניתן להשתמש בצילומים דיגיטלים במהלך טיפול שורש בהריון ובכלל, ואלו ידועים בתור צילומים שהסיכון בהם, לתינוק והאישה, הוא אפסי, תוך שמירה על שכבות ההגנה הרגילות של הצילום.

טיפול שורש בהריון עם תרופות, הרדמה ועוד

טיפול שורש בהריון, ככל טיפול שורש אחר, כולל גם חלקים של הרדמה, טיפול תרופתי לקראת ולאחר הטיפול ועוד. היות ומצבה של האישה בעקבות ההריון יכול להיות עדין יותר ורגיש יותר לאותן התרופות, יש להתאים אותן או את תחליפיהן למצבה של האישה, תוך התחשבות בשלבי ההריון שלה, הרגישויות הספציפיות שלה ועוד.

פעמים רבות שימושים בחומרים סטנדרטים כמו אנטיביוטיקה או חומרי הרדמה כאלו ואחרים, יוחלפו ואת מקומם יתפסו חומרים שידועים בתור חומרים בטוחים לשימוש בזמן ההריון.

מה מותר ומה אסור? הכירו את הבסיס של הטיפול התרופתי לקראת טיפול שורש בהריון

היות וידוע כי חומרים מסויימים אכן אסורים לשימוש בזמן ההריון, כדאי לדעת לקראת מה אתם הולכים כאן. למשל, תרופת האספירין ידועה בתור תרופה שאין להשתמש בה במהלך ההריון ובשלב ההנקה. כמו כן, משככי כאבים אנטי דלקתיים גם הם אינם מומלצים בזמן ההריון, בדגש על הטרימסטר השני להריון. סוגי אנטיביוטיקה מסויימים גם הם אסורים לשימוש.

לעומת זאת, חומרים כמו הלידוקאין, חומר האלחוש, או נטילת כדורי אקמול, הם דווקא חומרים שיכולים לשמש את האישה בזמן ההריון, ובפרט בזמן טיפול שורש בהריון.

מתמודדת עם כאבי שיניים? אל תתמהמהי איתם וגשי לרופא השיניים המטפל שלך

אחד הטיפים הטובים ביותר שנוכל לתת לכן בשלב הזה הוא להיות הרבה יותר קשובות ומודעות למה שמתרחש בגוף שלכן. ככל שתוכלו להבחין בכאבי שיניים בשלב מוקדם יותר, כך תוכלו לטפל בהם במהירות האפשרית ותוך צמצום הסיכונים לך ולעובר שלך. קיימות נקודות זמן מסוימות במהלך ההריון שבהן פחות מומלץ לבצע טיפולי שיניים, ולכן התמהמהות עם כאבים שמופיעים כבר בתחילת ההריון, עלולה להגיע לאותן נקודות הזמן ולהוות סיבוך ומורכבות גדולה עבור רופא השיניים שלך. פני כמה שיותר מהר אל רופא השיניים שלך ותוכלי למזער נזקים.

רופא שיניים מקצועי – לדעת על מי לסמוך

היות והנושא של טיפול שורש בהריון יכול להיות מורכב כל כך, ההמלצה שלנו היא לבחור היטב את רופא השיניים שלך. וודאי שהוא מספיק מנוסה, מקצועי ומומלץ, ותוכלי לטפל בעצמך בראש שקט. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)