חידוש שיניים תותבות

חידוש שיניים תותבות

זמן קריאה משוער: 3 דקות
שיניים תותבות לדוגמא
תוכן עניינים

בוודאי יצא לכם לראות לא פעם אנשים מבוגרים אשר סט השיניים שלהם מצוחצח ותקין להפליא. המחשבה על כך הפתיעה אתכם, ותמיד תהיתם לעצמכם כיצד אותם אנשים לא מושפעים מגילם המבוגר, ומסוגלים עדיין להשתמש בשיניים שלהם. התשובה תמונה כמובן בשיניים תותבות, שהותקנו בחלל הפה של אותם מבוגרים לאחר שהשיניים הטבעיות שלהם נשרו או נעקרו ממקומן. שיניים תותבות הן אמנם יעילות ביותר, אך קיימים לא מעט מצבים שבהם יש צורך בחידוש שיניים תותבות. אז בואו נבין מתי חידוש שיניים תותבות הופך להיות אפשרות רלוונטית, ומדוע בדיוק הצורך בו מתעורר.

שיניים תותבות – בואו נתחיל מלהכיר אותן טוב יותר

שיניים תותבות הן למעשה הפתרון האידיאלי שבו יכולים להיעזר אנשים מבוגרים, שבעקבות גילם המבוגר השיניים הטבעיות שלהן כבר לא יכלו עוד לתפקד באופן תקין. על אף גילם המתקדם, צריכים אותם מבוגרים להמשיך ולבצע פעילויות כמו אכילה או דיבור, שלשם ביצוען יש צורך בשימוש בשיניים. היות והשיניים הטבעיות הן כבר אינה אפשרות עבורם, שיניים תותבות הן אלו היכולות לשמש את אותם האנשים.

גם אנשים חולים שבשל מחלתם אינם יכולים להשתמש בשיניים הטבעיות שלהם, נעזרים בשיניים תותבות שיכולות לאפשר להם לשמור על אורח החיים התקין שלהם.

שיניים תותבות הן לא נצחיות, וכדאי לדעת איך להפוך אותן לשימושיות לטווח הארוך

שיניים תותבות מצריכות יחס לא פחות אישי ומלא בתשומת לב מאשר שיניים טבעיות. מדובר כאן על מוצר לא זול, שמותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופל, ולכן קבלת שיניים תותבות תוביל לכדי ביצוע של כמה פעולות שכדאי לעשות על מנת לשמור עליהן במצבן התקין. שיניים תותבות זקוקות לניקיון, שיתבצע בהתאם למאפיינים שלהן. שיניים תותבות קבועות יצטרכו לקבל יחס כמו של שיניים טבעות, על ידי צחצוח שיניים, העברת חוט דנטלי ועוד, ואילו שיניים תותבות נשלפות יוכלו לנוח בתוך כוס עם מים חמימים במהלך הלילה, על מנת לשמור על תקינותן והמראה האסתטי שלהן.

נוסף על כל אלו, שמירה על שיניים תותבות יכולה להתבצע באמצעות חומרים ייעודיים המומלצים על ידי רופאי השיניים. במידה ולא יתבצעו פעולות השמירה על שיניים תותבות, יעלה הצורך בהחלפה או חידוש שיניים תותבות.

חידוש שיניים תותבות – מתי זה יכול לעזור?

הצורך בחידוש שיניים תותבות עולה בכמה וכמה מקרים. ראשית, שיניים תותבות, כאמור, הן לא מוצר נצחי, ולכן לעיתים יש לבצע חידוש שיניים תותבות על מנת לדאוג לכך שהתיישנותן לא תוביל לפגיעה בתפקוד שלהן. מעבר לזה, לעיתים שיניים תותבות מוצאות את דרכן לסדקים ולשברים, בין היתר בעקבות אכילה ולעיסה לא מאוזנות, אשר מובילות לכדי שבר או סדק בהן. במקרים כאלו, יש צורך בחידוש שיניים תותבות. כמו כן, חידוש שיניים תותבות יכול להיות יעיל ברגע שהשיניים התותבות נופלות על הרצפה או לתוך הכיור, הן בעת שליפתן מחלל הפה והן בזמן הוצאתן מהמיכל ששומר עליהן.

חידוש שיניים תותבות – מה עושים במהלכו?

חידוש שיניים תותבות נעשה בצורה פשוטה, על ידי חידוש חומר האקריל של השיניים התותבות, שמעניק להן מראה חדש ואסתטי, וגורם לחידוש התפקוד שלהן. במקרים מסוימים, אין כל צורך לפנות אל החלפת שיניים תותבות, שהיא פעולה קיצונית ויקרה הרבה יותר, היות והיא תצריך התאמה מחדש של השיניים למטופל ומעבר של כל ההליך מחדש. חידוש שיניים תותבות יכול להיות לא פחות יעיל מאשר החלפת שיניים תותבות, ולכן רבים פונים אליו בתור שלב ראשון, שלפעמים עומד בתור שלב יעיל ביותר שאין כל צורך בביצוע שלבים נוספים אחריו.

מתי מתאפשר חידוש שיניים תותבות?

רק במקרים שבהם המטופל יפנה באופן מידי לטכנאי, הוא יוכל להציע להם את הפתרון של חידוש שיניים תותבות. במקרים שבהם המטופל מתמהמה עם הטיפול בשיניים תותבות, עד שהן מגיעות למצב שכבר לא ניתן להציע להן חידוש שיניים תותבות, הפתרון יצטרך להיות אחר, לרוב מורכב הרבה יותר ויקר הרבה יותר.

ברגע שאתם שמים לב שהשיניים התותבות שלכם אינן מתפקדות כראוי, או שקרה מקרה ששינה את צורתן או את תפקודן, יש לגשת מיידית לחידוש שיניים תותבות על מנת שזה יוכל להוות עבורכם פתרון רלוונטי ויעיל.

לא מתפשרים על חידוש שיניים תותבות

לא מעט פעמים הצעת המחיר היא זו שתקבע היכן תבצעו חידוש שיניים תותבות, והדבר הזה הוא טעות חמורה. אמנם הלב שלנו נוטה לבחור במקומות שיתנו לנו את הצעת המחיר הנמוכה ביותר, אבל לפעמים התוצאה תהיה בהתאם. על מנת לקבל חידוש שיניים תותבות יעיל ומקצועי, יש לבחון קריטריונים נוספים מלבד קריטריון המחיר לקראת קבלת ההחלטה. חידוש שיניים תותבות צריך לשים במרכזו לא רק את נושא המחיר, אלא גם נושאים אחרים כמו מקצועיות הטכנאי, הוותק שלו, המלצות עליו ועוד.

ככל שתבחרו בקפידה מראש את איש המקצוע שיבצע עבורכם חידוש שיניים תותבות, כך תוכלו להבטיח בקלות יותר שהתוצאה שתתקבל תהיה תוצאה מקצועית, שתאפשר לכם להמשיך את השימוש בשיניים תותבות בצורה תקינה ויעילה.

מה המחיר של חידוש שיניים תותבות?

טווח המחירים עבור חידוש שיניים תותבות יכול לנוע בין 500 ש"ח ל-800 ש"ח לשן, וכמובן שהצעת המחיר הסופית שתינתן לכם תלויה בגורמים נוספים כמו כמות השיניים שאותן יש לחדש, מצבן של השיניים התותבות ועוד. בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)