האם השתלת שיניים כואבת?

האם השתלת שיניים כואבת?

זמן קריאה משוער: 3 דקות
רופא מציג למטופל סוגים שונים של שיניים תותבות
תוכן עניינים

לא מעט פעולות שאנחנו מבצעים בחיים שלנו, גובות מאיתנו מחיר כבד שמגיע בדמות כאבים גדולים. כמובן שבאופן טבעי אנחנו ננסה להימנע עד כמה שאפשר מכאבים יזומים, אבל לפעמים אין לנו ממש ברירה. טיפולי שיניים ידועים בתור טיפולים פחות נעימים ברוב המקרים, אך הם עניין שאין לנו אפשרות להימנע ממנו, ולכן הכאבים הם משהו שנצטרך לספוג על אף הרצון להימנע. אך האם גם השתלת שיניים היא טיפול כואב? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תוצאות שיפתיעו אתכם.

השתלת שיניים – למי היא מיועדת?

השתלת שיניים היא טיפול רפואי שמיועד לאנשים שבפיהם חסרות שן אחת או יותר. השיניים, שנפלו מטעמים כאלו ואחרים שעליהם נרחיב ממש בקרוב, צריכות תחליף כלשהו שיוכל לתפקד במקומן, הן בפעולות כמו לעיסה, לדוגמה, והן במראה חלל הפה האסתטי והשלם.

בדיוק בנקודה הזו השתלת שיניים הופכת לרלוונטית. השתלת שיניים מאפשרת מיקום של שתלים דנטליים במקום אותן שיניים שנפלו, ובהתאם להגיע לאותו מראה פה יפה, יעיל ומתפקד.

שיניים שנופלות מהפה – איך זה קורה?

לא מעט אנשים סובלים משיניים שנושרות מפיהם. המחשבה הרווחת היא שהדבר הזה קורה לפתע פתאום "כרעם ביום בהיר", אבל בפועל בעניין הזה מעורבים תהליכים הרבה יותר מורכבים מזה. אז איך זה קורה?

קיימות לא מעט סיבות שעלולות לגרום לשיניים ליפול מהפה. נתחיל מהסיבה שלא ממש נמצאת בידיים שלנו, והיא סיבה שקשורה בגנים שאנחנו מקבלים בתורשה. הרבה פעמים אנשים סובלים מנשירת שיניים בעקבות גנים לא ממש מוצלחים שעוברים אליהם מהוריהם – ומהעניין הזה, עם כל הצער שבדבר, אין ממש איך להימנע. לצד זה, השתלת שיניים היא כמובן דרך יעילה להתמודד עם הסיטואציה ברגע האמת.

סיבות נוספות לנפילת שיניים

נפילת שיניים יכולה לקרות גם בעקבות הזנחה של חלל הפה שלכם. יש כל מיני פעולות שאותן אנחנו חייבים לבצע על מנת להינות משיניים חזקות שמתפקדות כהלכה, כמו צחצוח שיניים ושימוש במי פה וחוט דנטלי. ביצוע פעולות אלו בתדירות נמוכה, או אי ביצוען כלל, עלול בהחלט להוביל למצב של נפילת שיניים.

גם פעולות כמו עישון, אכילה של מאכלים עם רמת חומציות גבוהה, או שתיה של משקאות חומציים – הן פעולות שעלולות להוביל להיחלשות השיניים ובהמשך גם לנפילתן.

השתלת שיניים – הפתרון המעולה לשיניים חסרות

השתלת שיניים, אם כן, יכולה להיות לכם לעזר במקרים שבהם אתם מתמודדים עם חלל פה שחסר בשיניים. בין אם מסיבות גנטיות ובין אם מסיבות של התנהלות לא תקינה באשר לשמירה על היגיינת חלל הפה – השתלת שיניים היא זו שיכולה לסייע לכם ברגע האמת, ולהשלים את מראה חלל הפה שלכם למראה תקין ומתפקד כהלכה.

השתלת שיניים – האם זה כואב?

אז הגענו לשאלת השאלות: אם השתלת שיניים היא עניין שמלווה בכאבים? אז תראו, אין כמעט הליכים רפואיים שאינם מלווים כלל בכאבים, ולכן גם השתלת שיניים אינה חפה מכאבים. מה שכן, להבדיל מטיפולי שיניים אחרים, לא מדובר כאן על כאבים בלתי נסבלים, אלא על כאבים שמופיעים בעיקר לאחר הטיפול ובשבוע שלאחריו.

הכאבים נובעים מהניסיון המתמיד של הלסת להתרגל לשתלים החדשים שהתמקמו בה, והם גם מופיעים בזמן דיבור ואכילה – פעולות שעושות שימוש בחלל הפה בצורה קצת יותר אינטנסיבית. בהחלט ניתן להגיד בפה מלא שהכאבים הללו הם כאבים חולפים, ושניתן להתמודד איתם בגבורה לאורך ההחלמה.

השתלת שיניים – למה זה מלווה בכאבים? מה בעצם קורה שם?

השתלת שיניים היא הליך שיכול להוביל לכל מיני פעולות. בחלק מהמקרים תיעקר השן הפגומה על מנת שאת מקומה יוכל לתפוס השתל – ואז העקירה בפני עצמה עומדת בתור טיפול שמלווה בכאבים מסויימים. במקרים אחרים לא יהיה מנוס אלא לבצע השתלת עצם עוד לפני השתלת שיניים, מה שיוסיף להליך עוד מורכבויות שעלולות להוביל לכאבים נוספים.

בנוסף, גם ההליך עצמו של השתלת שיניים מלווה בכאבים משל עצמו, שכן נעשה שימוש בקידוחים על מנת להחדיר את השתל אל מקומו, מה שעלול לגרום לכאבים באיזור הלסת.

השתלת שיניים – כואב בפה, אבל לא חייב לכאוב גם בכיס

הסלנג הישראלי מגדיר הרבה פעמים מוצרים או שירותים יקרים כ"כואבים בכיס". בהקשר של השתלת שיניים, היא אולי מגיעה עם כאבים בפה ובלסת, אבל זה ממש לא אומר שהיא חייבת להגיע גם עם כאב בכיסים.

השתלת שיניים יכולה להביא איתה טווחי מחירים רבים, כאשר הם תלויים בסוג של השתלת שיניים הנבחר, סוג השתלים, כמות השתלים מורכבות הטיפול, המרפאה הנבחרת לביצוע הטיפול וגורמים משתנים נוספים. ככלל, ניתן להגיע כאן לטווחי מחירים שנעים בין 6,000 ש"ח עבור השתלת שיניים מסוג סטנדרטי יחסית, אך היא בהחלט יכולה גם להגיע לטווחים גבוהים יותר שנעים בין 50,000 ש"ח-100,0000 ש"ח ויותר.

השתלת שיניים – הדרך שלכם לחזור לחייך בדיוק כמו שמגיע לכם

אז כן, ההליך הזה אינו חף מכאבים, והוא מביא איתו מחירים שלפעמים יצריכו מכם כמה חודשים של חיסכון, אבל עם כל זה – חשוב להבין שהשתלת שיניים היא צורך שאין לוותר עליו בשום אופן. רק באמצעות השתלת שיניים תוכלו להחזיר לעצמכם את החיוך הרחב, את התפקוד התקין של הפה בזמני אכילה, ואת מראה חלל הפה המושלם שאותו אתם שואפים להשיג כבר המון זמן. שיהיה בהצלחה!

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים >>
Facebook
Twitter
Email
מגזין בי דנטל - BeDental
מגזין בי דנטל - BeDental

בי דנטל הינו פורטל מידע אינפורמטיבי ואובייקטיבי לגולש, בכדי שהגולשים בו יוכלו לצרוך מידע עיוני וללא אינטרסים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
השאירו פרטים להתייעצות ללא עלות
(הפרטים יועברו למרפאה רלוונטית באיזור מגוריכם ולבחירת הטיפול שלכם)